Side 1 av 1
Toyota Starlet m/2,3T kortmotor
Lagt inn: 06 jan 2007, 23:43
av Ronny_N169
Sjekk denne,
http://www.blocket.se/vi/10512544.htm?ca=15_s må jo gå fælt, veier jo ikkeno en sånn bil

Lagt inn: 06 jan 2007, 23:47
av Hjelle, N6
Haha.
Lurte foressten på korleis dei fikk plass til motoren, heilt til eg såg bilda

Den må då være utrulig lett i fronten slik den er rigga no, om ikkje dei har lagt blylodd i framme?

Lagt inn: 07 jan 2007, 00:20
av LOH171
Sitat fra annonsen :
Papper finns men ej reggad,går säkert !
Jada, lykke til på biltilsynet

Lagt inn: 07 jan 2007, 01:14
av Lars E. N378
I Sverige er det ikke så vanskelig å få registrert slike som ombygd fordon, og er det godkjent i Sverige, er det også godkjent i Norge

Lagt inn: 07 jan 2007, 02:09
av Ottar N398
Lars E. N378 skrev:I Sverige er det ikke så vanskelig å få registrert slike som ombygd fordon, og er det godkjent i Sverige, er det også godkjent i Norge

Dette er vel kun i teorien, Frode her på forumet fikk vite noe helt annet da han skulle ha inn en ombygd 900 I til T. Den var godkjent i sverige men her måtte det skaffes masse nye papirer for å få den godkjent i norge
Annonsen er forresten borte

Lagt inn: 07 jan 2007, 03:20
av Frode N073
Eliah skrev:Lars E. N378 skrev:I Sverige er det ikke så vanskelig å få registrert slike som ombygd fordon, og er det godkjent i Sverige, er det også godkjent i Norge

Dette er vel kun i teorien, Frode her på forumet fikk vite noe helt annet da han skulle ha inn en ombygd 900 I til T8. Den var godkjent i sverige men her måtte det skaffes masse nye papirer for å få den godkjent i norge
Annonsen er forresten borte

det stemme det. eg vurderte å ta inne ein Aero T8 ombygd te T16 fra sverige. for å konna ta inn bilen mått'an ver heilt original ellår eg måtte konne skaffa papir så viste at det va godkjent. Les:TÜV.
At bilen va godkjent i sverige hadde ingen betydning.
eg hadde kopi av vognkort fra svenske bilprovningen som vista at alt var ok inkl motorbytte og kw va ok. men dette brydde de seg ikkje om.
Lagt inn: 07 jan 2007, 04:10
av Saab900STCR
Dom kan inte nekte å ta den in.
Egentligen så är det lovbrudd viss dom nekter.
Skulle varit moro å veta vilken lov det är som gäller, så kunde man stuckit den i tryne på dom!
Mvh
Lagt inn: 07 jan 2007, 13:09
av Liebak
sånn jeg fikk høre det så kunne dem bruke den svenske godkjenninga som rettningslinjer og godkjenne bilen her. men var ikke noe som sa at dem måtte godkjenne den. det ble vist sett på med litt "skjønn" ifra gang til gang. avhenig av hvor mye den var ombyggd. tror dette er noe man får et forskjellig svar på fra hvert BT i norge....desverre...
Lagt inn: 07 jan 2007, 13:22
av Frode N073
det som egentligt va problemet va at det va montert 3" eksos + 9000ic samt motorbytte.
papir på motorbytte konne eg få av saab norge (ece dokument tror eg det va). men for å få det måtte eg visa bilen hos et saab verksted så konne gå god for at jobben va rektigt gjordt og at bilen va original.
så eg måtte montert original eksos samt ic for å då dette te.
det som e litt snedigt e at det e lov å montera uoriginale deler. hvis original ic gär ät skogen så tvile eg på at den e å få ny hos saab, og då må det monteras ein uoriginal og itte det eg vett så e det ingen så lage kopi av den.
eksos burde jo hellår ikkje bli problem så lenge du holde deg innenfor de verdiane så gjelde og det må de ha gjordt siden bilen va godkjent i sverige. regne med det e de same reglane så gjelde der.
det ville hellår ikkje hatt någe å sagt for verkstedet så sko gått god for bilen siden trimdelene kan monteras ittepå, og ingen kan bevisa om de va montert ellår ikkje ved visning hos verkstedet. så de har jo ingenting å tapa på det.
men så alle vett så e norge et anti-bil land som vil at alle ska kjøre med sine søte små i 1.0 skruzuki swift ellår lign.

Lagt inn: 07 jan 2007, 13:25
av Frode N073
sprokit_mk1 skrev:sånn jeg fikk høre det så kunne dem bruke den svenske godkjenninga som rettningslinjer og godkjenne bilen her. men var ikke noe som sa at dem måtte godkjenne den. det ble vist sett på med litt "skjønn" ifra gang til gang. avhenig av hvor mye den var ombyggd. tror dette er noe man får et forskjellig svar på fra hvert BT i norge....desverre...
det eg har hørt e at e kjøretøyet godkjent i et eu-land så vil du får det godkjent i norge og.