Gunnar N326 skrev:Den er ny, kjørt inn 2 tanker på tomgang/rolig kjøring, skulle til å tune inn, men den går ikke, virker som den har gått gruelig fett hele tiden, har sjekket glødepluggen og den er våt hver gang, men skrur jeg ned "low speed needle" mere, så starter den ikke i det hele tatt..

Spjeldet er stilt til 1mm åpning, det er visst en rimelig ok utgangsstilling, så da er det "bare" HSN og LSN igjen..
Står ingenting om denne på Hsp sine sider, nesten bare Savage der! Skulle vel kjøpt en sånn til guttene i stedet, men da hadde vel kona tilta..

det som er greia da er at det er vel egentlig ikke no fasit på hvordan justeringene skal være etter innkjøring, men hørtes bra ut med 1mm åpning, så har du blandeskruen og en annen skrue jeg ikke veit navnet på, men ihvertfall , blandeskruen er vel den du skal justere på nå etter du har kjørt den inn, men du må bare prøve deg frem litt, du skal vel "strupe" den inn du tror jeg, prøv med 1/4 omdreininger a gangen og hold godt med gass mellom hver gang du vridd 1/4, nå du får god respons på gassen og den går reint da har du fått riktig instilling.
jeg har sliti mye med dette på mine bilen, og en jeg snakket med fortalte at disse nitromotorene er noe man må justere nesten hele tiden om man vil ha optimal motor, men hvis du finner e njustering som fungerer så pleier det å holde en stund.
håper du skjønte litt av det jeg skreiv her gunnar, er så dårlig på å forklare.