Side 1 av 1

Selger saaben...

Lagt inn: 30 sep 2006, 18:07
av Liik
da får jeg mest sannsynlig solgt saaben min, (og900turbo87)
og da blir det vel til at jeg satser på en
bmw etter denne... :)

Lagt inn: 30 sep 2006, 18:33
av Mats900R
:frustrated: SVIKER!! :police:

Lagt inn: 30 sep 2006, 18:36
av Liik
det var egentlig en grusom spøk... xD *HAUAHA*

men så er det faktisk en som skal se på den nå, så om han bestemmer seg for å kjøpe den stoppes 9000 ic prosjektet og resten av det jeg hadde gjort klart til og sparer pengene til etter militæret for da skal vi gå
for import fra sverige av en saab 900 viggen... ;)

satser opptil 80,000sek for en bil og tolla (25%) skal prøve å gjøres noe med i salgskontrakten :)

men husker ikke helt hva som var med import av bil fra sverige...
var det 25% moms for å få den i landet og vanlig omreg. som trengtes for å få norske skilt? + eu kontroll?


:P

Lagt inn: 30 sep 2006, 21:00
av Peter
Liik skrev:for da skal vi gå for import fra sverige av en saab 900 viggen... ;)
Mener du ng900 med viggen styling, eller 9-3 viggen?

Lagt inn: 30 sep 2006, 23:58
av Hjelle, N6
Liik skrev:men husker ikke helt hva som var med import av bil fra sverige...
var det 25% moms for å få den i landet og vanlig omreg. som trengtes for å få norske skilt? + eu kontroll?
Då trur eg du må revurdere planande dine.
Momsen er rett, det er 25% moms på kjøpesum i norsk valutta.
Det som er værre er engongsavgifta, der du betalar avgift etter effekt, slagvolum og vekt. Kalkulator finn du på http://www.toll.no. Omreg.avgift er BILLIG iforhold :(

Lagt inn: 01 okt 2006, 01:30
av Liik
shit! engangsavgifta har jeg ikke tenkt på anng. sverige... ><
viggen 9-3 forresten.. ikke styling... er ikke fan av styling faktisk xD


hmm

mere tenking ;)

Lagt inn: 01 okt 2006, 07:32
av Petter 900 T
det er ikke omreg ved førstegangsreg.

Men det er nok annet å betale....

Petter

Lagt inn: 01 okt 2006, 12:11
av Liik
men om bilen er org. 200hk, må jeg ut med så innmari med ekstraavgifter om vi sier den koster ca. 49,000 sek? :)

Lagt inn: 01 okt 2006, 12:17
av Eirik N396

Lagt inn: 01 okt 2006, 12:21
av Hjelle, N6
Liik skrev:men om bilen er org. 200hk, må jeg ut med så innmari med ekstraavgifter om vi sier den koster ca. 49,000 sek? :)
Kan ta eit reknestykke, går utifrå ein M01 9-3 Aero på 205hk.
Bil registrert i Sverige 01.01.2001, vekt 1400kg (tok her berre eit ca. tal), slagvolum 1985ccm. Kjøpesum 49 000 SEK. På denne bilen vil det i tilegg kome moms og engongsavgift på tilsammen 119 000 NOK. Totralt vil bilen med dagens valuttakurs koste deg ca. 163 000 NOK.

Lagt inn: 01 okt 2006, 12:22
av Eirik N396
Jeg testet kalkulatoren du har blitt tipset om her.

1996modell
50000kr
200hk
slagvolum 2000cm3

--->
Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:
Avgift for egenvekt: 58 344,00
Avgift for motoreffekt: 89 858,72
Avgift for slagvolum: 41 784,00
Engangsavgift: 189 986,72
Bruksfradrag (67%): -127 291,10
Vrakpantavgift: 1 300,00
Totalt 63 996,00
MVA (regnes ut av tollverdien): 12 500,00
Engangsavgift + MVA: 76 496,00
Engangsavgift + MVA + Tollverdi: 126 496,00
EDIT: ops, du skulle jo ha 9-3 ja.. (Tenkte på ng900 jeg). Men du får ihvertfall et visst inntrykk :)

Lagt inn: 01 okt 2006, 12:38
av Liik
tenkte aldri over at det var slik med sverige... *aff* :P
er så utrolig lite viggen i norge at det er trist

:cry:

Lagt inn: 01 okt 2006, 23:13
av Audun N346
Ja er desverre altfor lite viggen her...
Var i sverige sist viku, og der observerte e 2x9-5Aero og 1 Viggen i samma gata:S Snakk om forskjell...

Lagt inn: 02 okt 2006, 10:06
av Liik
det jævligste er da at jeg VIL ha en saab 900 turb. etter jeg får tilbake lappen og militæret og tull ;P men da har jeg det litt travelt å siden jeg må ha bil.... >.O

så enten blir det saab igjen, eller så går vi for volvo TIC bare så jeg har prøvd det... :twisted: