h

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Trenger transport av MC, Trondheim -> Oslo

Legg inn av Hjelle, N6 » 25 feb 2008, 21:30

Dei fleste store (NorCargo, Tollpost, Schenker mlf.) tek MC-ar med, ihvertfall om den er tilstrekkelig embalert (fks. i trekasse). Trekasse kan fåast/kjøpast hjå MC-butikkar, då MC-ane vanligvis kjem i slike kasser inn til forhandlar. Sjølv køyrde eg eindel lokalt for Linjegods (som no heiter Schenker) tidligare, og så fikk eg støtt og stadig MC-ar, mopedar og slike plentraktorar i lasten, både embalert og uembalert. Hadde heldigvis bil som hadde bra med surringskrokar, so for meg var det intet problem å få med, sosant en fikk plassert ei stropp eller to på.
Har ikkje anelse kva "dei store" tek, men det billigaste er nok å finne taki nokon som kan ta det som eit returlass.

Brukeravatar
FI
Innlegg: 26
Registrert: 14 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: 422
Bil: Octavia RS 2007, ST-Max 2007
Sted: Melhus

Re: Trenger transport av MC, Trondheim -> Oslo

Legg inn av FI » 29 feb 2008, 20:11

HEI

Lite hjelp i forhold til spørsmålet ditt, men min erfaring ble at det prismessig var et dårlig alternativ ved "kjøp av frakttjenesten" - selve fraktprisen, omkostninger relatert til pakkingen (som forøvrig måtte være slik at pakken kunne "truck'es") og sist men ikke minst en transportforsikring. Jeg endte opp med å kjøre og hente selv - mc-henger og en dugelig trekkvogn... + en stor termos og god musikk.

Hva slags sykkel er det du kjøper?

MC-hilsen

PS! Med ønsker om en tidlig vår [-o<

Svar