Og jeg har en genfeil som gjør at jeg av og til tror jeg er Michael Schumacher, eller ihvertfall en av hans likesinnede, og dette gjør at jeg ikke alltid gidder å flytte høyrefoten så høyt opp gjennom disse omtalte rundkjøringene når jeg ikke ser en sjel i nærheten ...
Problemet oppstår jo da når det faktisk ER en sjel i nærheten, og som akkurat idag når denne sjelen også har läderhosen og hvit bil med skrift på blir det enda mere ball av det

Uansett enden på visa er at jeg blir stoppet og ilagt en advarsel for "råkjøring", hvorpå jeg påpeker at jeg ihvertfall ikke kjørte noe over fartsgrensen på stedet (som er 60 km/t)
Dette fører ikke annet med seg enn at geipen begynner å henge enda mere nedover på Hr. Konstabel og han begynner å kikke rundt på bilen, og samtalen dreier over på felgdimensjoner og hvorfor jeg har ladetrykksmåler (som han forøvrig syntes hemmet sikten min noe helt voldsomt...)
Etter dette tar det veeeeeldig lang tid å få penset samtalen over til hvor bra bil Saab egentlig er, og at det ihvertfall ikke er noen vits i å blande biltilsynet oppi dette her for alt er jo tipp topp med bilen må vite... men det går da til slutt

Vi skilles som venner, og jeg lovet på tro og ære og mine blå øyne at jeg aldri skal leke Formel 1 i rundkjøringer mer ...
MEN det jeg jo egentlig lurte på ... er det egne fartsgrenser i rundkjøringer? Hva slags regler gjelder egentlig? Kan jeg bare ørne på hvis alt ser klart ut?

Anybody?