
Politihistorier ...
Moderator: Moderatorer
- KongerudN344
- MAX BOOST
- Innlegg: 2296
- Registrert: 05 aug 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N344
- Navn: Kenneth Kongerud
- Sted: Fetsund
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1749
- Registrert: 23 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Greit nok at det var en mindre pen bmw, men det var dårlig gjort 

[SOLGT]Saab 9-3 "Viggen" & Twinpipe m/Speedparts Steg2
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;
Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Jag kan berätta vad som hände en kamrat av mig...
Detta tilldrog sig på den tiden när polisen inte hade tillgång på varken laser eller Police pilot, utan skulle dom mäta hastighet så var det ut med radarn(stor som ett kylskåp i en husvagn) eller trafipaxen som satt monterat i bilarna.
Trafipaxen fungerade så att det togs en bild med ett serienr på fordonet som körde för fort, men hastigheten blev lagrad i maskinen med tillsvarande serienr.
Trafipaxen hade 4 knappar och en brytare, Foto-knapp som samtidigt lagrade aktuell hastighet, serienr och tidpunkt på dagen, Show-knappen som visade vad trafipaxen lagrat sist, Print-knappen som skrev ut beviset, alltså en textremsa med hastighet/serienr/tidpunkt(fotot skrevs ut automatiskt ur polaroidkameran) och en Erase-knapp.
Till saken hör att min kamrat hade en onkel som var och är polis, denne onkel hade naturligtvis visat hur denna nymodens apparatur fungerade.
Så var då kamraten ute och gasade med sin motorcykel, trimmad Yamaha RD125LC, det var det råaste du kunde ha som 16åring den gången.
Förr eller senare måste det ju hända, han fick en blixt i baken och förstog att han skulle bli stoppad.
Jo då, blålys på och in till vägkanten.
En polis kommer ut och ber honom bli med in i polisbilen för att se beviset.
Han får sitta i passagerarstolen fram med en polis bredvid och en bakom.
Dom visar bilden med serienr och apparaten där hastighet och serienr visas i en liten display.
Kamraten erkänner inte utan vill veta hur den där apparaten fungerar.
Polisen som sitter bredvid honom i förarstolen förklarar hur apparaten fungerar och vad knapparna på den är till för.
Så när han har förklarat vad alla utom en kapp är till för frågar min kamrat: Vad är den där till då? och trycker på den knappen som är kvar.
Javisst var det "erase"
Följden blir utskällning och arga poliser utan bevis.
Han fick sitta och ta emot kjäft i 20 minuter, men bot fick han inte!
Han sålde förövrigt den cykeln 2 veckor senare.
Polisen följde efter honom så fort dom fick se honom på stan...
Så det blev Epa-traktor eller rättare sagt A-traktor fram till 18årsdagen.
Jag vet att Petter har berättat nått liknande, men detta är inget plagiat!
Mvh
Detta tilldrog sig på den tiden när polisen inte hade tillgång på varken laser eller Police pilot, utan skulle dom mäta hastighet så var det ut med radarn(stor som ett kylskåp i en husvagn) eller trafipaxen som satt monterat i bilarna.
Trafipaxen fungerade så att det togs en bild med ett serienr på fordonet som körde för fort, men hastigheten blev lagrad i maskinen med tillsvarande serienr.
Trafipaxen hade 4 knappar och en brytare, Foto-knapp som samtidigt lagrade aktuell hastighet, serienr och tidpunkt på dagen, Show-knappen som visade vad trafipaxen lagrat sist, Print-knappen som skrev ut beviset, alltså en textremsa med hastighet/serienr/tidpunkt(fotot skrevs ut automatiskt ur polaroidkameran) och en Erase-knapp.
Till saken hör att min kamrat hade en onkel som var och är polis, denne onkel hade naturligtvis visat hur denna nymodens apparatur fungerade.
Så var då kamraten ute och gasade med sin motorcykel, trimmad Yamaha RD125LC, det var det råaste du kunde ha som 16åring den gången.
Förr eller senare måste det ju hända, han fick en blixt i baken och förstog att han skulle bli stoppad.
Jo då, blålys på och in till vägkanten.
En polis kommer ut och ber honom bli med in i polisbilen för att se beviset.
Han får sitta i passagerarstolen fram med en polis bredvid och en bakom.
Dom visar bilden med serienr och apparaten där hastighet och serienr visas i en liten display.
Kamraten erkänner inte utan vill veta hur den där apparaten fungerar.
Polisen som sitter bredvid honom i förarstolen förklarar hur apparaten fungerar och vad knapparna på den är till för.
Så när han har förklarat vad alla utom en kapp är till för frågar min kamrat: Vad är den där till då? och trycker på den knappen som är kvar.
Javisst var det "erase"
Följden blir utskällning och arga poliser utan bevis.
Han fick sitta och ta emot kjäft i 20 minuter, men bot fick han inte!
Han sålde förövrigt den cykeln 2 veckor senare.
Polisen följde efter honom så fort dom fick se honom på stan...
Så det blev Epa-traktor eller rättare sagt A-traktor fram till 18årsdagen.
Jag vet att Petter har berättat nått liknande, men detta är inget plagiat!
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
[/quote]Edward N812 skrev:CRX = Civic Renaissance Model X (Honda automobile model)
samme om det er civic eller crx uansett vel, samme motoren
Tja.. de har jo mange motoralternativer.. men CRX kommer jo utelukkende med VTEC så vidt jeg vet..
Når det er sagt.. så er VTEC Turbo det artigste jeg har vært med på

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
-
- 2.0 bar
- Innlegg: 549
- Registrert: 11 mai 2004, 01:00
- Sted: Alta, Finnmark
Jeg digger historia di Gisle...
Hadde vært enda jævligere hvis du hadde tutet med hornet da du passerte kontrollen...
Men; det du skreiv, har et moralsk aspekt også...
Man skal ikke provosere andre billister. Det kan fort skape farlige situasjoner

Hadde vært enda jævligere hvis du hadde tutet med hornet da du passerte kontrollen...

Men; det du skreiv, har et moralsk aspekt også...
Man skal ikke provosere andre billister. Det kan fort skape farlige situasjoner

Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)
- Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
ArntR N315 skrev:Jeg digger historia di Gisle...![]()
Hadde vært enda jævligere hvis du hadde tutet med hornet da du passerte kontrollen...![]()
Men; det du skreiv, har et moralsk aspekt også...
Man skal ikke provosere andre billister. Det kan fort skape farlige situasjoner
Han hadde kjørt akkurat likt om jeg var en annen. Så at han hadde noen stygge forbikjøringer bak meg også. Tenkte vel egentlig at jeg kunne gjøre samfunnet en tjeneste og stoppe han før han kjørte ihjel noen.
(tenkte vel ikke det, men det var en sa(a)bla god bortforklaring

'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
- saab95turbo N845
- 1.2 bar
- Innlegg: 239
- Registrert: 28 nov 2006, 19:41
- Sted: Beitstad
Var ikke så fint gjort det da gisle.....jeg jør det meste for å vise andre at det er kontroll, så de slipper å bli huka, og det er for at jeg selv setter pris på det 

Bjørn Even Aakre:)
*Saab 95se 98mod,2.3t
Speedparts Steg 3chip,gule koni, oppgraderte EBC bremser rundt komplett 3" JT-anlegg,J/R open airfilter.RIP
*Opel Omega 2.5td
My racingteam has a drinking problem:p
http://www.garaget.org/?car=37878
*Saab 95se 98mod,2.3t
Speedparts Steg 3chip,gule koni, oppgraderte EBC bremser rundt komplett 3" JT-anlegg,J/R open airfilter.RIP
*Opel Omega 2.5td
My racingteam has a drinking problem:p
http://www.garaget.org/?car=37878
- Eirik
- Overload!!!
- Innlegg: 1865
- Registrert: 03 mai 2006, 00:21
- Medlemsnummer: N943
- Navn: Eirik
- Bil: M91 9000 CD 2,3i
Nå vet jeg ikke helt hva som er værst jeg. Hjelpe folk som konsekvent kjører over fartsgrensen, eller tyne en kar til å kjøre utrygt i noen sekunder, slik at han blir tatt?saab95turbo N845 skrev:Var ikke så fint gjort det da gisle.....jeg jør det meste for å vise andre at det er kontroll, så de slipper å bli huka, og det er for at jeg selv setter pris på det

25 Year anniversary of Saab 9000
- saab95turbo N845
- 1.2 bar
- Innlegg: 239
- Registrert: 28 nov 2006, 19:41
- Sted: Beitstad
var ikke snakk om å kjøre fort hele tia da....men jeg sier i gjerne fra til andre
Men jeg bor ikke på store plassen, så er ikke så veldig ofte at det er kontroll

Men jeg bor ikke på store plassen, så er ikke så veldig ofte at det er kontroll

Bjørn Even Aakre:)
*Saab 95se 98mod,2.3t
Speedparts Steg 3chip,gule koni, oppgraderte EBC bremser rundt komplett 3" JT-anlegg,J/R open airfilter.RIP
*Opel Omega 2.5td
My racingteam has a drinking problem:p
http://www.garaget.org/?car=37878
*Saab 95se 98mod,2.3t
Speedparts Steg 3chip,gule koni, oppgraderte EBC bremser rundt komplett 3" JT-anlegg,J/R open airfilter.RIP
*Opel Omega 2.5td
My racingteam has a drinking problem:p
http://www.garaget.org/?car=37878
- Gisle N163
- Overload!!!
- Innlegg: 1085
- Registrert: 07 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Hadde dere sett typen så hadde dere gjort det samme... (tror jeg).
Dessuten var det jo krabbefelt der. Han SKULLE forbi uansett.
Men jeg vet jo at det var stygt gjort og pleier ikke gjøre slikt. MEn denne typen hadde jeg sett tidligere kjøre som en gris.. og akkurat nå passet det utrolig greit med den kontrollen. Han ville sikkert bli tatt uansett.. jeg bare "hjalp" han litt
Til mine moralske klubbmedlemmer: Jeg LOVER å aldri gjøre det igjen
TROLLHÄTTAN <------
Dessuten var det jo krabbefelt der. Han SKULLE forbi uansett.
Men jeg vet jo at det var stygt gjort og pleier ikke gjøre slikt. MEn denne typen hadde jeg sett tidligere kjøre som en gris.. og akkurat nå passet det utrolig greit med den kontrollen. Han ville sikkert bli tatt uansett.. jeg bare "hjalp" han litt

Til mine moralske klubbmedlemmer: Jeg LOVER å aldri gjøre det igjen

TROLLHÄTTAN <------

'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
- saab95turbo N845
- 1.2 bar
- Innlegg: 239
- Registrert: 28 nov 2006, 19:41
- Sted: Beitstad
hehehe 

Bjørn Even Aakre:)
*Saab 95se 98mod,2.3t
Speedparts Steg 3chip,gule koni, oppgraderte EBC bremser rundt komplett 3" JT-anlegg,J/R open airfilter.RIP
*Opel Omega 2.5td
My racingteam has a drinking problem:p
http://www.garaget.org/?car=37878
*Saab 95se 98mod,2.3t
Speedparts Steg 3chip,gule koni, oppgraderte EBC bremser rundt komplett 3" JT-anlegg,J/R open airfilter.RIP
*Opel Omega 2.5td
My racingteam has a drinking problem:p
http://www.garaget.org/?car=37878