Side 1 av 1

Ev-1 i Back to the Future Part II

Lagt inn: 07 aug 2006, 01:10
av ottorasmussen N242
Etter mye lesing fant jeg ut at man et sted i denne filmen skal kunne se Saab ev-1.
"Many of the cars that appear in the future scene are modified for the film or concept cars. Examples include Ford Probe, Saab EV-1, Citroën DS, Pontiac Banshee Concept and Pontiac Fiero Volkswagen Beetle."

http://en.wikipedia.org/wiki/Back_to_th ... _II#Trivia

Så nå må jeg se den filmen.
Finne ut hvor!

Lagt inn: 07 aug 2006, 06:43
av Frode N073
meine å ha sitt'an i den filmen ja. huske ikkje ka scene men det ska ver i "framtidsbyen"

Lagt inn: 07 aug 2006, 10:55
av TGM N363
Hmm, må vel børste støvet av trilogien min å se da kansje :lol:

Lagt inn: 07 aug 2006, 21:42
av Mats900R
den har jeg å sett en gang, men det er ikke mye du får se av saaben, bare et par sekunder,
fant et lite bilde fra filmen jeg, du ser EV-1 så vidt i bakgrunenn
Bilde

Lagt inn: 07 aug 2006, 21:47
av ottorasmussen N242
Nytt snapshot fikset.

Bilde

Lagt inn: 08 aug 2006, 13:10
av Pål N526
wuuuhu.. eksisterer denne bilen i norge? :o

Lagt inn: 08 aug 2006, 13:33
av Børre N17
Nei, det er en konseptbil fra 80tallet som står på museet i Trollhättan.

Lagt inn: 08 aug 2006, 22:42
av ottorasmussen N242
Og her er den i sin fulle prakt.

Bilde

Lagt inn: 08 aug 2006, 22:49
av Myrt N610
Oiii.
Flere bilder av den????

Lagt inn: 08 aug 2006, 22:51
av ottorasmussen N242
Sjekk denne linken. Den er til et google-søk på ev-1.

Lagt inn: 08 aug 2006, 23:42
av Ingvar N629
Den har B202 T16-motor hvis jeg ikke husker helt feil :D

Lagt inn: 09 aug 2006, 01:32
av Eirik N396
Hentet fra Wikipedia, her står de viktigste opplysningene ;)
Saab EV-1, or Saab 900 Turbo EV-1, was developed by Saab in 1985 as a fully functional and roadworthy future design study (EV-1 stands for Experimental Vehicle One). It was a wedge-shaped 2 + 2 sports coupé body style based on the Saab 900 Turbo 16v. The body was steel and the roof all glass. The design was made by Björn Envall and included such features as a solar powered interior cooling fan with 66 solar cells mounted in the glass roof. This device cooled the car when parked in sunlight. The front and rear bumpers (fenders) were designed to absorb impacts and revert to their original shape. They were made of Aramid fiber (Kevlar) reinforced fiberglass. The side doors featured carbon-fibre side impact protection. Most of the parts were from the Saab 900 Turbo 16 and modified, but the seats came from a Chevrolet Corvette. The engine was tuned to give 285 hp (213 kW). The top speed was 270 km/h and 0 to 100 km/h acceleration took 5.9 seconds. An interesting feature is that the speedometer lights only illuminate the area around the current speed. A feature incorporated as standard, in modified form, on later production models.

An EV-1 can be seen in the background of Back to the Future Part II.