Side 1 av 1

demontering av boostcontroller

Lagt inn: 12 des 2007, 19:11
av jan magnus n634
burde kanskje ikke poste det temaet her.. men gjør alikevel :D har en kamerat med en nissan 200sx s14a, den har de montert poppoff og boostkontroller, så skal den på godkjenning, og derfor må han demontere poppoffen og boostcontrolleren for å få den godkjent, men så lurer han på hvor slangene fra BoostControlleren skal sitte etter den er fjernet.
skjønte det på han at det var forskjellig fra bil til bil, men kan hende noen her veit noe om det ?

Lagt inn: 12 des 2007, 20:36
av Tor N12
Flyttet....

Er jo et teknisk spm men det er absolutt Ikke Saab Relatert ;)

Lagt inn: 12 des 2007, 20:38
av jan magnus n634
hhe, derfor jeg var usikker, men regna med at folk vill leste om tekniske ting akkurat der:P, men får vel svar under "ikke saab relatert"

Lagt inn: 12 des 2007, 22:41
av Henrik N449
er det vakuumslanger? da skal sikkert en til evt. magnetventil eller ladetrykksregulator, en til wg og en til innsug, om det er av simple typen.
Hva du skal bytte ut boostcontrolleren med burde han ha liggende i garasjen etter byttet til BC :D
(I saabs tilfelle ville dette vært en magnetventil vel)
Men jeg kan ikke skjønne hvorfor han må ta av dumpventil og BC for å få den godkjent :S

Lagt inn: 12 des 2007, 23:27
av jan magnus n634
okai, han må vel det for at han ikke skal ha muligheten til å regulere trykket da sikkert?

Lagt inn: 13 des 2007, 21:06
av Puff
Trenger da vel ikke fjærne dette for en eu kontroll,dette er da ikke noe som har med det driftstekniske å gjøre.

Har aldri hatt problemer med eu på mine bilder,selv om jeg sa til dem som hadde den på mazdan at trykket var skrudd opp en god del så dem måtte ta det pent med girkassa på testturen.
Til og med me en stor RFL ventil :lol: