Så i en sving ser jeg lastebilen i motgående har tenkt til å kutte svingen og legger seg betraktelig over midten av veien ( det er ingen gul stripe i midten ) og det medfører at jeg selvfølgelig legger meg lenger ut og uten at jeg kunne lukte det så er det jo selvfølgelig en kant på nærmere 20 cm , som ser sånn ut . Jeg var jo egentlig oppe på veien , men det er en halvmeter av veien som er "borte" her..
Her klarte jeg altså å elegant plassere begge bilens høyrehjul oppi det borterste hullet .
Som er dypt av typen en liten Imsdal flaske :
Og resultatet ble altså dette :
1 stykk bulket felg , en stykk bulkete og sprekt felg og 2 punkterte dekk .
Og for sikkerhets skyld var dekkene nesten nye !!
Egentlig ble resultatet 2 ubrukelige dekk og 4 ubrukelige felger da jeg ser på felgene som ganske vanskelig å få tak i !?
Jeg kjørte pent og i fartsgrensa , og det var ingen skilt eller tegn som det sto SÆRDELES dårlig vei fremover , og ingen varsel om at det var høye veiarmer etc blabla .
Mitt spørsmål er da , dette er jo en offentlig og ganske traffikert vei og jeg har hørt om flere som har klart å få erstatning nettopp pga sånt som dette , er det noen sansynlighet for at jeg vil kunne klare å få igjen noe? Fremgangsmåte ? Tips ?
Eller ere bare å innse tap av et sett med felger og dekk?
Dette plager meg grenseløst da jeg skal kjøre noen hundre mil de neste 2 ukene og jeg misliker å kjøre på 14"stålfelger da bilen oppfører seg som gelè på veien