SpeedParts - Innlegg Slettet?

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
LeonLatex
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 358
Registrert: 01 sep 2006, 22:28
Navn: Kjetil
Bil: 9K CSE 2.3 HTT,96mod
Sted: Brandbu

SpeedParts - Innlegg Slettet?

Legg inn av LeonLatex » 01 jul 2008, 14:59

Jeg kom nettopp over et flunkandes nytt innlegg som handlet om SpeedParts dårlige service. Så etter åpningsinnlegget kom det masse positiv omtale av SpeedParts. Jeg skrev selv et langt innlegg som jeg ikke fikk postet fordi MOD stengte/slettet tråden før jeg postet det.

Igjen er det noe som forundrer meg siden dette har skjedd før. Har sett siden starten at dårlige omtaler blir hengende igjen der krangler og skitkasting er lov, men så fort det kommer for mye bra omtaler om nevnte firma så blir det slettet. Hvorfor det?

Det samme gjelder om man kritiserer moderatorene. Det er flere av moddene her inne som ikke burde hatt muligheten til å få den jobben engang. Jeg mener dette utifra egen erfaring som er mer enn 10 år.
Det er flere av moddene her som ikke skiller mellom den oppgaven de har, og sine private meninger til tider. For er det en Hirsch Fan som kommer over et innlegg med mye bra speedparts omtale så blir den slettet. Da gjør ikke denne mannen jobben sin. Det er ikke slik det fungerer. Det er vel også første gangen jeg opplever på et forum at moddene blander seg inn i diskusjoner. Ingen av mine modder som jeg styrer (11 stk) får lov til dette. I såfall må dette skje anonymt utenom den tida di modder, og skal heller ikke da gi seg til kjene for at de er en av moddene. Dette har også litt med sikkerhet og gjøre.

Det jeg her omtaler er vel noe av det som jeg var inne på i ukene før gjøvik treffet da jeg til de grader ble så missforstått av noen her inne. Det er ikke alle av oss mennesker som kan klare å være nøytrale til tider. Ta gjerne med deg lidenskapen din bort til andre, det er ikke det jeg mener, men den skal ikke brukes som hverken pressmiddel, argument eller en ting for å hause opp til dårlig stemning og uro. Utifra egen erfaring så vet jeg at der det er for mangemerkevarer, finnes det også mange forskjellige fans. I slike grupper vil det alltid være noen som lager en dårlig stemning fordi den en eller de enkelte mener at sitt merke de ser opp til er så mega mye bedre enn alle andres. Slik skal det ikke være mener jeg. Ikke det at jeg mener at det ikke skal diskuteres innad et miljø, men det er alltid noen som forsurer mer enn de lager hygge.

Det er slik jeg også til tider opplever det her på forumet. I visse situasjoner så må man være forsiktig og nesten litt redd for hva man yttrer. Det er jo så galt som det kan få blitt. Kan ikke alle få lov til å mene det man vil utenom at man skal bli redd for personangrep ol. tilbake? Hvorfor skal det være slik at man ikke kan diskutere en ting i ro og mak?

Så modder, slutt å være så fordømt partiske til tider, og bli flinkere til å se ting fra andres ståsted også.

Jeg har ikke noe i mot noen av dere personlig. Vi er i samme klubb, og vi er her for ha det hyggelig. Om det er noen av dere som føler seg støtt av dette jeg skriver her så er det mulig det er fordi det er rettet mo dere. Jeg gidder bare ikke å gå ut i mot enkeltpersoner og nevne de navn som jeg sikter til her. De som dette gjelder vil nok uansett føle seg skyldig når de leser dette (sosiale antenner heter det vel).

Om det er noen som mener at jeg er helt på jordet her nå så si gjerne i fra. Det er det denne tråden her er til. Her kan vi krangle og kjeike litt. Egentlig blir det litt om alt vil jeg i såfall tro. SI GJERNE IFRA DEG HER, MEN GLEM DET TIL NESTEGANG DU SKAL PÅ FEKS. TREFF, levere ungen i barneungen eller skal på byn. Er det noen som er enige med meg så kom gjerne med det også. Så modder. La denne tråden stå og lag den gjerne sticky, flytt den dir dere vil el. Her er tråden som er for full yttring. Da slipper vi masse slitsomme PM's fra moddene, ødelagte tråder der det krangles om noe som begynner med TOPIC, men som etterhvert blir usakelige personangrep som er WAY OFF TOPIC. Da er tråpden med ett ødelagt. Feks. så når en tråd begynner med spørsmål om man kan bruke open air luftfilter, og tråden ender med personlig hets og sjikane og innblanding av folk som ikke en gang har sett tråden før har det gått for langt.

Så klart er det ikke lov med sjikane, trusler eller mobbing. Vær gjerne krasse og bestemte i kommentarene deres, men vær sakelig. Noen som i det heletatt er enig/uenig?

Uansett, jeg vil gjerne få ønske alle mine med medlemmer, modder og STCN's samarbeidspartnere... alle som en, en fortsatt riktig god sommer =D> :D .
:worship: SAAB 9000 :worship:

M96 9K CSE 2.3 HTT

SP - Steg 3 ++
SP - 3" eksos med frontrør og race kat


Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: SpeedParts - Innlegg Slettet?

Legg inn av Tor N12 » 01 jul 2008, 15:27

Tråden du refererer til ligger her: viewtopic.php?f=16&t=21713" onclick="window.open(this.href);return false;

Sjekket moderatorloggen nå og absolutt ingenting er blitt slettet eller endret så her har nok du rett og slett opplevd at Hjelle låste tråden mens du fortsatt drev å skrev på et svar, det er desverre slikt som kan skje av og til.

Når det gjelder din kritikk av moderatorene så kan du jo f.eks heller starte med å rette den mot den eller de det gjelder istedet for å lage en tråd der du faktisk nesten oppfordrer til at forumbrukerne skal "krangle", vi har en glimrende PM-funksjon her på forumet ;)
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Andreas N1194
Overload!!!
Innlegg: 1742
Registrert: 28 jul 2007, 12:47
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Re: SpeedParts - Innlegg Slettet?

Legg inn av Andreas N1194 » 01 jul 2008, 15:37

Da slenger jeg meg inn i diskusjonen så fort som mulig ;) Som gammel moderator på div andre fora (altså ikke her), så snakker jeg nå på vegne av tidligere erfaring (som jeg synes har vært ganske bra) fra disse andre fora.
LeonLatex skrev: Det samme gjelder om man kritiserer moderatorene. Det er flere av moddene her inne som ikke burde hatt muligheten til å få den jobben engang. Jeg mener dette utifra egen erfaring som er mer enn 10 år.
Fra mine erfaringer er det jo absolutt ikke noe galt i å kritisere en moderator, så lenge dette er konstruktiv og sakelig kritikk, og man ikke går på person fordi man ikke klarer å ta noen på sak. I en klubb som dette er så vil det alltid være folk med forskjellige meninger, og det er i mine øyne en god ting! Da får man større input på ting, og mange svar, både de som er veldig seriøse, og de som kanskje får deg til å trekke på smilebåndet. Om disse reglene følges og en post blir slettet, så er det sensur, og den/de som gjør dette bør vurdere å ikke inneha verv som moderator. Sjikane derimot bør jo ikke forekomme, men det er lov å uttrykke seg som privatperson om man f.eks sier at man driter i noe (no offence til noen, men var det eneste jeg kom på i så måte).

Ellers kan det jo oppstå en litt uggen atmosfære når det er kommersielle interesser inne i bildet, da særlig når det er flere av de, og de da gjerne konkurrerer om de samme kundene (Morra mi er sterkere enn morra di etc) For all del, jeg mener dette også er veldig bra jeg da (ikke drittslening, men å ha flere kommersielle aktører på samme bane), da får sluttbrukeren (meg) faktisk mange valg, og det gjør at man ikke har et monopol på området.

Siden det ikke var meningen at innlegget mitt skulle bli så langt, så skal jeg runde av nå, men jeg vil bare si at jeg synes denne klubben er kanonfin jeg! Her har man folk som er skikkelig old school og samtidig har man de som har det nyeste av det nye! Jeg som (hvertfall før) kun var god på elektronikk føler nå at jeg (ved hjelp av Hayes) kan gjøre en god del med en gammel og900motor hvertfall! Det var også sabla kult å se bildene av SP sin stand og opptreden på Manntorp, og jeg gleder meg til å menge meg med SAAB-folket på Braskereidfoss (evt Våler da :P)! Før hadde jeg null interesse og holdt meg laaangt unna, men nå går jeg faktisk og gleder meg (og teller ned) til dette! 8)
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Brukeravatar
Troll R
Overload!!!
Innlegg: 1275
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N02
Bil: saab 9-3 sc troll r
Kontakt:

Re: SpeedParts - Innlegg Slettet?

Legg inn av Troll R » 01 jul 2008, 16:11

om jeg hadde vøri moderator på et annet forum og drevet med dette i 10 år hadde jeg ikke skjelt ut andre moderatorer åpent på et forum, da hadde jeg nok tatt det via pm med de som dette berører.
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....


9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
LeonLatex
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 358
Registrert: 01 sep 2006, 22:28
Navn: Kjetil
Bil: 9K CSE 2.3 HTT,96mod
Sted: Brandbu

Re: SpeedParts - Innlegg Slettet?

Legg inn av LeonLatex » 01 jul 2008, 17:06

Svarer til dere alle tre i ett innlegg.

Jeg tok litt mye under ett nå. Derfor ble det som det ble. Allikevel så har jeg vel understreka det godt at dette ikke er noe personangrep mot noen av mine med medlemmer. JEg oppfordrer heller ike til noen form for drittslenging eller krangling, men av egen erfaring så vet jeg at det alltid vil forekomme ett eller annet tullball og OT snakk. Derfor sier jeg det som det er at bruk heller tråden her idtedenfor å ødelegge andre tråder så de til slutt blir stengt. PM funksjonen er kjekk og ha, men når jeg først roper ut så liker jeg og gjøre det offentlig. Jeg gjør det i en ny tråd, så jeg ikke ødelegger en annen tråd. Om jeg sier det på PM så er det fort gjort at det jeg sier blir i fra en fjær til ti høns osv. Så hvorfor da ikke si det i det offentlige rom så det ikke blir noen tvil eller frem og tilbake om hva som blir sagt.

Så litt tilbake til hva som sto i innlegget. Jeg vil ikke diskutere enkeltpersoner i en sammensatt gruppe. Det blir feil. Så jeg gjør det heller litt "politisk" og omtaler gruppa i steden for en person. Da vil det bli enklere for denne gruppen og ta opp ett problem internt seg imellom. For det er til tider et moderator problem på STCN forumet. Som nevnt i åpningsinnlegget. Skal det være regler så får lista ligge likt uansett moderator som moderer.

Jeg vil ikke sitte her og gjøre meg uvenns med alle og en hver. Det virker nok slik på noen, men det er nok de som ikke helt skjønner hva jeg mener. Synes jeg i detmeste utdyper meg meget bra og forstålig, og kommer ikke med ukonstruktiv kritikk. For jeg begrunner vel det meste ganske bra.

Uansett så er det denne forskjellsbehandlingen jeg til tider opplever som var grunnen til min. Nå er det vel ikke helt slik det er ment fra min side heller, at jerg sitter her og kritiserer og kjefter. Det jeg mener er at det bør på et forum i et forum for en interesseorganisasjon ikke bør være takhøyde for forskjellsbehandling av klubbens støttespillere og samarbeidspartneres tilhengere. Det bør være en for alle, alle for en mentalitet. Det er derfor jeg reagerer på at en tråd som starter med kritikk av en av de største (om ikke den største for alt jeg vet) blir stengt etter at det kommer positive kommentarer og tilbakemeldinger om samme firma som blir kritisert. Synes at nevnte firma får urettferdig mye kritikk mot seg som ikke blir grundig nok moderert til tider.

Hadde jeg vært adm. eller daglig leder for SpeedParts hadde jeg trukket navnet fra STCN på dagen, for SpeedPArts vil overleve uten STCN, men hvor stort ville STCN være uten SpeedParts og demses tilhengere?

Jeg vet vel kun om to andre firma som inviterer til treff i lokalene med grilling, pølsefest ol. Helt gratis for medlemmene av STCN. Jeg takker dem så mye for det.. alle tre. Var stegningen av den tråden riktig? Synes dere fortsatt det.

Dette er fortsatt ikke noen hetsing eller på annen måte et innlegg for å skape uro eller krangel mellom meg og mine med medlemmer. Jeg har kun til tider oppfattet at det er noen skeivheter her som det kanskje ville vært en ide og rette på.

Og at jeg har erfaring som mod selv, er webmaster selv ol. har ingen ting med denne saken og gjøre. Husker ikke om det var Troll eller en av de to andre som sa det. Jeg har en mening, og ingen skal kunne kneble meg for det. Hadde vært noe helt annet om jeg satt som moderator her selv. Om jeg det da er sånn at jeg ikke skulle få mene hva jeg vil på ett helt annet forum enn de jeg har ansvaret for selv eller samarbeider med så blir det litt sånn diktaturisk kommunisme-stemning her. Og det er jo langt i fra slik det skal være eller fungerer her.
:worship: SAAB 9000 :worship:

M96 9K CSE 2.3 HTT

SP - Steg 3 ++
SP - 3" eksos med frontrør og race kat


Brukeravatar
Kristine
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 679
Registrert: 31 okt 2006, 16:06
Medlemsnummer: 1387
Navn: Kristine
Sted: Sandnes

Re: SpeedParts - Innlegg Slettet?

Legg inn av Kristine » 01 jul 2008, 17:24

Nå synes jeg faktisk alle har fått nok pepper og drit. Må dere begynne på nytt?

Jeg synes du heller kan ta opp saken med den det gjelder, for det er jo tydeligvis noen du hinter til her.

Jeg synes i alle fall STCN er topp, for det ER faktisk plass for flere meninger, og dessuten er det en gjeng med kjempekoselige folk!
SAAB 9000 CSE -97
SAAB 900 -87
SAAB 90 -86
SAAB 99 -84
SAAB 95 -76

Brukeravatar
LeonLatex
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 358
Registrert: 01 sep 2006, 22:28
Navn: Kjetil
Bil: 9K CSE 2.3 HTT,96mod
Sted: Brandbu

Re: SpeedParts - Innlegg Slettet?

Legg inn av LeonLatex » 01 jul 2008, 17:56

Kristine:

Denne pepperen du snakker om gjelder bla. hvordan forskjellsbehandlingen til tider her inne rår. Det er forskjellsbehandling av bla. STCN's samarbeidspartnere jeg snakker om. Jeg har holdt merg ganske så konstruktivt, og har heller ikke dratt enkeltpersoner inn i bildet. Her sitter det en "gruppe" som skal gjøre en jobb, og det skal være like regler for alle uansett. Eneste jeg har gjort er å direkte kritisert ett enkelt innlegg som egentlig var det innlegget som som startet denne tråden. Det fikk meg til å reagere.

Visst er STCN en koselig org. med koselige medlemmer og styre, men jeg mener at til tider kunne ting vært behandlet på en litt annen måte. Jeg har ikke noe i mot noen. Jeg bare kommer med mine meninger, og jeg vet av egen erfaring at når jeg først sier i fra så kan jeg høres både sint, forbanna og kanskje for noen uhøflig ut. Er ikke meningen i det heletatt. Derfor så forsøker jeg etterpå og si i litt mildere ordlag hva jeg vil med min yttring.

En ting er jeg sikker på, og det er at vi i fremtiden i STCN sin regi med samarbeidspartnere kommer til å ha det kjempehyggelig, men står fortsatt på det at retningslinjene moderatorene mellom bør være klarere og ligge på samme nivå seg i mellom. Ikke slik at det skal være opp til hver enkelt mod hva han/hun mener eller er fan av. For det er en ting som slår litt for mye igjennom. Så jeg bare sier i fra om min mening, tar det heller i det åpne rom for at ikke noe skal kunne bli vridd og vent på av min yttring, så får det være opp til styret om de vil ta saken videre om de oppfatter det på samme måte som jeg og andre gjør. For jeg vet de finnes etter samtaler jeg har hatt med div. personer. Men i frykt for å oppleve den diskusjonen jeg har dratt meg inn i nå (som jeg ikke er redd for) så lar de heller være å si noe.

Jeg sier ikke at jeg har helt rett i alt jeg sier. Det er bare slik jeg føler det.... sammen med andre medlemmer. Om jeg har rett så vil dette bli et tema på et styremøte i STCN. Skjer det ikke noe ville det være synd synes jeg. For det finnes en skeivhet som bør rettes opp.

Og en annen ting. Vær så snill og ikke tror at dette er skrevet i regi av SpeedParts eller noen andre. Det er kun min mening, og jeg står for det jeg sier. Ikke for å dra på meg uvenner av noe slag, bare fordi jeg synes at denne før omtalte forskjellsbehandlinga til tider kunne vært ordnet på en annen måte moderatorene mellom, og jeg peker ikke ut enkeltpersoner i så måte. For det ville jo bli helt feil, ikke sant?
:worship: SAAB 9000 :worship:

M96 9K CSE 2.3 HTT

SP - Steg 3 ++
SP - 3" eksos med frontrør og race kat


Brukeravatar
Kristine
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 679
Registrert: 31 okt 2006, 16:06
Medlemsnummer: 1387
Navn: Kristine
Sted: Sandnes

Re: SpeedParts - Innlegg Slettet?

Legg inn av Kristine » 01 jul 2008, 18:14

Jeg har faktisk ikke sett noen forskjellsbehandling. Alle kommer med sine meninger, og noen er uenige. Disse må da få lov til å være uenige, argumentere og diskutere uten at det skal kalles forskjellsbehandling?! Uavhengig av om man er moderator eller ikke så får man si det man mener - det er i alle fall slik jeg har forstått at vi har det her.

Og om du mener at SP har fått pepper, så må du huske at det er andre som har fått det også.. Og selv om det ikke burde forekomme, så skjer det faktisk en gang iblant. Det er vel slik vi er laga.
SAAB 9000 CSE -97
SAAB 900 -87
SAAB 90 -86
SAAB 99 -84
SAAB 95 -76

Brukeravatar
Eirik
Overload!!!
Innlegg: 1865
Registrert: 03 mai 2006, 00:21
Medlemsnummer: N943
Navn: Eirik
Bil: M91 9000 CD 2,3i

Re: SpeedParts - Innlegg Slettet?

Legg inn av Eirik » 01 jul 2008, 18:22

Tror det er mange som begynner å bli våryre her, og tar tenning på de minste ting. Men, tråden ble da vitterlig låst fordi det var en heeeelt usaklig tråd. Kan heller ikke se at det var noen som stengte fordi det var kritikk, eller positive tilbakemeldinger til en "part". Tråden ble vel stengt fordi det ikke var nødvendig å ha en tråd som Endre88 (hvis jeg husker riktig) hadde postet i håp om å nå frem til SP.
Endre88 skrev:Har sett at folk har klaga på forume om speedparts før å de hjalp so no prøva eg og
STCN-forumet er vel ikke stedet man skal poste denne tråden, det kan sendes som mail eller PM til Speedparts.
Er forøvrig helt av lik oppfatning som Hjelle,
Hjelle, N6 skrev:Det er ytterst sjeldan slike trådar dreg med seg noko nyttig, derfor låser eg denne.
Moderatorene her inne er mennesker som også liker Saab, og de er ikke rene moderatorer, i den forstand at de kun skal sitte her å moderere. De er vel mer brukere med moderator-status, slik at tråder som er teite låses, hetsende slettes osv. Jeg synes de gjør en god jobb.

Alt i alt, JEG er fornøyde med MIN handel fra SP. JEG synes service jeg fikk var helt topp, og JEG hadde ikke skrevet et litt "korttenkt" innlegg her på forumet i håp om å få svar fra SP, da hadde jeg sagt akkurat dette når de svarte på telefonen, eller skrevet en mail. SP har vel nevnt det før: ta kontakt med SP om det er noe DU er misfornøyd med, slik at de kan få en mulighet til å rette på dette. Er du fornøyd, la alle få vite det. Dette synes jeg er veldig fair.

Eirik slutt.
25 Year anniversary of Saab 9000

Brukeravatar
LeonLatex
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 358
Registrert: 01 sep 2006, 22:28
Navn: Kjetil
Bil: 9K CSE 2.3 HTT,96mod
Sted: Brandbu

Re: SpeedParts - Innlegg Slettet?

Legg inn av LeonLatex » 01 jul 2008, 18:30

Kristine:
Den der falt litt igjennom synes jeg. Du får sette deg litt inn i hva jeg skriver (og det er ikke lite :!: :wink: ) Så skjønner du hva jeg mener. For det er faktisk slik at om du gidder å lete opp innleggene der speedparts er nevnt til tider, så er det alltid en og annen som har så sterke meninger om speedparts at det ikke ligner grisen og som oftest har det å gjøre med at det er en hirch, nordic eller annen fan noe negativt. Det må dem gjerne få lov til å mene og si, men det er for ofte slike tråder blir slettet/låst når speedparts fan skaren slår tilbake mot kritikken. Da blir det for meg feil. For negativ kritikk av en STCN fan kan bli stående og tillatt, men en positiv eller to gjør så tråden låses/slettes, for da er det pluttselig bråk og krangling.

Jeg har alldri sett dette skje i motsatt fall. Mulig det er jeg som har dårlig syn og dømmekraft :wink:
:worship: SAAB 9000 :worship:

M96 9K CSE 2.3 HTT

SP - Steg 3 ++
SP - 3" eksos med frontrør og race kat


Brukeravatar
Kristine
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 679
Registrert: 31 okt 2006, 16:06
Medlemsnummer: 1387
Navn: Kristine
Sted: Sandnes

Re: SpeedParts - Innlegg Slettet?

Legg inn av Kristine » 01 jul 2008, 18:42

Kom ikke her og påstå at jeg ikke leser før jeg skriver. At jeg ikke er enig med deg, betyr vel bare at det finnes flere sider av samme sak? Bla opp noen tråder som har blitt låst nå da.
SAAB 9000 CSE -97
SAAB 900 -87
SAAB 90 -86
SAAB 99 -84
SAAB 95 -76

Brukeravatar
Troll R
Overload!!!
Innlegg: 1275
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N02
Bil: saab 9-3 sc troll r
Kontakt:

Re: SpeedParts - Innlegg Slettet?

Legg inn av Troll R » 01 jul 2008, 19:30

rart at det ikke er så mye negativitet rundt Hirsch.nordic,maptun,sqr,som det er rundt sp dette er vel noe og tenke over ..???
og jeg må si meg enig i at de har oppført seg dårlig en periode, men det ser ut til at de har skjønt poenget og skjerpet seg veldig ,tror dette er mye gammel grums som vi bare må se gjennom fingrene og starte på nytt alle sammen inklusiv meg selv .
jeg har også gjort en del grep for og ikke hive meg inn i nye diskusjoner. hvordan folk driver sitt firma får være deres eget valg .
kan vi ikke droppe dette og bare være venner og la de som driver med salg av deler og trimm være i fred .
gjør de feil så må de få lov til og rette opp dette uten at det blir lagt på et offentlig forum.

mvh

lkp
medlemm av macarena performance team
Skulle jeg ha flyttet noen plass nå så hadde det blit til TOTEN.....


9-3 sc 2006 modell HIRSCH TROLL R
9-5 sedan 2002 modell Hirsch
2004 modell caddy (servicebil )
http://www.garaget.org/?car=16131" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
rolfi
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 683
Registrert: 03 jan 2008, 03:03
Medlemsnummer: N1248
Navn: Rolfi
Bil: My99 og9-3cab 2,0t
Sted: Sandnes

Re: SpeedParts - Innlegg Slettet?

Legg inn av rolfi » 01 jul 2008, 19:34

kan vi ikke heller legge all diskusjon inn på dagbla.no? di folka der inne er sinnsykt modne, og er gode og diskutere med...

typisk frp`er
idiot
neeei du er idiot
trykk bra hvis du syns han er en idiot...



osv.. jeg er glad i det fora vi har her inne, men jeg begynner og bli litt lei av all diskusjonen rundt speedparts, for og si det som radioresepsjonen (som igjen har rappa det av egon restauranter) har du ris, si det til oss (i denne sammenheng, til sp) har du ros, si det til alle andre :)
Saab 900S 2.0 ltt 1992 (Grombilen)
Volvo v70 D3 Summum 2011 (kjerringa sin BLEIEEXPRESS)
+jobb 2012 Scania R500 6x4 + Carnehl tippsemi.
Rolf Martin N-1248

Brukeravatar
LeonLatex
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 358
Registrert: 01 sep 2006, 22:28
Navn: Kjetil
Bil: 9K CSE 2.3 HTT,96mod
Sted: Brandbu

Re: SpeedParts - Innlegg Slettet?

Legg inn av LeonLatex » 01 jul 2008, 20:49

Kristine skrev:Kom ikke her og påstå at jeg ikke leser før jeg skriver. At jeg ikke er enig med deg, betyr vel bare at det finnes flere sider av samme sak? Bla opp noen tråder som har blitt låst nå da.
Å herregud Kristine, hvodan skal man huske enkelte innlegg, for så å finne dem igjen da. Det er et ork, men jeg blar igjennom noen for det så skal jeg nok finne noen.

Ok, her er noen linker:

Slik Bent avslutter her feks. er det vel ikke noen konkurrent som har gjort før. Det har ikke jeg sett hvertfall.
Når det gjelder trådens ryddighet så er det vel så som så. Her går det så OT som det
kan få blitt, men moddene gjør ikke noenting. De er jo også med på å avlede diskusjonen som er strengt forbudt :wink:
Det er vel MOD Jørgen N2378 som faktisk er først ute og avleder diskusjonen
Jeg kan da huske ganske så godt PM spamming mot meg fra moddere som maset om at jeg skulle holde trådene
ryddig og til topic.
viewtopic.php?f=13&t=7458" onclick="window.open(this.href);return false;

Ville helst spart meg for dette her som jeg gjør nå, men jeg trekker frem enkeltnavn modderer som legger seg opp i diskusjonen og argumenterer på bedre viten. Greit nok er det mange flinke folk her inne, men når man ikke en gang gir seg og innrømmer at man tar feil når fasiten blir slått i bordet, så bergynner det å snurre for meg altså. Som et av mange eksempler kan nevnes: Open air og T7 er vel utdiskutert. Her er et eksempel som mv. er nevnt over. I den tråden det linkes til her er bare et eksempel på at når SpeedParts kompetanse blir tatt i tvil så holdes tråden åpen, da den heller burde vært stengt for villedende informasjon. Dette har lite med en diskusjon å gjøre. Bedre vitende osv. Her blir det vel også sagt klart i fra at nok er nok.
viewtopic.php?f=13&t=20929&st=0&sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;


Enda en tråd der Open air diskuteres på T7. Tråden minner mer om rabalder enn en sakelig diskusji\on. Moddene legger seg også i denne tråden for mye ut i diskusjonen/krangelen, men den blir dratt mer seriøst inn igjen mot slutten. Synes Johan avsluttewr den på en glimrende måte.
Spessielt les nøye hva som står i fra midten på side en fra Ingvar, Ole og Bent sine svar. Her har Bent et poeng som faktisk
går på det samme som jeg mener i denne diskusjonen. Ikke rart at Bent blir matt.
SpeedParts er en stor samarbeidspartner med STCN, og da bør ikke en moderator gå til et slikt angrep som det her blitt gjort. Ihvertfall ikke med signaturen moderator, for da står han på en måte i STSN's uniform og kaster galle over en av de største samarbeidspartneren og støttespilleren som STCN har.

Så Ingvar. Ikke ta dette for personlig om du leser det (det er jo på en måte personlig..men...). Som jeg sa til deg på PM i sta så er du en person med masse kunnskap som du velvillig deler ut blandt STCN's medlemmer, men la det bli med det. Ikke begynn å sett STCN's samarbeidspartnere i tvil og krangle med dem om dems kompetanse. Du er kun en moderator, og har like mye yttringsfrihet som andre, men du må huske at som STCN moderator så er du også en del av kjernen i STCN. Ikke missbruk din stilling da. Det kan være mer til skade for klubben enn noen vil ha glede av.
Sorry for at jeg ble personlig nå. Jeg hadde tenkt å holde meg for god til det. Møtte deg på Gjøvik og synes faktisk du er en mann med mye viten som er både kul og allright, men her på forumet kjenner jeg deg liksom ikke igjen.

Flere eksempler har jeg hverken tid eller styin tæll..... Trøtt nå og unge skal i seng.
viewtopic.php?f=12&t=21585&st=0&sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;
:worship: SAAB 9000 :worship:

M96 9K CSE 2.3 HTT

SP - Steg 3 ++
SP - 3" eksos med frontrør og race kat


Brukeravatar
Haaka
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 588
Registrert: 16 des 2007, 05:50
Medlemsnummer: N1236
Bil: Saab900SEturbo94'
Sted: Oslo (Tromsø)

Re: SpeedParts - Innlegg Slettet?

Legg inn av Haaka » 01 jul 2008, 21:38

Dette var lange 13-14 innlegg å lese... Lest alle to gang... Og skjønner fortsatt ingenting :| :roll:

Enkeltpersoner/medlemmer, som alle til nå diskuterte 'parter' faktisk er, har et åpenbart værn mot direkte trusler, handlinger og yttringer som i det øvrige offentlige er å anse som straffbart, og her gjøres det få feil, såvidt meg bekjent. Samtidig som styret/moderatorne også har sitt system for å handle i evt. gråsoner, som jeg også har erfart, ved låste/slettede tråder, uten å nødvendigvis være enig i beslutningen. Men dette funker, er en korrekt og god måte å gjøre det på...

Og når det er sagt. INGEN ytrer seg av egen fri vilje på det åpne forum, uten å ta de åpenbare konsekvensene som følger av at alle har likestilt rett til og ytre og reagere. Inget medlem er for meg 'fredet' for å kunne argumentere, krangle og småsloss med... Og sannelig ingen komersiell aktør!!!

Speedparts er representert, såvidt jeg vet, ved to enkeltmedlemmer av stcn, og har den fulle rett til å ytre seg, å reagere, noe de gjør. Og det er fint. Så er det jo heller kontraversielt for et komersielt foretak, å representeres som en enhet, i like stor grad. Og dette på et klubbforum, stiftet og dannet for helt andre årsaker!? Er 'Speedparts' værnet!? Tror du ikke butikken går som det synger, pga. av dens relasjon knyttet så direkte til kundene. Og igjen hovedsaklig gjennom et forum. Da må fan konsekvensen taes og! Og det på strak arm, uten å bestygge klubbens øvre myndighet, styret, moderatorer og ellers utenforstående.

Men igjen ser jeg ikke hvor det feiles hen? :roll:

Svar