første bilen min var/er en 1987mod 900 T8 med airflow kit,
ga 12000kr for den med litt småproblemer. dvs gikk litt dårlig og fusket + noe smårust
sveiste da rusta rundt jekkfestene framme, justerte co'n og byttet til ordentlig plugger. fikk eu godkjent den 1mnd på ettertid, siden kjørte jeg dne rundt overalt, syntes den gikk veldig dårlig til å ha 155hk, skjedde ikke stort når turboen slo inn liksom
etter å ha røket drivknuten på passasjersiden 3ganger, første gangen over en fartshump, andre gangen 500m hjemmefra etter reparering, (1100kr rett i dass) konstaterte da gåen medbringer, så fikk tak i ny aksel med medbringer på høggeren til 500kr, den varte hele 17km, konstaterte da gåene motorfester, fikk omsider tak i gummifeste på luftfiltersiden og hydrauliskt på eksossiden så jeg slapp å bygge om festene til servopumpa, har da kjørt med det i 30mil så ser ut til å holde nå.
hadde litt problemer med kaldstarten en stund, dvs den fungerte ikke, fikk da laget en knapp som sende strøm til dysa slik at jeg i det minste fikk start fort
merket brått at når jeg trykte på knappen under kjøring så gik kbilen mye bedre, så konstaterte for lite luft/bensinblanding, (pluggene hadde alltid hatt riktig farge).
fikk byttet boksen samtidig som jeg fikset drivknuta og motorfestene.
bilen går som dne skal nå ivaffall.
har og på et selvsveiset 3" eksosanlegg med 1stk 25cm lang lyddmeper, veldig digg lyd
bilder (gamle hehe)
maskotene mine (er en saab 900 lekebil

)
hva heter forresten de felgene du ser en av her (foran)?
http://i82.photobucket.com/albums/j261/ ... iller5.jpg
har og i senere tid kjøpt en mazda 626 1988mod, er bare bruksbil da og saab'n helgebil
gått veldig langt da, 364500km har den rundet mot saab'n sine 239000km