VOLVO!

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Frode N220
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 338
Registrert: 04 jan 2004, 01:00
Sted: Stjørdal

VOLVO!

Legg inn av Frode N220 » 19 jan 2007, 22:54

Leste nettopp tråden om dissing av BMW.

Dette er et Saab-forum. For mennesker som eier, liker, kjører og "ødelegger" Saab.

Det betyr ikke at de har forpliktet seg til evig troskap til dette merket. Jeg liker Saab, og har for tiden bare en 47 år gammel en.

Åndsvake og kunnskapsløse J E Larssen snakker om autofili. Kunnskapsløse VI menn-journalister snakker om "VI menn-faktor" i biler.
Saab har sjarm og "personlighet" og mange særegne (både gode og dårlige) løsninger.
Jeg liker Saab.

Saab er en liten produsent med et utrolig snevert modell og motorutvalg. Modellene blir ofte gamle (og kanskje utdaterte) før de blir erstattet.
Jeg liker Saab.

Saab har god kvalitet og sikkerhet. Det er det mange som har i dag.
Volvo, Mercedes-Benz, BMW med flere har også det. Samtidig som de har noe "personlighet".
Jeg liker disse.

Spesielt godt liker jeg Volvo. Som kanskje kan sies å være Saab's "voksne" storebror. Litt annerledes, men så nær som du kan komme...
Storebror har vært litt heldigere og kanskje flinkere i livet. Blitt litt mer solid liksom.
Har flere modeller (moderne) med flere motoralternativer (V8!).

Saab har pr i dag ingen modell som rommer hele min familie. (Har forresten det - nå som mor til mine barn nok en gang har flyttet ut...)
Jeg kjører derfor Opel flerbruksbil. Jeg "liker" den og, jeg.

Jeg ønsker meg i dag en VOLVO. Aller helst en XC90 V8.
Jeg liker fortsatt Saab.

Jeg har hatt 9-5 (drømmebil). Men kjøper ikke en igjen - selv om den ser litt ut som ei Gaupe...

Hvorfor klarer ikke dere å skrive VOLVO? Men benytter stjerner og fy-ord?

Volvo er jo topp!
Jeg liker Saab...
Frode N220

M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"

Brukeravatar
Cato N698
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 998
Registrert: 31 mai 2006, 08:07
Sted: Hamar
Kontakt:

Legg inn av Cato N698 » 19 jan 2007, 23:14

Bra skrevet. Er ganske enig med deg. Jeg har selv ingen fordommer mot noen bilmerker, selv om man hører mye positivt og negativt angående andre bilmerker.
Saab har pr i dag ingen modell som rommer hele min familie. (Har forresten det - nå som mor til mine barn nok en gang har flyttet ut...)
Jeg kjører derfor Opel flerbruksbil. Jeg "liker" den og, jeg.
Har du fire barn? Bare lurer :wink:
[SOLGT]Saab 9-3 "Viggen" & Twinpipe m/Speedparts Steg2
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;

Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682

Brukeravatar
Frode N220
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 338
Registrert: 04 jan 2004, 01:00
Sted: Stjørdal

Legg inn av Frode N220 » 19 jan 2007, 23:18

Cato N698 skrev:Bra skrevet. Er ganske enig med deg. Jeg har selv ingen fordommer mot noen bilmerker, selv om man hører mye positivt og negativt angående andre bilmerker.
Saab har pr i dag ingen modell som rommer hele min familie. (Har forresten det - nå som mor til mine barn nok en gang har flyttet ut...)
Jeg kjører derfor Opel flerbruksbil. Jeg "liker" den og, jeg.
Har du fire barn? Bare lurer :wink:
Godt rekna! :wink:
Stemmer det. Derfor en 6-seters Opel. Holdt meg til GM-familien... 3,0 V6, 201 hk. Men, uten turbo i Opel da. :(
Også derfor XC90 i dag står øverst på ønskelista. (Da får jeg to seter ledig og kan innlede "noe" med Noen Andre som enten har en selv, eller ønsker å lage ett born sammen med meg :lol: .)
Frode N220

M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"

Brukeravatar
Cato N698
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 998
Registrert: 31 mai 2006, 08:07
Sted: Hamar
Kontakt:

Legg inn av Cato N698 » 19 jan 2007, 23:28

Ja, skjønner. En grunnene til at JEG valgte saab fremfor BMW (jeg tittet på det en stund også) er at saabene hadde lavere kilometerstand og var nyere til samme prisen som en bmw var (med nogenlunde sammenliknbar motor).

Også tok jeg et kjapt søk på garaget etter aero/viggen saaber, og da var jeg solgt :roll: jeg hadde bestemt meg for å ha en svart 9-3 med turbo og senere montere viggenoptikk og twinpipes, noe som jeg har lykkes bra med.
Bmw er også noe "alle har" og alle liker. Hvor mange kjører rundt i en saab 9-3 med viggenoptikk og twinpipes 8) ?
Hvor morro er det ikke å høre: "Jeg liker vanligvis ikke saab, men denne var sinnsykt rå"?
Det er det jeg hadde lyst til å oppnå, noe som jeg har fått til, ifølge noen kommentarer av noen bmw friker 8)
[SOLGT]Saab 9-3 "Viggen" & Twinpipe m/Speedparts Steg2
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;

Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682

Henrik N380
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 991
Registrert: 27 okt 2004, 01:00
Bil: Nei..
Sted: Oslo

Legg inn av Henrik N380 » 20 jan 2007, 01:01

Bilen din ble helt sikkert ikke bedre enn en bmw selvom du har twinpipes! :P Men dine twinpipes ser bra ut, er litt kule til og med. Har prøvet å få det til selv, men ser mer ut som utbrukte kloakkledninger..

Men biler er jo helt klart en smaksak. Jeg kan ikke fordra volvo men må likevel innrømme at den nye S80en er brukbar... Skal jo heller ikke legge skjul på at jeg har saab fordi jeg liker Saab. Men er XC90 drømmebil fordi det er en 7seter, eller fordi den er "bra", eller fordi du liker hvordan den føles? Noen gang tenkt på RangeRover, R/ML63 feks? :D

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 20 jan 2007, 08:33

Utrolig godt skrevet Frode, og er helt enig med deg.. Skjønner ikke at folk slenger så mye dritt om noe de fleste her ikke har prøvd.. Jeg liker seff ikke alle modellene til volvo, men S80, V50 er biler jeg liker godt både å se på og kjøre.. Med S60 og V70 er det liksom noe som ikke stemmer.. Men jeg liker også BMW E39.. Ikke bare saab jeg liker, men saab står meg nærmest.
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Cato N698
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 998
Registrert: 31 mai 2006, 08:07
Sted: Hamar
Kontakt:

Legg inn av Cato N698 » 20 jan 2007, 10:56

Henke N380 skrev:Bilen din ble helt sikkert ikke bedre enn en bmw selvom du har twinpipes! :P Men dine twinpipes ser bra ut, er litt kule til og med. Har prøvet å få det til selv, men ser mer ut som utbrukte kloakkledninger..
Det er sant, nå har ikke jeg prøvd så alt for mange bmw'er, men jeg har en prøvd en 520, og for å si det sånn så ville jeg mye heller ha saaben min :)
Vet ikke om dette er helt sammeliknbare biler, men uannsett :p
[SOLGT]Saab 9-3 "Viggen" & Twinpipe m/Speedparts Steg2
http://www.garaget.org/?car=28719'" onclick="window.open(this.href);return false;

Prosjekttråd:
viewtopic.php?t=11682

Brukeravatar
Frode N220
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 338
Registrert: 04 jan 2004, 01:00
Sted: Stjørdal

Legg inn av Frode N220 » 20 jan 2007, 11:09

Henke N380 skrev: Men er XC90 drømmebil fordi det er en 7seter, eller fordi den er "bra", eller fordi du liker hvordan den føles? Noen gang tenkt på RangeRover, R/ML63 feks? :D
"Drømmen" er en XC90 V8, men økonomien tilsier absolutt ikke det.

Som nevnt er Volvo et merke jeg generelt har sansen for. Flere modeller som faller i smak. Og til min bruk er det en romslig modell som må til nå for tiden. Har kun kjørt XC90 med D5. Liker bilen, men ville foretrukket bensinmotor. God å kjøre, men ingen landevegsracer...

Den modererte drømmen er XC90 2,5T. Disse begynner man nå å finne til under 500.
RR og M-klasse finnes vel ikke som 7-setere? Ei heller X5, for dere som er så BMW-ivrige. Kvalitet og prisforskjell er i tillegg argumenter nok mot disse. Dessuten blir det fort et par hundre tusen mer for dem begge!
MB R og GL ligger rundt millionen - blir litt drøyt for en statsansatt...

Nå har det i tillegg blitt sånn, at jeg ikke føler at bil akkurat øker livskvaliteten min betraktelig. Det er nesten blitt et nødvendig onde, selv om jeg fortsatt synes bil og motor er gøy.

Dette GM-produktet jeg har i dag har stort sett det samme utstyret som en brukbart utstyrt R-klasse.
Jeg er nok lykkelig nok med denne bilen. Blir nok ikke nevneverdig mye lykkeligere av en Mercedes som koster 6-800 000 kroner mer.

Bilinteresse har mange former. Mange liker å bygge om og modifisere det som er mulig. Andre liker å holde alt så originalt som mulig. Noen liker å skru/restaurere - andre er mest glad i å kjøre.

Å bruke store summer på det som for meg er stygg senking, stygge uoriginale felger osv gir meg lite annet enn dårligere komfort. 20" krommede alu med spinners er ikke noe for meg.
Vil heller ikke prioritere så mye pengebruk på innkjøp av bil. Ikke aktuelt med en bil i halvmillion-klassen (nesten uansett størrelse på den fremtidige lottopremien...).

Jeg tror mange kan ha det vel så gøy med en fin 900, eller som meg en brukbar 47 år gammel 93F.
Frode N220

M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"

Brukeravatar
lie_N509
Overload!!!
Innlegg: 1005
Registrert: 12 jul 2005, 01:00
Bil: 9-3ss 04'

Legg inn av lie_N509 » 20 jan 2007, 13:12

Godt skrevet Frode, jeg mener det samme som deg. Det er greit at folk liker Saab best, og at dette er et Saab-forum, men det går ann å godta at Saab ikke er de eneste som lager gode biler. Jeg undres stadig over hvorfor akkurat Volvo og BMW er de som blir hengt ut, Volvo er kanskje fordi, som Frode skriver, "storebroren" til Saab, og en vanskelig konkurrent. At BMW blir hengt ut pga mange tvilsomme eiere, kan jeg til en viss grad også forstå. Men jeg synes vi bør ha en litt større åpenhet for å nevne andre merker uten å bli totalt sparket i skrittet, og lover samtidig å roe ned med mitt overdrevne BMW-pjatt :D
04' 9-3ss 1.8t

Brukeravatar
Claus N201
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 922
Registrert: 06 jun 2004, 01:00
Medlemsnummer: 201
Navn: Claus Kristoffersen
Sted: Kjeller

Legg inn av Claus N201 » 20 jan 2007, 18:44

Hei Frode

Kjører selv XC90 D5 med litt ekstra krutt i motoren, er akkurat nå i Hemsedal og må si at dette er en utrolig god bil og god plass (7 seter).

Liker denne bilen bare mer og mer.

Kjøre også Saab titt og ofte og dette er jo også en nydelig bil. Har hatt flere Saab registrert og kommer nok til å bli fler også.

Som du sier er ikke D5 noen racer, men gud det hjelper å la BSR se på den saken.

ArntR N315
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 549
Registrert: 11 mai 2004, 01:00
Sted: Alta, Finnmark

Legg inn av ArntR N315 » 20 jan 2007, 19:53

Er selv inni siste året som Saab 9-5 eier (bytter bil ca. hvert annet år..)

Tror faktisk at min neste bil ikke blir Saab pga barn og plassbehov... :roll:

Men Frode; Volvo har dårlige seter!!!! :wink:
Pajero 3,5 GDI - 01
9-5 Estate 2,3t- 00 250 hk (solgt)
9000 2,3T CD Nordic -96 (solgt)
Saab 9000 2,3i CD- 90 (solgt)
Saab 900c 2,0 -87 (solgt)
Saab 99 GL 5-speed -84 (solgt)

Brukeravatar
Gunnar N326
Overload!!!
Innlegg: 1262
Registrert: 03 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: N 326
Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
Sted: Kr.sund

Legg inn av Gunnar N326 » 20 jan 2007, 20:22

lie_N509 skrev:Godt skrevet Frode, jeg mener det samme som deg. Det er greit at folk liker Saab best, og at dette er et Saab-forum, men det går ann å godta at Saab ikke er de eneste som lager gode biler. Jeg undres stadig over hvorfor akkurat Volvo og BMW er de som blir hengt ut, Volvo er kanskje fordi, som Frode skriver, "storebroren" til Saab, og en vanskelig konkurrent. At BMW blir hengt ut pga mange tvilsomme eiere, kan jeg til en viss grad også forstå. Men jeg synes vi bør ha en litt større åpenhet for å nevne andre merker uten å bli totalt sparket i skrittet, og lover samtidig å roe ned med mitt overdrevne BMW-pjatt :D
Nå har du sagt det, Lie! :D
Mye sant i det som er skrevet over her, men jeg tror ikke det er flere fundamentalister her enn det er i en tilsvarende Bmw, Volvo, Mercedes, Ford, eller Vag- klubb.
Det er litt av det som gjør det til en klubb også, at vi styrer med vårt, og de styrer med sitt. Har da kjørt både Audi og VW, siste åra, fine biler begge, en god venn har en Toyota som han er kjempefornøyd med, men han digger min 9000, som er ca 6 år eldre enn hans bil..
Dette med å skrive V**vo og sånn er mest for skøy for min del..
Jeg ville faktisk kjøpt Saab hvis jeg vant i lotto! Fordi jeg mener en Saab kan dekke mine behov, og jeg tror jeg ville bli fornøyd. Syns både Merc, Bmw og Audi er blitt altfor prangende, Volvo er fint, men de har jo like mye problem som Saab, bare spredt over flere områder...
Ingen kan klandre oss for å være forutinntatte, det er en klubb for Saab-entusiaster, både med og uten Saab, har jeg forstått vilkårene rett.. :D
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 ;) Solgt :(
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)

Brukeravatar
Joachim N370
Overload!!!
Innlegg: 1664
Registrert: 11 mai 2004, 01:00
Medlemsnummer: 370
Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
Sted: Halden

Legg inn av Joachim N370 » 20 jan 2007, 20:35

ArntR N315 skrev: Men Frode; Volvo har dårlige seter!!!! :wink:
:shock: :shock: :shock:
Saab og Volvo har de beste setene :wink:
9³ TurboX

Brukeravatar
Frode N220
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 338
Registrert: 04 jan 2004, 01:00
Sted: Stjørdal

Legg inn av Frode N220 » 20 jan 2007, 20:49

Claus N201 skrev: Som du sier er ikke D5 noen racer, men gud det hjelper å la BSR se på den saken.
Nja, nå var det ikke bare dieselmotoren jeg tenkte på, da. Selv om den jo har et "roligere" gemytt enn 2,5T.

Tenkte mest på at 2020 kg med høyt tyngdepunkt og store tunge hjul på et stivt oppsatt chassis ikke akkurat gir personbilegenskaper. Ei heller XC70. Blir "lite støtig" som svenskene sier.
(Faktisk så er ikke engang V70 på høyde med f eks 9-5 spør du meg...)

Synes faktisk at den amerikansktyske flerbrukeren min er vel så mye "sportsbil". ("Den beste bilen i verden er den som jeg har nå. Bare vent så kanskje den starter og"; som det vel heter i den gamle visa.)

Men, det betyr mindre. 90'en er en praktisk bil, som er god å kjøre og gir en god følelse. Jeg synes ikke den er verdens fineste bil, men jeg liker den.
Diesel eller bensin spiller mindre rolle. Men, jeg er ikke akkurat tilhenger av diesel da. Dessuten kan det bli dyrt og eie og bruke hvis statsbudsjettplanene for fremtiden settes ut i livet.

Blir uansett ikke aktuelt å bytte før behovet endres eller Opel'n begynner å ha sett sine beste dager. Bor 5 min unna jobb med rolig sykkel-tempo, så bilen blir ikke mye brukt.

Budskapet mitt er dog like klart: VOLVO er akkurat som SAAB - gode saker!
Frode N220

M60 Saab 93F
04 Toyota Prius "Redde verden, strikking og lese bøker"

Brukeravatar
matrox N522
MAX BOOST
Innlegg: 2089
Registrert: 14 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: N522
Navn: Eskil Bjerke
Sted: Østre Toten

Legg inn av matrox N522 » 20 jan 2007, 22:30

Mange fine biler der ute :)
Men vi inne på forumet her, BØR jo favoritisere Saab fremfor andre biler.
Og dissing av BMW ligger lissom i naturen :)
Stort sett de fleste BMW sjåfører har jo altfor god tro på bilen sin :lol:
For deeet har jo ikke Saab sjåfører... :roll:
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963

VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt

Eskil || N522

Svar