Dieseldyret skrev:Dere er direkte latterlige...
Se dere selv i speilet!
Ta for dere de bilene dere selv eier og fortell meg at de bilene bruker mindre drivstoff og slipper ut mindre forurensing enn feks en Mitsubishi Outlander eller en Bmw x med dieselmotor og partikkelfilter.
Når det er gjort kan vi fortsette med de andre argumentene deres.

For å se litt på disse eksemplene dine: En Outlander har en 2liter diesel fra VW. Den bruker mere enn en Passat. Passaten har større plass, bedre kjøregenskaper, tryggere å kollidere mot, og er vel også raskere. OG kan fåes med 4motion, uten at den er jekket opp halvveis til himmelen..
Bmw X5 er jo stor & flott... koster atskillig mer enn tilsvarende 5 seriebil, som også kan fåes med x... (altså firehjulsdrift).... og med samme motorer bruker nok X5'en mere drivstoff og dekk. Jeg ville heller hatt 530d enn en X5 3.0d , dersom det finnes noe slikt, og det tror jeg det gjør..
Men mange liker (den falske) trygghetsfølelsen i å sitte høyt, med beina mer nedover enn det som er vanlig på en lavere bil. At det slett ikke er så trygt er det iike så mange som bryr seg om. Nå tenker jeg på skikkelige smeller, ikke sånne små du kan gå ifra, men sånne som skader folk eller dreper dem. Høyhastighetskrash får kjøretøy som er så korte og brede i forhold til høyden til å rotere... Så først dreper bilen din den andre bilen, så tar den deg i rotasjonen etterpå.. tyngde og høyde...
Dieseldyret, dersom du ikke vil vite hva vi mener, så må du ikke be om meningene våre og så kalle oss latterlige etterpå! Det er ufint!
Litt overraskende at så mange ikke er glad i Suv, trodde nesten jeg var avviker til denne tråden dukket opp...
Hadde jeg hatt råd, ville jeg ha kjøpt en nyere 9-5 med 1,9TiD, og det er da ingenting å si på utslippene til den bilen??

Det kan du sammenligne med Outlanderen din...
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01

Solgt

9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)