På torsdag sluttet jeg kl 12 på jobb, og tok turen til Biltilsynet. Først etter 45 min venting kom jeg frem til luken hvor det satt ei yngre dame (under opplæring selvfølgelig....) "Hei. Jeg vil gjerne bestille et sett nye skilt UTEN flagg," sier jeg. "Ja, skal vi se her," sier hun. Jeg gir henne vognkortet og hun begynner å trykke. Så spør hun om jeg vil hente skiltene selv i Moss, hvor de blir trykket, fremfor å få de sendt i posten. "Ja, jeg henter de gjerne i Moss" er mitt svar. Hun fakser over bestillingen, og ønsker meg god tur til Moss. Jeg setter meg litt fornøyd i bilen og drar av gårde. Tar en kjapp titt bort på lappen jeg fikk og ser at det står "Kjennemerke med nasjonalitetsmerke". Hva i svarte er det her for noe tenker jeg, slenger på handsfree'n og ringer til firmaet i Moss for å høre om skiltene har gått i trykken allerede. Det hadde de selvfølgelig gjort, og jeg fikk beskjed om å henvende meg til Biltilsynet hvis jeg skulle få endret bestillingen. Ringer til Biltilsynet, og etter 5 min får jeg svar. "Hei. Jeg var nettopp hos dere og bestilte nye skilt, men jeg ser på lappen her at dere bestilte feil type. Jeg bestilte jo uten nasjonalitetsmerke, mens dere sendte bestilling på et sett med nasjonalitetsmerke" forteller jeg damen i andre enden. "Å ja, da må du nesten snakke med hun som behandlet saken, men hun har lunsj nå. Går der greit om jeg ringer deg tilbake om litt?" Gir hun telefonnr mitt, og ser lys i tunnelen. 15 min senere ringer hun tilbake. "Hei. Hun kunne ikke huske at du ville ha skilt uten flagg, men du kan få sånne klistrelapper og sette over flagget" er svaret jeg får. "Jaja, hun var jo under opplæring, men jeg la jo stor vekt på at jeg ville ha uten flagg. Hun kan jo ha krysset av feil eller noe... Forresten så blir jo ikke skiltet like pent med de klistrelappene. De uten flagg har jo like mye plass på hver side, men med klistrelapper så blir jo nummeret sidestilt mot høyre..." "Da kan jeg ikke hjelpe deg... Du kan få klistrelapper, det er det eneste.." og så la hun på.
Nå har jeg altså betalt 499,- for et sett skilt jeg ikke ønsket, og er misfornøyd med. Selvfølgelig innrømmer ikke ei som er på opplæring at hun har gjort feil... Jeg blir så irritert!
Noen som har tips på hvordan jeg skal gå videre uten å måtte punge ut 499,- til pga Biltilsynets feil?
Hvis jeg skal henvende meg til dem ved en senere anledning, så skal jeg skrive ned hva det gjelder og levere til dem... Men det spørs vel om de klarer å lese der også?!?!