Side 1 av 3

Prosjekt!

Lagt inn: 02 aug 2007, 08:30
av Paradigm N558
Har egentlig lyst til å poste denne i prosjekttråden, men dette er ikke Saab... desverre..
Bilen er så stugg at.. fyogfy!

Jeg og JimL har kjøpt oss en Honda Civic 1.3
Aner ikke årsmodell.. tror det er forgasser og!

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde

Herre! Den er forferdelig.

Men bilen skal bli gøy den! :D

Vi skal starte med å ribbe hele bilen innvendig, og sette i Honda Prelude-stoler. Bakseter skjer bare ikke, og vi blir å fjerne asfaltplater og annet småtjafs.

Alle støtdempere og foringer blir byttet ut, og etter hva jeg har forstått på JimL, så snakker vi coilovers her.

Panser, sideskjerm og frontskjørt peller vi av og kaster. Skaffer nytt.
en 2.0i Prelude-motor skal stuffes inn i den, smidd innmat til den motoren er allerede bestilt. Motorfester og akslinger skaffer vi fra Hasport.

Denne blir turbokonvertert litt senere 8)

Bilen skal hellakkeres, og det skal jo blingbling-felger på etterhvert.

Bremsene blir enten ett komplett brembo-kit, eller så blir det Honda Prelude 2.2 VTEC-bremser.

Alt unødvendig går vekk, dette skal bli en av de gøyeste bilene i Bodø.

Vi satser på 300 hester, og sanssynligvis lystgass og.
Men bilen blir ikke å veie mer enn 750 kilo når vi er ferdig 8) [/url]

Lagt inn: 02 aug 2007, 08:35
av matrox N522
Hehe, kan nok bli ett artig prosjekt :)
Lykke til!

Lagt inn: 02 aug 2007, 09:55
av Edward N812
tjaaa, 300 hester? er dere virkelig klare for å bruke over hundre tusen kroner på en civic? aner dere hvor mye arbeid som må til?

og hvorfor ikke ha et skikkelig utgangspunkt når dere først bestemmer dere for å trimme? 2.2 v-tec turbo kan jo gå greit for eksempel.

også er jeg sinnsykt spent på åssen dere skal klare lette den for over 400 kilo??

Lagt inn: 02 aug 2007, 10:37
av Paradigm N558
Tja.. den veier 950 nå da.. med full tank ;)

Men ting som vindusspylervæske, air-condition osvosv utgår.
Ikke noe annlegg, mesteparten av dashen skal ut.

VTEC Turbo er alene uoverkommelig, motoren tåler ikke smidde stempler f.eks. så da må syllinderforingene byttes, og det er svindyrt og vanskelig å få gjort i nordnorge.

2.2 VTEC er det JimL putter i preluden sin nå :)

100.000 burde vi klare oss godt med ja :)

Lagt inn: 02 aug 2007, 10:50
av matrox N522
Kamerat av meg som skulle kjøpe ferdigbygget motor for 100k nå :) 600 gamp ;)

Lagt inn: 02 aug 2007, 11:10
av Ingvar N629
Para skrev:ut med asfaltplater
Finnes det asfaltdemping i den bilen?? Synes det bråker som en panservogn med motorluka oppe, jeg :biggrin:
Og Biltilsynet....? :roll:
Turbokonvertering og lystgass... dere satser på å rase den før den skal på EU-kontroll da, eller? Ikke for å være slem, men lurer litt på om dere har tatt høyde for alt?
Men det kan jo bli underholdende å følge, så for min del kan du godt legge ut link til prosjekttråd i det minste. :wink: Ligger jo både amerikanerflak, gressklipper og banebil bygget av Chalmersstudenter med støtte fra Volvo ( :!: ) under prosjekter på STCS... Du kan iallfall legge ut en link til prosjekttråden på bilforumet!:biggrin:

Lagt inn: 02 aug 2007, 11:24
av wolwerix
Tror vi skal ta det hesteantallet med et kilo salt. 8)
1.3 liters forgassermotor på 300hk?

Litt overdrevent?

Lagt inn: 02 aug 2007, 11:26
av matrox N522
wolwerix skrev:Tror vi skal ta det hesteantallet med et kilo salt. 8)
1.3 liters forgassermotor på 300hk?

Litt overdrevent?
2.0 med turbo han prater i men... :wink:

Lagt inn: 02 aug 2007, 11:45
av Paradigm N558
Hehe, skal høre med JimL om vi oppretter denne på bilforumet ;)
Men tror dete kan bli bra :D
Men papirene for å få denne godkjent med turbo (og kun turbo) er allerede i boks... er bare å forevise den for de som gjenstår.. men det blir ei stund til...
"JimL kjenner folk" for så si det sånn ;)

Lagt inn: 02 aug 2007, 20:16
av wolwerix
matrox N522 skrev:
wolwerix skrev:Tror vi skal ta det hesteantallet med et kilo salt. 8)
1.3 liters forgassermotor på 300hk?

Litt overdrevent?
2.0 med turbo han prater i men... :wink:
Huffda, leste feil :oops:

Lagt inn: 03 aug 2007, 00:06
av Edward N812
ja, klart det er dyrt, det er nettopp det jeg prøver å si. om bytte av sylinderfroingene er det som må til for å kunne turbokonvertere en vtec-motor, så blir det nok i det lange løp billigere enn å dra 300 hester ut av en hjemmemekka 2.0L turbo.

dere er klar over at om den to-literen får en turbo, så er dere fortsatt 150 hester ifra å nå målet deres? om ikke motoren bare skal rase såklart ;)

Lagt inn: 03 aug 2007, 00:17
av Paradigm N558
Edward N812 skrev:ja, klart det er dyrt, det er nettopp det jeg prøver å si. om bytte av sylinderfroingene er det som må til for å kunne turbokonvertere en vtec-motor, så blir det nok i det lange løp billigere enn å dra 300 hester ut av en hjemmemekka 2.0L turbo.

dere er klar over at om den to-literen får en turbo, så er dere fortsatt 150 hester ifra å nå målet deres? om ikke motoren bare skal rase såklart ;)
Som sagt:
Blir smidde stempler, råder.. alt blir balansert...
Tåler nok mere da enn originalt ;)

Lagt inn: 03 aug 2007, 08:59
av Paradigm N558
Ribbing! :D

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Helt f*** tragisk motor.. *sukk* 1.3 forgasser >.<

Men dette blir bra! Men ser ut som prosjektet får stillstans i en 3-4 uker faktisk! :idea:
Ingen som vet hvor store stempler det går inn i den motoren!
Ingen på Club Honda, Hondatec eller ei annan side vi spurte.

USA og Japan vet om 2.2VTEC og 2.3i - motoren.. men 2.0i ??
*de ikke forstå* :roll: :lol:

Lagt inn: 03 aug 2007, 14:08
av Paradigm N558
Oppdatering fra selveste JimL da ;)

Mer realistiske mål:

vi satser på 900kg bil med 300whp
F20A4 motoren var beste valg sia jeg hadde en sånn i garasjen, den har stålforinger mot frm-foringer i H-serien (vtec-serien) som ikke tåler smidd innmat
VTEC-motoren hadde kostet oss 50.000kr om vi skulle ha kjøpt / importert og bytta sylinderforinger, sia dette har vist seg å være umulig å få gjort i norge. Flere i CH har prøvd og flere sylinderserviceverksteder har rasa motorene deres.
Bilen skal kjøres på lette 15-tommere med Toyo R888

Og f20'n koster meg 10.000. med innmat, bensin og alt

40.000 kan jeg kjøpe mye anna morsomt for isteden for 200 kubikk mer og vtec som vi egentlig ikke trenger engang er jo bare å velge turbo etter riktig arbeidsområde det

Det blir neppe lystgass i denne kjerra med det første ;)

Alt vil bli styrt med ett program som heter Hondata. Dette er veldig greit og oversiktelig, og lar oss tweake på alt fra turbotrykk til tenningspunkt. Veeeldig kjekt ^^

Lagt inn: 03 aug 2007, 14:32
av matrox N522
Den har i allefall potensiale til å gå bra. Men pen blir den aldri :roll: