Co2 avgift ved import

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Co2 avgift ved import

Legg inn av Børre N17 » 01 nov 2007, 18:42

Hvilken av de tre oppgitte CO2 data er det som blir lagt til grunn for importavgiften? Landevei, blandet eller bykjøring?

Noen som VET?
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 01 nov 2007, 21:43

"Heldigvis" er det verdien for blanda som vart lagt til grunn:
Ifølge Rådsdirektiv 80/1268 EØF, skal måling av CO2-utslipp skje etter flere testsykluser, herunder en syklus som skal simulere utslipp ved blandet kjøring. Det er CO2-utslipp målt etter denne testsyklusen som legges inn i motorvognregisteret, og som følgelig vil danne grunnlaget for avgiftsberegningen.
http://www.regjeringen.no/nb/dep/fin/do ... ?id=298076

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 01 nov 2007, 22:55

Det var det jeg frykta. Håpa på langkjøringsverdien, men den gang ei altså...

Takker Hjelle!
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 01 nov 2007, 23:10

Vel, kunne ha vore bykøyringsverdien, det hadde ihvertfall vore typisk Norsk ;)

Svar