K?RCHER - Noen som har norsk prisliste (Kasper?)

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Øystein Strøm N141
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 666
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 141
Navn: Øystein Strøm
Bil: Saab 9-3 SS 2,0t
Sted: Råde

KÄRCHER - Noen som har norsk prisliste (Kasper?)

Legg inn av Øystein Strøm N141 » 12 apr 2004, 20:08

Som topic sier...
Gjelder en nye høytrykk spyler...
Vet ikke helt hvilken enda...
Skal brukes til bilvask og husvask m.m.
Bør ikke være den billigste (helst litt grom)... forslag og priser?
Saab 9-3 Sport Sedan 2.0t Vector 2008
http://www.garaget.org/?car=80395

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 12 apr 2004, 21:16

Har ein 4.97M Plus sjølv, er brukbart fornøgd med den. (mykje vil ha meir osv...)
Før bilvask funkar denne godt (synes ihvertfall eg), 20-120bar, 400l/time.
Eg betalte rundt 1900,- for denne i fjor, på Coop Byggmix.

Brukeravatar
Kristian N70
MAX BOOST
Innlegg: 2016
Registrert: 06 mar 2003, 01:00
Sted: oslo
Kontakt:

Legg inn av Kristian N70 » 12 apr 2004, 22:01

Sjekk http://www.foma.no. Glimrende spylere, eller hva mener du Kasper? :D :D
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 13 apr 2004, 16:45

Du selger vel ikke tilfeldigvis Foma til hyggelige priser du Kristian?hehe
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Troll R
Overload!!!
Innlegg: 1275
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N02
Bil: saab 9-3 sc troll r
Kontakt:

Legg inn av Troll R » 13 apr 2004, 17:48

foma er faktisk follomaskin de kjøper fra italia og kina Kärcher produserer selv 0g har gjort det i nesten 70 år.
dere som vet hva kvalitet er gjør jo ikke valget så veldig vanskelig .

jeg kan skaffe billige maskiner, til medlemmene ,,,
problemet er at slike som smartclub osv kjøper i store kvanta og deretter blir prisen kjørt ned i kjelleren .
en maskine som heter k 5.85 er en bra mellom maskin som har det meste med 135 bar og 450 ltr/t og med slangetrommel osv se http://www.karcher.no :lol:
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....


9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 13 apr 2004, 17:56

K5.85 var vel på tilbud på Plantasjen til rundt 2500,- synes eg eg såg i ei reklameavis moderen sat å kika i idag.
Er ikkje dum den, noko av det eg saknar er oppsamling for slangen på den eg har (fortsatt Kärcher 4.97M Plus).

Ellers har vel Olas Ohlson OK prisar på Foma.

Brukeravatar
Kristian N70
MAX BOOST
Innlegg: 2016
Registrert: 06 mar 2003, 01:00
Sted: oslo
Kontakt:

Legg inn av Kristian N70 » 13 apr 2004, 21:10

Man får kjøpt kærcher på RIMI nå faktisk.... :?

Hvor delene blir laget er faktisk likegyldig, vi har hatt Foma i 6 år nå og hatt ytterst få reklamasjoner, 90% er faktisk fordi folk lar de stå ute om vinteren og da sprekker de i presseblokka, (det gjelder alle spylere) og det var ett år hvor det var en feil på startlansen, her fikk alle nye lanser på garanti.

Ikke et stygt ord om kærcher, gult er kult, men det er jo en kjennsgjerning at de har hatt "litt" problemer med kvaliteten på slangene, noe som sikkert har blitt bedre med årene.
(vet ikke hvordan man får til sånn greie ove a`en... :oops: )

En aldri så liten forskjell er at de fleste foma maskinene har litt større trykk, og endel større vannmengdekapasitet pr time.

Tilsvarende lik som kærcher`n tidligere her har foma 140bar og 500ltr/time inkl. bilvaskekost :D (jo mer vann jo bedre vaskeeffektivitet)

Nok om den saken. Dette er et tema som kan diskuteres ihjel, det viktigste synes jeg er at man får den hjelpen man trenger til å velge riktig maskin, og at det går an å snakke med folk som kan litt om det de selger.

Jeg hadde aldri kjøpt en høyttrykksvasker på rimi de veit jo bare såvidt hva blomkål er (ihvertfall der jeg bor)...lurer på hvordan det blir med reklamasjoner osv...synes det blir litt for dumt, håper ikke jeg ser en Foma reklame fra Rema 1000...

Jaja, uansett håper jeg at folk tar til vett og kjøper en maskin hos folk som har kjennskap til det de selger (faghandel), det gjør liksom litt enklere i ettertid hvis noe skulle skje.
Håper de blir fornøyd enten de kjøper gul eller rød spyler (rød er jo litt kulere da :lol: )

Håper ikke jeg tråkker noen på føttene her Kasper, det er ikke meninga.

Kristian
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped

Brukeravatar
Troll R
Overload!!!
Innlegg: 1275
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N02
Bil: saab 9-3 sc troll r
Kontakt:

Legg inn av Troll R » 14 apr 2004, 06:39

Håper du ikke referer til at de skal kjøpe hobby maskiner hos en proff butikk ,,,, da er detnoe galt proff maskiner hører hjemme i en faghandel ikke hobby maskiner hobby maskiner hører hjemme hos jernia byggmakker osv

når det gjelder trykk så opererer follomaskin med pumpetrykk og ikke med hva som kommer ut av lansen,
når det gjelder slanger er kärcher den eneste som har 2 års garanti på longlife slanger som er standar på alle proff spylere.

for og komme opp i samme vaske effekt må alle konkurenter opp 40% da vi har en patentert dyse som gir 40%mer vaskeefekt.

dessuten så kande få lov til og velge akkurat hva de vill for jeg selger ikke hobby maskiner men proff utstyr...
maskiner fra 10000;til 250 000;
for meg er hobby maskiner uinteresant ,men jeg tror jeg har litt mer greie på det en de fleste da jeg jobber kunn med slikt utstyr .

om 1-2-3 år kan det hende at Kristian selger Kärcher og da kommer alle salgstriksene hans til og snu for da er Kärcher best.(kommer an på hvilken kjede man er knyttet til)
håper også at vi som produsent har litt mer greie på slikt utstyr en en importør som follomaskin.


dette var min siste komentar jeg gidder ikke komentere små maskiner....
og enkelt tillfeller men det er en grunn til at vi er markedsleder.

lykke til med valget folkens.
:lol:
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....


9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 14 apr 2004, 11:36

Kristian N70 skrev:Man får kjøpt kærcher på RIMI nå faktisk.... :?

Hvor delene blir laget er faktisk likegyldig, vi har hatt Foma i 6 år nå og hatt ytterst få reklamasjoner, 90% er faktisk fordi folk lar de stå ute om vinteren og da sprekker de i presseblokka, (det gjelder alle spylere) og det var ett år hvor det var en feil på startlansen, her fikk alle nye lanser på garanti.

Ikke et stygt ord om kærcher, gult er kult, men det er jo en kjennsgjerning at de har hatt "litt" problemer med kvaliteten på slangene, noe som sikkert har blitt bedre med årene.
(vet ikke hvordan man får til sånn greie ove a`en... :oops: )

Håper de blir fornøyd enten de kjøper gul eller rød spyler (rød er jo litt kulere da :lol: )
Sånn greie over a-en lagar du med å trykken på tasten som står til høgre for å-en, før du trykker på a-en, same trikset gjer du når du lagar ö.

Hadde ein Kärcher spylar før eg kjøpte den Kärcheren eg har no,og der gikk slangen "åt skogen". Misstenkjer at den fikk mykje juling, ihvertfall er eg påpasselig med å ikkje la det være knekk eller krappe svingar på høgtrykkslangen.

Benyttar også høvet til å rette opp ein feil i eit inlegg over her, Clas Ohlson leverar ikkje Foma-spylarar, dei har noko som heiter Alto.

Brukeravatar
Troll R
Overload!!!
Innlegg: 1275
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N02
Bil: saab 9-3 sc troll r
Kontakt:

Legg inn av Troll R » 14 apr 2004, 21:45

den reklamen på spyler hos rimi er riktig nok gul men er ingen kärcher,,,,
så desverre så selger vi ikke de der . :lol:
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....


9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Kristian N70
MAX BOOST
Innlegg: 2016
Registrert: 06 mar 2003, 01:00
Sted: oslo
Kontakt:

Legg inn av Kristian N70 » 15 apr 2004, 09:28

Kasper, selvfølgelig mener jeg ikke at menigmann skal ha en proffmaskin. Med faghandel mener jeg f.eks Jernia osv, hovedpoenget er at folk skal kjøpe spylere av folk som kan litt om de ihverfall. Jeg jobber forøvrig ikke i Jernia.

Når det gjelder slangene snakker jeg heller ikke her om proffmaskiner, det er helt uinterresant. Men de kärgerslangene jeg har sett i år, som har gått tvers av kan ikke sammenliknes med Foma (eller follomasmkin som du kaller det). Foma har stålarmert gummislange som er godkjent opp til 210bar og 100grader varmt vann, dette gjelder på maskiner som er fra 110bar+. (husker ikke helt hva som stod på Kärcher`s men det var vesentlig mindre og var en type plastslange.) Hjelper lite med egenprodusert når det går istykker.

Vi har solgt kärcher før og det var en grunn til at vi bytta ut. Vi står forøvrig fritt til til å velge hva slags spylere vi vil selge.

Om vi selger kärcher i fremtiden? Tror nok ikke det, selv om jeg aldri kommer til å stå og snakke dårlig om kärcher, ingen vits i drittslenging.

Når det gjelder vaskeeffekt har Foma sin egen dyse som dobbler reell vaskeeffekt iforhold til vanlig dyse.

På proffmaskiner er kärcher veldig bra, har heller aldri sagt noe annet. Har heller ikke sagt at kärcher er dårlige på hobbymaskiner, men synspunkter må det være lov å komme med uten at det blir krangling av den grunn.

Om rimi selger kärcher? Enig med deg der Kasper, så det i går, men den var fryktelig lik da! :shock: (plagiat?)

Jaja, dette var det siste jeg ville si om den saken.

Lykke til folkens!
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped

Brukeravatar
Troll R
Overload!!!
Innlegg: 1275
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N02
Bil: saab 9-3 sc troll r
Kontakt:

Legg inn av Troll R » 15 apr 2004, 15:34

jeg tar det sporty og dette kaller jeg ikke krangling men en morsom diskusjon ,,,,, husk k ristian at det er min jobb og fremmheve vårt produkt...
jeg er ikke sur synes dette bare er morsomt. hvis du opplevde meg som sur beklager jeg det ,, de som kjenner meg vet at jeg er alldrig sur...
men en liten diskusjon er bare gøyalt...
vi prates snart igjenn Kristian og husk jeg er alltid like blid selv om du selger foma....

men en ting de slangene du snakker om er ikke tillfelle jeg har drevet delebutikken og reklamsjon hos Kärcher og vet at de slangene har vi svært lite problemer med .... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :) :) :)
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....


9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 15 apr 2004, 15:41

kasper N02 skrev:men en ting de slangene du snakker om er ikke tillfelle jeg har drevet delebutikken og reklamsjon hos Kärcher og vet at de slangene har vi svært lite problemer med .... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :) :) :)
Hm, då er vel du rette mannen til å spør kva ein vanlig utbytteslange bør koste, då eg kjøpte ny spylar vart den kjøpt delvis pga. at ein ny slange kosta skjorta, trur det var 698,- den kosta, eg sjekka eit par-tre plassar og prisen var den same? Huskar ikkje kva modellnavnet var, men det var ein liten gammal hobbyspylar (sikker rundt 5 år), trur den heitte noko med 330... Lignar litt designmessig på 2.xx serien...

Brukeravatar
Kristian N70
MAX BOOST
Innlegg: 2016
Registrert: 06 mar 2003, 01:00
Sted: oslo
Kontakt:

Legg inn av Kristian N70 » 15 apr 2004, 16:15

Hehe, da er vi to da Kasper, aldri sure og selger hvert vårt :D
Jeg har også et produkt å selge :)

Menmen, rart at folk som ryker slangene sine kommer til meg da :roll:

Nei, nå er det middag!

Prates!
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped

Svar