Toyota Starlet m/2,3T kortmotor
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1346
- Registrert: 27 mar 2003, 01:00
- Sted: Sarpsborg
- Kontakt:
Toyota Starlet m/2,3T kortmotor
Sjekk denne, http://www.blocket.se/vi/10512544.htm?ca=15_s må jo gå fælt, veier jo ikkeno en sånn bil
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.
... if you`re sitting in a Saab.
- Hjelle, N6
- Site Admin
- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
- Kontakt:
- Lars E. N378
- 2.0 bar
- Innlegg: 838
- Registrert: 16 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 378
- Bil: Saab 9-5 2,3t 2000
- Sted: Trøndelag
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland
Dette er vel kun i teorien, Frode her på forumet fikk vite noe helt annet da han skulle ha inn en ombygd 900 I til T. Den var godkjent i sverige men her måtte det skaffes masse nye papirer for å få den godkjent i norgeLars E. N378 skrev:I Sverige er det ikke så vanskelig å få registrert slike som ombygd fordon, og er det godkjent i Sverige, er det også godkjent i Norge
Annonsen er forresten borte
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05
9-5 Estate 2,0t M05
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
det stemme det. eg vurderte å ta inne ein Aero T8 ombygd te T16 fra sverige. for å konna ta inn bilen mått'an ver heilt original ellår eg måtte konne skaffa papir så viste at det va godkjent. Les:TÜV.Eliah skrev:Dette er vel kun i teorien, Frode her på forumet fikk vite noe helt annet da han skulle ha inn en ombygd 900 I til T8. Den var godkjent i sverige men her måtte det skaffes masse nye papirer for å få den godkjent i norgeLars E. N378 skrev:I Sverige er det ikke så vanskelig å få registrert slike som ombygd fordon, og er det godkjent i Sverige, er det også godkjent i Norge
Annonsen er forresten borte
At bilen va godkjent i sverige hadde ingen betydning.
eg hadde kopi av vognkort fra svenske bilprovningen som vista at alt var ok inkl motorbytte og kw va ok. men dette brydde de seg ikkje om.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Innlegg: 2211
- Registrert: 07 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Dom kan inte nekte å ta den in.
Egentligen så är det lovbrudd viss dom nekter.
Skulle varit moro å veta vilken lov det är som gäller, så kunde man stuckit den i tryne på dom!
Mvh
Egentligen så är det lovbrudd viss dom nekter.
Skulle varit moro å veta vilken lov det är som gäller, så kunde man stuckit den i tryne på dom!
Mvh
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
- Liebak
- 2.0 bar
- Innlegg: 596
- Registrert: 15 apr 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 673
- Navn: Daniel Liebak
- Bil: saab 99
- Sted: Elverum
sånn jeg fikk høre det så kunne dem bruke den svenske godkjenninga som rettningslinjer og godkjenne bilen her. men var ikke noe som sa at dem måtte godkjenne den. det ble vist sett på med litt "skjønn" ifra gang til gang. avhenig av hvor mye den var ombyggd. tror dette er noe man får et forskjellig svar på fra hvert BT i norge....desverre...
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
det som egentligt va problemet va at det va montert 3" eksos + 9000ic samt motorbytte.
papir på motorbytte konne eg få av saab norge (ece dokument tror eg det va). men for å få det måtte eg visa bilen hos et saab verksted så konne gå god for at jobben va rektigt gjordt og at bilen va original.
så eg måtte montert original eksos samt ic for å då dette te.
det som e litt snedigt e at det e lov å montera uoriginale deler. hvis original ic gär ät skogen så tvile eg på at den e å få ny hos saab, og då må det monteras ein uoriginal og itte det eg vett så e det ingen så lage kopi av den.
eksos burde jo hellår ikkje bli problem så lenge du holde deg innenfor de verdiane så gjelde og det må de ha gjordt siden bilen va godkjent i sverige. regne med det e de same reglane så gjelde der.
det ville hellår ikkje hatt någe å sagt for verkstedet så sko gått god for bilen siden trimdelene kan monteras ittepå, og ingen kan bevisa om de va montert ellår ikkje ved visning hos verkstedet. så de har jo ingenting å tapa på det.
men så alle vett så e norge et anti-bil land som vil at alle ska kjøre med sine søte små i 1.0 skruzuki swift ellår lign.
papir på motorbytte konne eg få av saab norge (ece dokument tror eg det va). men for å få det måtte eg visa bilen hos et saab verksted så konne gå god for at jobben va rektigt gjordt og at bilen va original.
så eg måtte montert original eksos samt ic for å då dette te.
det som e litt snedigt e at det e lov å montera uoriginale deler. hvis original ic gär ät skogen så tvile eg på at den e å få ny hos saab, og då må det monteras ein uoriginal og itte det eg vett så e det ingen så lage kopi av den.
eksos burde jo hellår ikkje bli problem så lenge du holde deg innenfor de verdiane så gjelde og det må de ha gjordt siden bilen va godkjent i sverige. regne med det e de same reglane så gjelde der.
det ville hellår ikkje hatt någe å sagt for verkstedet så sko gått god for bilen siden trimdelene kan monteras ittepå, og ingen kan bevisa om de va montert ellår ikkje ved visning hos verkstedet. så de har jo ingenting å tapa på det.
men så alle vett så e norge et anti-bil land som vil at alle ska kjøre med sine søte små i 1.0 skruzuki swift ellår lign.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
det eg har hørt e at e kjøretøyet godkjent i et eu-land så vil du får det godkjent i norge og.sprokit_mk1 skrev:sånn jeg fikk høre det så kunne dem bruke den svenske godkjenninga som rettningslinjer og godkjenne bilen her. men var ikke noe som sa at dem måtte godkjenne den. det ble vist sett på med litt "skjønn" ifra gang til gang. avhenig av hvor mye den var ombyggd. tror dette er noe man får et forskjellig svar på fra hvert BT i norge....desverre...
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt