Livsfarlige kinesiske biler

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Morten-N146
MAX BOOST
Innlegg: 2227
Registrert: 01 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N146
Navn: Morten
Bil: NG9-5 Aero XWD/OG9-5 2,3t 2002
Sted: Lillehammer

Livsfarlige kinesiske biler

Legg inn av Morten-N146 » 28 jun 2007, 14:21

http://www1.vg.no/bil-og-motor/artikkel ... tid=145859

Virker som de ikke akkurat har satt sikkerhet i fokus ved produksjon av disse bilene. Bilen er rett og slett livsfarlig å kollidere med.
NG9-5 Aero T4 XWD 2010 Hirsch: http://www.garaget.org/?car=333137
OG9-5 2,3t Vector Estate 2002 "Biopower": http://www.garaget.org/?car=35048

Brukeravatar
Kristine
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 679
Registrert: 31 okt 2006, 16:06
Medlemsnummer: 1387
Navn: Kristine
Sted: Sandnes

Legg inn av Kristine » 28 jun 2007, 14:33

Da er det jammen godt å kjøre SAAB ;) Ufattelig at de kan lage så utrygge biler idag..
SAAB 9000 CSE -97
SAAB 900 -87
SAAB 90 -86
SAAB 99 -84
SAAB 95 -76

Brukeravatar
Gisle N163
Overload!!!
Innlegg: 1085
Registrert: 07 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N163
Navn: Gisle Hillesund
Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
Sted: Søgne
Kontakt:

Legg inn av Gisle N163 » 28 jun 2007, 15:23

Vi takker for svensk kvalitet :worship:

-Gisle
'96 Saab 900R Turbo

If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.

Brukeravatar
lie_N509
Overload!!!
Innlegg: 1005
Registrert: 12 jul 2005, 01:00
Bil: 9-3ss 04'

Legg inn av lie_N509 » 28 jun 2007, 15:37

Kristine skrev:Da er det jammen godt å kjøre SAAB ;) Ufattelig at de kan lage så utrygge biler idag..
Ja, eller et annet europeisk merke. Alle nye biler idag er sikrere enn den kinesiske pappen
04' 9-3ss 1.8t

Brukeravatar
Pasient N657
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 654
Registrert: 20 apr 2006, 21:18
Medlemsnummer: N657
Bil: MY01 SAAB 9-5 2.3T
Sted: Lillehammer

Legg inn av Pasient N657 » 28 jun 2007, 16:08

Søppel! Japser og koreanere er i mine øyne ILLE, på alle mulige punkter. Men det her? At de kan selge dette til folk er for meg uforståelig! Forbanna papp-biler, skulle vært lover mot sånn.

Takke meg til svensk sikkerhet! :)
Mitt 9-5 2,3T prosjekt: S-4 dødare - By Speedparts <-- SELGES HBO 120 000,-

Speedparts | H&R | Bilstein | Forge | Quafie | SPEC+ | TSW USA | Ferrita | Pioneer | Powerflex | WP PRO

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Legg inn av EdHunter N815 » 28 jun 2007, 16:20

Kina har jo lenge forsøkt å bremse befolkningsveksten, dette er vel et av de nyere tiltakene på området. ;)
Rattet flytter seg sidelengs slik at førerens hode ikke treffer kollisjonputen, men dashbordet.
Ord blir overflødige...

Edit: Men det er en fordel med dem da, de er myke for oss å kræsje i :P
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
Gunnar N326
Overload!!!
Innlegg: 1262
Registrert: 03 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: N 326
Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
Sted: Kr.sund

Legg inn av Gunnar N326 » 28 jun 2007, 18:01

Men det er også rent elendige og foreldede kjøreegenskaper på dritten, så sjangsen for å "komme over i motgående kjørebane" er vel høyere enn noensinne, dermed er disse greiene også farlige for andre.... :roll:
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 ;) Solgt :(
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Legg inn av KongerudN344 » 28 jun 2007, 18:03

Vi får sette vår lit til EU og håpe de forbyr de :wink:
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Legg inn av EdHunter N815 » 28 jun 2007, 18:32

KongerudN344 skrev:Vi får sette vår lit til EU og håpe de forbyr de :wink:
Jeg tror nok den terskelen ligger lavt. EU hadde nok helst sett at alle ikke-europeiske merker ble forbudt slik at de europeiske bliprodusentene tjente mer penger. Dette kan de så klart ikke gjøre, men om de får anledningen til å forby en grisebillig kineser som ville utklasset alt og alle på pris så gjør de det nok. Og disse testene er vel mer enn nok grunn for et slikt forbud.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Innlegg: 1612
Registrert: 01 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: 369
Navn: Per Arne Ralle
Bil: 05`95 Estate 2.2TiD Vector
Sted:

Legg inn av Surbotaab N369 » 28 jun 2007, 22:02

EdHunter N815 skrev:
KongerudN344 skrev:Vi får sette vår lit til EU og håpe de forbyr de :wink:
Jeg tror nok den terskelen ligger lavt. EU hadde nok helst sett at alle ikke-europeiske merker ble forbudt slik at de europeiske bliprodusentene tjente mer penger. Dette kan de så klart ikke gjøre, men om de får anledningen til å forby en grisebillig kineser som ville utklasset alt og alle på pris så gjør de det nok. Og disse testene er vel mer enn nok grunn for et slikt forbud.
Å d værste er atte det bare var 50kmt det er snakk om.... har tryna OG900 på bane rett i en sandvoll i 60-65kmt uten at den blei rammeskeiv.... vil tro de kreftene (selv om saaben ikke traff en betongvegg) var like store for saab`en som denne kinesern....

Får håpe det aldri kommer sånne biler på veien i norge... selv om det kansje ikke går ut over oss selv så kan det fort være noen du er gla i som kjøper en sånn bil....
Per Arne Ralle
N369

"My drinking team has a racing problem"

05`95 Estate 2,2TiD Vector
85`900 2d Sedan Bruksveteran
83`99 2d Nostalgiprosjekt
69`Rekord 1700

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Legg inn av EdHunter N815 » 28 jun 2007, 22:07

Surbotaab N369 skrev:selv om det kansje ikke går ut over oss selv så kan det fort være noen du er gla i som kjøper en sånn bil....
Om noen jeg kjenner kjøper en slik så reiser jeg hjem til dem med balltre og avbitertang, og går ikke igjen før de har skrevet under på å selge "bilen" og kjøpe seg Saab ;)
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
og900turbo
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 352
Registrert: 18 mai 2006, 23:02
Medlemsnummer: N681
Navn: Karl Otto
Bil: Saab 9-5 Aero
Sted: Bodø

Legg inn av og900turbo » 28 jun 2007, 22:26

Lurer på hvordan en 99 eller og900 hadde greid seg i den nevnte testen?
Saab 9-5 -04 Aero bruksbil
Saab 9-5 -02 Aero (Restaureres, pågående prosjekt)
Saab 900 -91 3-dørs CC T16 (avsluttet prosjekt, avataren var arbeidstegninga)Kondemnert
Saab 900 -92 4-dørs sedan 2,1i 16v opprustet reservebruksbil Donert
Saab 99 -77 GL (1979-1996) og 99 -77 GLE (1996-2005) Begge kondemnert
Saab 96 -68 Sinnataggen (1975-1979) Kondemnert
Medl.nr. N681

Svar