SAAB eller Audi ?

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
thoro
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 47
Registrert: 11 des 2006, 11:06
Medlemsnummer: N821
Bil: 9-5 2.0 Vector Sport 2005
Sted: Akershus

SAAB eller Audi ?

Legg inn av thoro » 22 jun 2007, 21:27

Har smårust her og der på min 9000 M95. Jobber med det om dagen.
Men begynner å bli lei nå.
Kanskje gå over til Audi A6, med tungt hjerte, har hørt at der galvaniseres det.
Har noen greie på dette, fra når begynte Audi å galvanisere,
og hjelper det særlig mot rust.

Vismannen sa; samle eder ikke skatter på jorden
hvor rust og møll tærer.
thoro - 9-5 2.0t Vector Sport sedan aut. 04/05.

TobbenH
Innlegg: 8
Registrert: 22 jun 2007, 15:41
Sted: Os, Hordaland

Legg inn av TobbenH » 22 jun 2007, 21:35

Og der behøver du sikkert ikke spørre om du skal vælge SAAB eller Autounion. :)

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Legg inn av Johan N828 » 22 jun 2007, 21:45

Har mange meninger om Audi. Og ingen av dem er positive.

Brukeravatar
Pasient N657
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 654
Registrert: 20 apr 2006, 21:18
Medlemsnummer: N657
Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
Sted: Lillehammer

Legg inn av Pasient N657 » 22 jun 2007, 22:07

Du spørr egentlig på feil sted, tror ikke du får noen svar i audiens favør her :P
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-

Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO

Brukeravatar
Kongpetrus
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 846
Registrert: 20 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: 300
Navn: Petter Danielsen
Bil: Viggen fakecab
Sted: Oslo

Legg inn av Kongpetrus » 22 jun 2007, 22:09

Syns du skal kjøpe deg en galvanisert Audi jeg.
Byr deg 20K for den rustne holken din....
Petter D. N300
************
SAAB (Suveren Artig Annerledes Bil)
Bilene mine

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12871
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Legg inn av Ingvar N629 » 22 jun 2007, 22:42

Jeg byr 21000...

La meg si det sånn: Mulig Audien ruster mindre, men det er ikke en billig bil å holde, for den er langt fra feilfri!!

Flytter til Ikke Saab relatert, da Audispørsmål ikke har noe i Saab teknisk å gjøre.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

Brukeravatar
Kristine
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 679
Registrert: 31 okt 2006, 16:06
Medlemsnummer: 1387
Navn: Kristine
Sted: Sandnes

Legg inn av Kristine » 22 jun 2007, 23:05

Vel.. dumt å spørre på et SAAB-forum, og da er jeg litt dum jeg også, og sier: Behold SAAB'n din :) Den er herlig den!
SAAB 9000 CSE -97
SAAB 900 -87
SAAB 90 -86
SAAB 99 -84
SAAB 95 -76

Vector_95
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 368
Registrert: 07 aug 2006, 19:35
Sted: Molde

Legg inn av Vector_95 » 22 jun 2007, 23:25

audi begynte med helg galvanisering tidlig på 80 tallet¨.

Saab kom vel ikk med helgalvanisering før i 1995 mente jeg å høre fra en saab forhandler i molde.... MEN

Saab i mitt hjerte og ALDRI i verden om jeg går tilbake til Audi igjen..Har hatt to, og ALDRI ALDRI ALDRI MEr..

Sats heller på å kjøpe deg ny (ere) saab igjen ;)
"SAAB, built like a Mercedes, safe as
a Volvo, harder than a Audi and so much cooler than a BMW."

Brukeravatar
Joachim N370
Overload!!!
Innlegg: 1664
Registrert: 11 mai 2004, 01:00
Medlemsnummer: 370
Bil: 08 9³ TurboX SportCombi
Sted: Halden

Legg inn av Joachim N370 » 23 jun 2007, 00:43

Har sett noen bilder av galvaniserte nyere A6'er hos Dinitrolfirmaet her i byen.... :shock: Mer rust der enn på min -94 9000 :roll: Dette er jo helt sikkert veldig sjeldne tilfeller, men det betyr jo at muligheten er der...
9³ TurboX

Brukeravatar
Johan N828
MAX BOOST
Innlegg: 2414
Registrert: 28 aug 2006, 17:18
Medlemsnummer: 828
Navn: Johan H
Sted: Bærum

Legg inn av Johan N828 » 23 jun 2007, 01:28

Audi er også stygge :P

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Legg inn av EdHunter N815 » 23 jun 2007, 01:37

Husk nå at galvanisert metall også ruster, det tar bare litt lenger tid. HVOR lang tid avhenger av behandligen det får, akkurat som med ugalvanisert metall. 9000 CS er vel heller ikke kjent for å ha rustproblemer, så for å sette det litt på spissen; når du har behandlet den slik at den har rustet, tror jeg ikke du får noe større suksess med en A6.

Når det gjelder Audi på 90-tallet er de vel ikke akkurat kjent for å være feilfri heller, kjenner mange som har hatt tull med A4 og A6.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
Gunnar N326
Overload!!!
Innlegg: 1262
Registrert: 03 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: N 326
Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
Sted: Kr.sund

Legg inn av Gunnar N326 » 23 jun 2007, 01:49

Enig med EdHunter: Galvanisert ruster, bare senere... Galvanisering er best som tilleggsbeskyttelse, som på dørene til 9000cs. Er ikke særlig vits i helgalvanisering, dersom bilen har vært rettet er det hull på... annen rustbeskyttelse var det ofte dårlig med på disse.. "den er jo galvanisert!" Har sett mange delvis rustne Audier, ca 10-12 år gamle.... Så dersom du vil bytte til Audi, så får du gjøre det, men ikke skyld på at Saaben rustet, for hitlerstålet vil nok ruste omtrent like mye! :twisted:
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 ;) Solgt :(
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 23 jun 2007, 10:27

Veit det har vært endel trøbbel med lakkslipp på A6 rundt MY2001, uten at jeg veit akkurat hvilke modeller det gjelder. Det gjelder i hjørner på dører, langs skjermkanter og på støtfangere. Meste av dette er sikkert tatt på garanti nå, men da spørs det om det oppstår igjen..
To av gutta på jobben har sånne, S-line og 2,7 biturbo og greier...men med lakkslipp på alle dørene..
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Gisle N163
Overload!!!
Innlegg: 1085
Registrert: 07 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N163
Navn: Gisle Hillesund
Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
Sted: Søgne
Kontakt:

Legg inn av Gisle N163 » 23 jun 2007, 11:45

Også Audi da... "Auda".

Behold Saab'en du :-)

-Gisle
'96 Saab 900R Turbo

If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Innlegg: 3080
Registrert: 01 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Legg inn av Frode N073 » 23 jun 2007, 12:49

som eg har nevnt i et par andre tråder så har eg ein kompis med ein 2000/2001 Audi A6 2,7 biturbo med automat og alt utstyr.
dette e ein bil som ny kosta opp mot millionen.
sjøl om bilen ikkje e ny så forvente eg ein heil del av ein bil som har så høg nypris. og den bilen hans imponere ikkje. eg har aldri hørt så møye knirke lyda fra dashbord før. sett deg inn i ein 9-5 av same årsmodell så kan eg nesten garantera at det ikkje knirke så møye så Audi'en gjør.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil :twisted: Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel) :lol:
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

Svar