Igjen er det noe som forundrer meg siden dette har skjedd før. Har sett siden starten at dårlige omtaler blir hengende igjen der krangler og skitkasting er lov, men så fort det kommer for mye bra omtaler om nevnte firma så blir det slettet. Hvorfor det?
Det samme gjelder om man kritiserer moderatorene. Det er flere av moddene her inne som ikke burde hatt muligheten til å få den jobben engang. Jeg mener dette utifra egen erfaring som er mer enn 10 år.
Det er flere av moddene her som ikke skiller mellom den oppgaven de har, og sine private meninger til tider. For er det en Hirsch Fan som kommer over et innlegg med mye bra speedparts omtale så blir den slettet. Da gjør ikke denne mannen jobben sin. Det er ikke slik det fungerer. Det er vel også første gangen jeg opplever på et forum at moddene blander seg inn i diskusjoner. Ingen av mine modder som jeg styrer (11 stk) får lov til dette. I såfall må dette skje anonymt utenom den tida di modder, og skal heller ikke da gi seg til kjene for at de er en av moddene. Dette har også litt med sikkerhet og gjøre.
Det jeg her omtaler er vel noe av det som jeg var inne på i ukene før gjøvik treffet da jeg til de grader ble så missforstått av noen her inne. Det er ikke alle av oss mennesker som kan klare å være nøytrale til tider. Ta gjerne med deg lidenskapen din bort til andre, det er ikke det jeg mener, men den skal ikke brukes som hverken pressmiddel, argument eller en ting for å hause opp til dårlig stemning og uro. Utifra egen erfaring så vet jeg at der det er for mangemerkevarer, finnes det også mange forskjellige fans. I slike grupper vil det alltid være noen som lager en dårlig stemning fordi den en eller de enkelte mener at sitt merke de ser opp til er så mega mye bedre enn alle andres. Slik skal det ikke være mener jeg. Ikke det at jeg mener at det ikke skal diskuteres innad et miljø, men det er alltid noen som forsurer mer enn de lager hygge.
Det er slik jeg også til tider opplever det her på forumet. I visse situasjoner så må man være forsiktig og nesten litt redd for hva man yttrer. Det er jo så galt som det kan få blitt. Kan ikke alle få lov til å mene det man vil utenom at man skal bli redd for personangrep ol. tilbake? Hvorfor skal det være slik at man ikke kan diskutere en ting i ro og mak?
Så modder, slutt å være så fordømt partiske til tider, og bli flinkere til å se ting fra andres ståsted også.
Jeg har ikke noe i mot noen av dere personlig. Vi er i samme klubb, og vi er her for ha det hyggelig. Om det er noen av dere som føler seg støtt av dette jeg skriver her så er det mulig det er fordi det er rettet mo dere. Jeg gidder bare ikke å gå ut i mot enkeltpersoner og nevne de navn som jeg sikter til her. De som dette gjelder vil nok uansett føle seg skyldig når de leser dette (sosiale antenner heter det vel).
Om det er noen som mener at jeg er helt på jordet her nå så si gjerne i fra. Det er det denne tråden her er til. Her kan vi krangle og kjeike litt. Egentlig blir det litt om alt vil jeg i såfall tro. SI GJERNE IFRA DEG HER, MEN GLEM DET TIL NESTEGANG DU SKAL PÅ FEKS. TREFF, levere ungen i barneungen eller skal på byn. Er det noen som er enige med meg så kom gjerne med det også. Så modder. La denne tråden stå og lag den gjerne sticky, flytt den dir dere vil el. Her er tråden som er for full yttring. Da slipper vi masse slitsomme PM's fra moddene, ødelagte tråder der det krangles om noe som begynner med TOPIC, men som etterhvert blir usakelige personangrep som er WAY OFF TOPIC. Da er tråpden med ett ødelagt. Feks. så når en tråd begynner med spørsmål om man kan bruke open air luftfilter, og tråden ender med personlig hets og sjikane og innblanding av folk som ikke en gang har sett tråden før har det gått for langt.
Så klart er det ikke lov med sjikane, trusler eller mobbing. Vær gjerne krasse og bestemte i kommentarene deres, men vær sakelig. Noen som i det heletatt er enig/uenig?
Uansett, jeg vil gjerne få ønske alle mine med medlemmer, modder og STCN's samarbeidspartnere... alle som en, en fortsatt riktig god sommer