lure politiet?
Moderator: Moderatorer
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N719
- Navn: Mats
- Bil: 9-3
- Sted: Bergen
lure politiet?
Det är inga problem att hålla 120-130km/h, trampa för fullt och se svarta spår i bakspegeln
Dette er ikke mye genialt.. Tenk og oppfordre folk til og kjøre uten belte? Idioti spørr du meg.. 

Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Gisle N163
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N163
- Navn: Gisle Hillesund
- Bil: M06 - Saab 9-5 1,9 TiD sedan
- Sted: Søgne
- Kontakt:
Genialt for å lure politiet, men etter min mening lurer du bare deg selv.
Tror ikke den t-skjorta redder livet ditt akkurat.
Og hvis motivet er å spare penger, er det jo billigere å bare bruke bilbeltet. Da slipper du jo å bruke 199 kroner på en t-skjorte.
-Gisle
Tror ikke den t-skjorta redder livet ditt akkurat.
Og hvis motivet er å spare penger, er det jo billigere å bare bruke bilbeltet. Da slipper du jo å bruke 199 kroner på en t-skjorte.
-Gisle
'96 Saab 900R Turbo
If u do too much - people get dependent on u.
If u do too little - they lose hope.
If u do things rigth people won't be shure you've done anything at all.
- Gunnar N326
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N 326
- Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
- Sted: Kr.sund
- Ingvar N629
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 629
- Navn: Ingvar Garåsen
- Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
- Sted: Rissa
Det der er det dummeste jeg har sett, du kjører bare ikke uten belte, ferdig.
Denne tråden har jeg lyst til å låse allerede, låsen smeller på med en gang noen oppfordrer til bruk av skjorta for å slippe beltebruk. Jeg har slettet et par innlegg allerede. Husk denne:
Denne tråden har jeg lyst til å låse allerede, låsen smeller på med en gang noen oppfordrer til bruk av skjorta for å slippe beltebruk. Jeg har slettet et par innlegg allerede. Husk denne:
Dersom (...) innlegg som strider imot Norsk lov forekommer på STCN's web-sider, og dette ikke blir rettet opp/slettet av Moderator eller Administrator innen rimelig tid, meld fra til en av disse.
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan
- Gisle N163
- Overload!!!
- Kontakt:
Leier ut en del biler her, og det finnes faktisk kunder som klikker beltet på plass i låsen før dem setter seg inn for å unngå at den pipelyden kommer. Da VIL de bare ikke bruke beltet. Folk er så rare.
Jeg føler meg "naken" uten beltet på. Ok, det har vel skjedd at jeg har slurvet litt på småkjøring på jobb for å fylle bensin, men jeg er 99 % konsekvent på bilbeltebruk. Hadde ikke kjørt en meter dersom jentungen nekta å ha på beltet nei.
Men heldigvis er hun motsatt. Hun blir sur når jeg prøver å ta det av henne for å gå ut... samme gjelder forresten redningsvest. Bare prøv å ta den av henne du!!
grr sier hun da.
-Gisle
Jeg føler meg "naken" uten beltet på. Ok, det har vel skjedd at jeg har slurvet litt på småkjøring på jobb for å fylle bensin, men jeg er 99 % konsekvent på bilbeltebruk. Hadde ikke kjørt en meter dersom jentungen nekta å ha på beltet nei.
Men heldigvis er hun motsatt. Hun blir sur når jeg prøver å ta det av henne for å gå ut... samme gjelder forresten redningsvest. Bare prøv å ta den av henne du!!

-Gisle
'96 Saab 900R Turbo
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Fornuftig ungeGisle N163 skrev:Leier ut en del biler her, og det finnes faktisk kunder som klikker beltet på plass i låsen før dem setter seg inn for å unngå at den pipelyden kommer. Da VIL de bare ikke bruke beltet. Folk er så rare.
Men heldigvis er hun motsatt. Hun blir sur når jeg prøver å ta det av henne for å gå ut... samme gjelder forresten redningsvest. Bare prøv å ta den av henne du!!grr sier hun da.
-Gisle

2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
- Gisle N163
- Overload!!!
- Kontakt:
Eller bare sta...!ParADigM N558 skrev: Fornuftig unge

-Gisle
'96 Saab 900R Turbo
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Jeg klarer ikke å forstå hva det er som får folk til å la være å bruke belte. Jeg har også blitt opplært til å bruke det konsekvent, og det går automatisk å ta det på når jeg setter meg inn i bilen. Som Gisle sier så føler jeg meg naken uten beltet.
Det verste jeg ser er foreldre som ikke ser til at ungene sine bruker belte. Slikt burde etter min mening kvalifisere til at de blir tiltalt for drapsforsøk, ikke bare en lusen bot! Det er en ting å leke med sitt eget liv, men å leke med et barns liv er rett og slett absurd.
Det verste jeg ser er foreldre som ikke ser til at ungene sine bruker belte. Slikt burde etter min mening kvalifisere til at de blir tiltalt for drapsforsøk, ikke bare en lusen bot! Det er en ting å leke med sitt eget liv, men å leke med et barns liv er rett og slett absurd.
Helt enig i at det er forkastelig å oppfordre til slikt, bra at moderatorene tar tak i slike ting! Når det er sagt så er det vel ikke grunn til å låse en tråd så lenge majoriteten av innleggene er bra?Ingvar N629 skrev:Denne tråden har jeg lyst til å låse allerede, låsen smeller på med en gang noen oppfordrer til bruk av skjorta for å slippe beltebruk. Jeg har slettet et par innlegg allerede.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
- Sted: Drammen
Jeg liker holdningene deres, er det noe jeg er knallhar på, er det bruk av belte.. Hvis vi ser litt på fysiske lover, så veier en person på 85 kilo som fronter i 80 km/t= 6800 kg.. Det finns faktisk mennesker i landet vårt, som tror at du kan holde igjen kroppen din ved en krasj.
Så hvis du ikke klarer å ta en ca 7 tonn i benkpress, så ville jeg latt det være og tatt på meg beltet jeg! hehe
Automatiske beltestrammere er det ikke alle som har hørt om. Når det smeller i fronten, så låser jo beltet seg, men på biler med denne funksjonen, så blir også fører dratt inn mot setet ved at beltet kortes inn med ca 15 cm hvis jeg ikke husker feil. På bilulykker der føreren ikke har brukt selen, så har beltet blitt dratt inn, og er som en kjempestram pianotråd. Har beltet blitt brukt, ligger det løst i setet.
Fikk også gleden av å se en del airbagger bli blåst opp en gang.
Disse er det en liten sprengladning som gjør at de blåses opp i ca 360 km/t.. Kult hvis du ikke har selen på deg og du får den i trynet ligger det dårlig ann med nakkevirveler
Offtopic? Næ:)
Så hvis du ikke klarer å ta en ca 7 tonn i benkpress, så ville jeg latt det være og tatt på meg beltet jeg! hehe

Automatiske beltestrammere er det ikke alle som har hørt om. Når det smeller i fronten, så låser jo beltet seg, men på biler med denne funksjonen, så blir også fører dratt inn mot setet ved at beltet kortes inn med ca 15 cm hvis jeg ikke husker feil. På bilulykker der føreren ikke har brukt selen, så har beltet blitt dratt inn, og er som en kjempestram pianotråd. Har beltet blitt brukt, ligger det løst i setet.
Fikk også gleden av å se en del airbagger bli blåst opp en gang.
Disse er det en liten sprengladning som gjør at de blåses opp i ca 360 km/t.. Kult hvis du ikke har selen på deg og du får den i trynet ligger det dårlig ann med nakkevirveler

1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
//El gringo drifto dos-tacos *sensurert*
1999 Saab 9-3 Viggen
- Gisle N163
- Overload!!!
- Kontakt:
Da har jeg tydeligvis vært en god læremester da.Daniel N683 skrev:Nei, men det er noe i det.. Jeg har konsekvent blitt opplært gjennom årene at belte skal være på når man er ute å kjører.Gisle N163 skrev:Eller bare sta...!ParADigM N558 skrev: Fornuftig unge![]()
-Gisle
Jeg husker en gang jeg tok av meg beltet når jeg var ute å kjørte med gamlingen.. han stoppet bilen midt på veien å kjørte ikke en meter før jeg hadde tatt det på igjen.
Det er litt med hva man blir opplært til.. I dag kjører jeg aldri uten belte. jeg tror jeg kan takke han for det.

'96 Saab 900R Turbo
- Gisle N163
- Overload!!!
- Kontakt:
7 tonn.. ingen problem.alex_ander3@hotmail.com skrev:
![]()
På ungdomsskolen tok jeg glatt 0,04 tonn så dette skulle gå greit.

-Gisle
'96 Saab 900R Turbo
- alex_ander3@hotmail.com
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 189
- Navn: Alexander A.
Kan jeg se på?Gisle N163 skrev:7 tonn.. ingen problem.alex_ander3@hotmail.com skrev:
![]()
På ungdomsskolen tok jeg glatt 0,04 tonn så dette skulle gå greit.
-Gisle

1988 Saab 900 T16 *Åge*
1999 Saab 9-3 Viggen
1999 Saab 9-3 Viggen
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
Slike pyrotekniske beltestrammere , som det så fint heter , er rimelig vasse greier ja
Forøvrig en artig t-skjorte , men er jo litt drøyt å bruke denne for å lure polisen . De som kjører uten belte velger dette selv og det er vel da den personen det går mest utover .
Kjører selv ALLTID med beltet på .

Forøvrig en artig t-skjorte , men er jo litt drøyt å bruke denne for å lure polisen . De som kjører uten belte velger dette selv og det er vel da den personen det går mest utover .
Kjører selv ALLTID med beltet på .
STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Enig i at det kanskje er litt artig å gå med på fest, men jeg mener faktisk at produsenten burde ta ansvar og slutte å lage disse, siden det er fare for misbruk. Det blir jo det samme som med narkotika (som representanten for UP også nevner), det er jo ikke nødvendigvis farlig å bruke det, men faren for misbruk og overdose er så stor at det er en selvfølge at det er ulovlig.TurboLars N383 skrev:Forøvrig en artig t-skjorte , men er jo litt drøyt å bruke denne for å lure polisen . De som kjører uten belte velger dette selv og det er vel da den personen det går mest utover.
Argumentet hans med at "han laget den for å minne folk på å bruke belte" er det dårligste jeg har hørt på lenge... Man glemmer ikke å bruke belte, de som ikke bruker det velger det bevisst.
Jeg skal KOSE meg den dagen han må svare for at noen med denne skjorten på seg har omkommet!
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)