Side 1 av 4

TTI (Teite trim ideèr.)

Lagt inn: 31 jul 2007, 14:01
av Paradigm N558
Jeg har noen teite trim-ideer her. Ingvar har allerede i sin gudommelige visdom ruinert èn av de. Men jeg tar alle alternativene her.

1) kople på ei dyse på innsug eller FØR turboen hvor man sender en kontrollert mengde med startgass inn sammens med lufta til motoren.
Resultat? Sikkert motorhavari, men det må jo gå an i en periode!

2) Dødsmetoden. Denne skal jeg utføre på en V**** 240 en dag.
- Ta og beregn hvor mye bensin en motor trenger for å gå på X antall bar..
- Lag til ett system som kan levere bensin til hver syllinder.
- Kople på en paintball-tank som kan levere en plass mellom 200 og 300 bar.
- Ehh.. kjør på? (Prøv å ikke lever mer enn kanskje 2.5-3 (10?)bar da.. i en kort periode)

3) NOS.. ett velkjent fenomen, OG jeg har fått tilbud om NX-kitt av den allerede velkjente honda-mannen min. Han skal forøvrig kjøpe en lystgassgenerator, dvs. han produserer egen lystgass.
- konseptet er skammelig enkelt, NOS ved fullt gasspådrag, og kun da.

Leveres med 3 dyser, 25 - 50 og 75 hesters-dyser. Bruk hvemenn du vil av de. Monteres ved å borre hull i innsuget på motoren, og noe elektrisk tjafs. No big deal.

Noen sier også at det er bedre å bruke lystgass å sprute dette rett på ICen.. skal være veldig kaldt etter hva jeg har hørt.
Lystgass FØR turbo vil resultere i at motoren bestemmer seg for å hilse litt på bunnpanna og litt på toppen. Har jeg hørt.

4) eBay! De har alle slags former for trim. Den mest geniale er den "elektrical turbo" som skal gi 1000 hester ekstra.. kanskje 14?
Jeg og en venn satt og regna på luftmengen en motor (Honda da.. suger) tar til seg.. og fant ut at på over 4000 RPM så blir vifta å sinke luftstrømmen til motoren. Altså når du trenger dette mest.

eBay har også veldig mange gode og kjente trim-sett.
Se f.eks. her har man jo noe kjempebra og stabilt. Anbefales på det varmeste.
De har også luftfilter som gir 10-20 hester mer, eksos som gir 15 hester, OG bakpotte som ALENE gir 10 hester.
Har man en saab 900i fra 84, så får man jo fort 45 hester mer, og dette er jo en MARKANT forbedring!
Er bare å klistre på Aero-merket med en gang!
- Dekaltrimming fungerer forresten like bra.

Jeg bare kjedet meg :D
Kos dere^^

Lagt inn: 31 jul 2007, 14:07
av Ingvar N629
Flyttet til ikke saabrelatert.

Lagt inn: 31 jul 2007, 14:21
av Paradigm N558
var der jeg i utgangspunktet tenkte å poste den :oops:

Lagt inn: 31 jul 2007, 14:27
av Tor N12
Ingvar N629 skrev:Flyttet til ikke saabrelatert.
Daniel, hjeeeeelp... Kan du ikke fikse en funksjon som kan la oss flytte tråder til Bilforumet istedet ????? 8)

Lagt inn: 31 jul 2007, 14:39
av Pål N526
Daniel N683 skrev:
Tor N12 skrev:
Ingvar N629 skrev:Flyttet til ikke saabrelatert.
Daniel, hjeeeeelp... Kan du ikke fikse en funksjon som kan la oss flytte tråder til Bilforumet istedet ????? 8)
Når vi oppgraderer forumet (om litt) vil vi få mulighet for å ikke bare flytte posten - men flytte en bruker med alle postene hans over til bilforumet.. 8)


Du var jo også inne på tanken med å peise på med varmere plugger på 900i'en din.. hoho.. da rista gamlingen på hue.. pluss at du klarte å skru pluggene skjeivt i.. det var en fin tid.. hehe
:lol: :lol: :lol:

Lagt inn: 31 jul 2007, 14:45
av Morten-N146
Du har ikke tilfeldigvis sett for mye på Mythbusters på Discovery :D

Lagt inn: 31 jul 2007, 15:08
av Paradigm N558
OFTE :D
Elsker det programmet :D

Lagt inn: 31 jul 2007, 15:56
av Mats900R
bra noen står for underholdningen her på forumet :D stå på Para :wink:

Lagt inn: 31 jul 2007, 16:25
av Henrik N449
trykkluftsystemet til et paintballgevær leverer nok ikke på langt nær samme luftmengde som en turbo gjør, selvom den greier veldig høyt trykk det milisekundet du trykker på skyteknappen.

Men å levere samme trykket over en liten periode, no way!

Men om du kjøper en billig kompressor (24l, 8bar maks) til rundt 400kr, bruker en 12v-230v omformer og setter den i bagasjen... da har du prosjekt! Her snakker vi minst 300l/h, men den vil tømme seg rimelig fort.
Blir litt som en NOS tank, bare at den fyller seg opp helt på egenhånd :D

Lagt inn: 31 jul 2007, 19:57
av Harald N1080
Hva med tørris? Det er da unektelig ganske kjølig. Kanskje det kunne blitt brukt til noe? En "kasse" ett eller annet sted som rørene til turboen etc. går gjennom?

Eller flytende nitrogen? Vet folk bruker det til å kjøle ned ekstremt overklokkede pc-er med...

;)

(Hvis man først skal gjøre noe ekstremt, mener jeg...)

Lagt inn: 31 jul 2007, 21:27
av EdHunter N815
Harald N1080 skrev:Hva med tørris? Det er da unektelig ganske kjølig. Kanskje det kunne blitt brukt til noe? En "kasse" ett eller annet sted som rørene til turboen etc. går gjennom?

Eller flytende nitrogen? Vet folk bruker det til å kjøle ned ekstremt overklokkede pc-er med...

;)

(Hvis man først skal gjøre noe ekstremt, mener jeg...)
Tørris, ja kanskje.

Flytende nitrogen...? Og hvordan har du tenkt å forhindre at hele systemet iser ned? Luften inneholder mye fuktighet, og om luften blir for kald vil det slå seg på innsiden av slanger/rør ganske kjapt. Sikkert på utsiden også for den del...

Lagt inn: 31 jul 2007, 23:05
av Johan N828
Modifisere en 9K =D

Få tar i en 3.0L Griffin motor til 9K. Smelle på to turboer (en for hver rekke) samt monster coolere =D

Høres bra ut :P

Johan

Lagt inn: 31 jul 2007, 23:31
av Paradigm N558
Absolutt ikke ett prosjekt jeg ville foraktet 8)

Lagt inn: 31 jul 2007, 23:58
av Paradigm N558
Daniel N683 skrev:
Johan N828 skrev:Modifisere en 9K =D

Få tar i en 3.0L Griffin motor til 9K. Smelle på to turboer (en for hver rekke) samt monster coolere =D

Høres bra ut :P

Johan
Hvorfor skal ikke det være gjennomførbart? bortsett fra at girkassa kommer til å ryke...
Ett ord: Dogbox

Lagt inn: 01 aug 2007, 00:14
av Ingvar N629
Daniel N683 skrev:
ParADigM N558 skrev:
Daniel N683 skrev: Hvorfor skal ikke det være gjennomførbart? bortsett fra at girkassa kommer til å ryke...
Ett ord: Dogbox
Ok.. så hvorfor har ingen her på klubben en 3.0 v6 med to turboer da?
At kassa ikke tåler det er en ting, motoren vil heller ikke tåle så voldsomt mye.

Men det er sikkert mulig å bolte sammen to B234R og få en rrrrååå V8er!!:biggrin: