Side 1 av 1
Timing av registeret
Lagt inn: 15 apr 2007, 12:24
av Paradigm N558
Heisann, har prøvd å søke litt, men finner det stadig ikke ut:
Ser på Rides på Discovery, og ser den innrettningen de bruker for å time registeret, ser ut som en sånn gammel laserscanner som de har på butikker.. så retter de den inn mot viftereima/multireim for dynamo etc.etc.
Hvordan fungerer dette, og hva gjør den egentlig?
Takktakk^^
Edit: En
Sånn her en
Lagt inn: 15 apr 2007, 13:03
av EdHunter N815
Den brukes til å finjustere tenningen, men hvordan den fungerer er jeg ikke sikker på. Det jeg derimot er sikker på er at vi som har DI slipper å tenke på dette, siden vi slipper å justere på noen fordeler.

Lagt inn: 15 apr 2007, 14:16
av Eirik
Jeg har ingen kunnskap om dette, men om jeg skulle gjette så vil jeg si følgende:
"Timerpistolen" sender ut lysblink med et visst tempo, og reima har etter hva jeg har sett en hvit stripe eller noe, som da skal snurre i takt med blinkene. Reima bør altså ha en omdreining per blink kanskje? evt. et annet forhold (4:1, 3:1 e.l.)
Det er vel en måte å regulere at den reima har riktig hastighet, og at motoren dermed går korrekt (?)
Lagt inn: 15 apr 2007, 18:52
av Morten N88
Er vel for å justere tenning dette ja. Er en klemme man setter over en bestemt tennpluggkabel,så kommer det ett lysglimt for hver tennpuls. Lyset rettes mot ett punkt ved reimhjulet på veiva,der det er ett tenningsmerke på hjulet og blokka. Man skal løsne det som holder fast fordeleren,og vri den rundt slik at når lysglimtet kommer,er merket på reimhjulet og blokka samme sted.. Da er tenningen riktig
Når man har DI eller Trionic har man ikke fordeler,og slipper dette.
