Prosjekt 240
Moderator: Moderatorer
- Puff
- 2.0 bar
- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Re: Prosjekt 240
Da var 230F motoren ute og 230FK skal inn i løpet av morgendagen,kommer noen bilder fra monteringen på sikt
Edit:
Da va Fk'n på plass,mangler da bare noen småtinger før naboen tar el nettet. Får den siste biten av mellomakselen i morgen og jeg må skaffe meg en ny spylervesketank da den andre ble for stor og i veien. Det samme gjelder da kjølevannet,nå er det tatt fra en 740 og er festet med strips.
Da er bilen levert til naboen og alt skal være opp å gå i løpet av uka.
Edit:
Da va Fk'n på plass,mangler da bare noen småtinger før naboen tar el nettet. Får den siste biten av mellomakselen i morgen og jeg må skaffe meg en ny spylervesketank da den andre ble for stor og i veien. Det samme gjelder da kjølevannet,nå er det tatt fra en 740 og er festet med strips.
Da er bilen levert til naboen og alt skal være opp å gå i løpet av uka.
2003 Saab 9-5 2.0t
- Puff
- 2.0 bar
- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Re: Prosjekt 240
Har faktisk hatt litt fremgang i de siste,motoren er da som sagt kommet på plass og ledningsnettet er ferdig.
Motoren starter uten problemer,kun litt tull med fremdriften. Må ned med girkassa og shimse ut lamellen.
Dette blir da gjort neste helg,skal da samtidig heve girkassa litt for å få en rettere drivlinje.
Fikk kjørt bilen hjem i går kveld og kan si det fungerte relativt bra
Kjøpte meg og en ny intercooler i går,den jeg har nå er en smule alt for stor! Kjøpte en mindre en som skal plasseres nærmere grillen. Den blir da helt gjemt og jeg får brukt de orginale radiatorfestene,men må ha litt lengre kjøleslanger.
Den har 3" tilkoblinger så må ha noen overganger til jeg får montert trim60 turbo.
Ellers et lite bilde av motoren i rett bil
Motoren starter uten problemer,kun litt tull med fremdriften. Må ned med girkassa og shimse ut lamellen.
Dette blir da gjort neste helg,skal da samtidig heve girkassa litt for å få en rettere drivlinje.
Fikk kjørt bilen hjem i går kveld og kan si det fungerte relativt bra
Kjøpte meg og en ny intercooler i går,den jeg har nå er en smule alt for stor! Kjøpte en mindre en som skal plasseres nærmere grillen. Den blir da helt gjemt og jeg får brukt de orginale radiatorfestene,men må ha litt lengre kjøleslanger.
Den har 3" tilkoblinger så må ha noen overganger til jeg får montert trim60 turbo.
Ellers et lite bilde av motoren i rett bil
2003 Saab 9-5 2.0t
- matrox N522
- MAX BOOST
- Innlegg: 2089
- Registrert: 14 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: N522
- Navn: Eskil Bjerke
- Sted: Østre Toten
Re: Prosjekt 240
Venter ennå på den dagen bilen din virkelig sparker, og du kjører den stygge volvoen på gatebil med STOOOR reklame på sida! "Saab Turbo Club Of Norway"
Saab 9-5 Estate Vector Sport 2005
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
VW Boble 1200 1963
VW Passat R-Line 4M 2010 || Solgt
Saab og9-3 Turbo || Solgt
Eskil || N522
- Puff
- 2.0 bar
- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Re: Prosjekt 240
Haha,de har jeg faktisk ikke tenkt på før!! STCN reklame må jeg ha på biln!!
2003 Saab 9-5 2.0t
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Re: Prosjekt 240
Godt og se at det er fler her med gammel volvo. =)
//J
//J
- Puff
- 2.0 bar
- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Re: Prosjekt 240
Da kom 3" eksosen,akkurat etter skjema Valgte 2 lyddempere for å ikke tiltrekke for mye oppmerksomhet.
Sammen med eksosen kom denne:
Blåeloksert porno fra Sverige
Sammen med eksosen kom denne:
Blåeloksert porno fra Sverige
2003 Saab 9-5 2.0t
- Puff
- 2.0 bar
- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Re: Prosjekt 240
I går ble 3" eksosen og sinterlamellen montert,men som normalt oppstod det noen små problemer. Downpipen må tilpasses og et lager som stod i svinghjulet kom trillende ut. Eneste positive Sellholmspaken,den er genial! Aldri prøvd en 240 med tightere girkasse!
Nå skal jeg få bestillt nytt lager,foringer fra Superflex,få tilpasset en ny tykkere mellomaksling,ny pakning til clutch huset så jeg får brukt M47 huset jeg har, ordne ny giroverføring så den ser litt bedre ut og lage et litt annerledes girkassefeste Alt dette skal gjøres før jeg gjør noe mere med motor og godkjenningen.
Lageret som kom ut:
Nå skal jeg få bestillt nytt lager,foringer fra Superflex,få tilpasset en ny tykkere mellomaksling,ny pakning til clutch huset så jeg får brukt M47 huset jeg har, ordne ny giroverføring så den ser litt bedre ut og lage et litt annerledes girkassefeste Alt dette skal gjøres før jeg gjør noe mere med motor og godkjenningen.
Lageret som kom ut:
2003 Saab 9-5 2.0t
- Puff
- 2.0 bar
- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Re: Prosjekt 240
En liten update....
For å slippe litt årsavgift bestemte jeg meg for å avskilte bilen.
1000metringene ble demontert for noen dager siden og blir kassert.
Har skaffet meg annen servopumpe,men manglet braketten til den så den ligger fortsatt i Aeroen.
Får påfyll av kontoen om noen dager så da blir det ny bestilling....Desverre kommer Aeroen i 2.rekke. Skal bli ferdig med volvoen til midten av April.
Ved neste bestilling kommer endelig foringene,litt flere stab stag samt en del silikonslanger og alu rør slik at jeg får flyttet intercooleren.
Er det noen av dere som vet for jeg kan få kjøpt skikkelige radiatorer??? Har problemer med å finne
For å slippe litt årsavgift bestemte jeg meg for å avskilte bilen.
1000metringene ble demontert for noen dager siden og blir kassert.
Har skaffet meg annen servopumpe,men manglet braketten til den så den ligger fortsatt i Aeroen.
Får påfyll av kontoen om noen dager så da blir det ny bestilling....Desverre kommer Aeroen i 2.rekke. Skal bli ferdig med volvoen til midten av April.
Ved neste bestilling kommer endelig foringene,litt flere stab stag samt en del silikonslanger og alu rør slik at jeg får flyttet intercooleren.
Er det noen av dere som vet for jeg kan få kjøpt skikkelige radiatorer??? Har problemer med å finne
2003 Saab 9-5 2.0t
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: Prosjekt 240
skjønner godt at du legger pengene dine i volvoen om dagen, med det været vi har nå. du kjenner vel suget som alle oss andre
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- rolfi
- 2.0 bar
- Innlegg: 683
- Registrert: 03 jan 2008, 03:03
- Medlemsnummer: N1248
- Navn: Rolfi
- Bil: My99 og9-3cab 2,0t
- Sted: Sandnes
Re: Prosjekt 240
girls go sideways suget??? kjenner det hver dag det er glatt (det vil si fra våt asfalt og nedover)Edward N812 skrev:skjønner godt at du legger pengene dine i volvoen om dagen, med det været vi har nå. du kjenner vel suget som alle oss andre
Saab 900S 2.0 ltt 1992 (Grombilen)
Volvo v70 D3 Summum 2011 (kjerringa sin BLEIEEXPRESS)
+jobb 2012 Scania R500 6x4 + Carnehl tippsemi.
Rolf Martin N-1248
Volvo v70 D3 Summum 2011 (kjerringa sin BLEIEEXPRESS)
+jobb 2012 Scania R500 6x4 + Carnehl tippsemi.
Rolf Martin N-1248
- kristianur N1169
- 2.0 bar
- Innlegg: 795
- Registrert: 26 sep 2007, 22:16
- Medlemsnummer: 1169
- Navn: Kristian Strømstad
- Bil: 1987 900 t16 2d
- Sted: Trondheim
Re: Prosjekt 240
Ja, du må jo få den på veien før sesongen er over.
Men har du fått på gr.A-vinge og laksetrapp enda?
Men har du fått på gr.A-vinge og laksetrapp enda?
Kristian
- Puff
- 2.0 bar
- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Re: Prosjekt 240
Når bilen er ferdig trenger det ikke være glatt for å kjøre sidelengs.
Var ute på en testtur forrige helg,spinner friskt med ca 200 hk (ja jeg vet at skiltene er levert )
Vel jeg var da inne på tanken med gruppe A vingen,men slik det ligger an nå ser det ut til at jeg selger 17" felgene og alt det andre harry greiene og kjører gubbestil.
Har sett litt på noen 16" compomotive felger,men tiden vil vise (gråe felger
ikke kvite)
Ellers er orginal 940 downpipe og katalysator kommet i hus,dette blir vel egentlig kun brukt til godkjenningen. Nå kjører jeg med 3" fra tubo med 2 lyddempere og 0 katt.
Skal se til helga om jeg får begynt med IC prosjektet,mulig det blir litt før.
Var ute på en testtur forrige helg,spinner friskt med ca 200 hk (ja jeg vet at skiltene er levert )
Vel jeg var da inne på tanken med gruppe A vingen,men slik det ligger an nå ser det ut til at jeg selger 17" felgene og alt det andre harry greiene og kjører gubbestil.
Har sett litt på noen 16" compomotive felger,men tiden vil vise (gråe felger
ikke kvite)
Ellers er orginal 940 downpipe og katalysator kommet i hus,dette blir vel egentlig kun brukt til godkjenningen. Nå kjører jeg med 3" fra tubo med 2 lyddempere og 0 katt.
Skal se til helga om jeg får begynt med IC prosjektet,mulig det blir litt før.
2003 Saab 9-5 2.0t
- Puff
- 2.0 bar
- Innlegg: 647
- Registrert: 19 apr 2006, 14:16
- Medlemsnummer: 409
- Navn: Svein Holten
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Molde
Re: Prosjekt 240
Her har det da vært stillstans siden siste innlegg, men nå skjer det ting...
Har bestillt en haug med silikon ræl (Speedparts), Powerflex foringer til hele understellet (Pedersens Racing), nye lager til inngående og utgående aksling samt utløserlager til girkassa(GS Bildeler) og en haug med slangeklemmer (Molde Jarnvare)
Nå blir da det store problemet å finne 3" alu rør med tynne vegger, ser ut til at løsningen blir å kjøpe 3" med 5mm vegger og heller dreie dem ned noen mm. Disse skal da lakkeres sorte med tiden.
Ellers faller turen i morgen innom Tess for å kjøpe noen radiator slanger og kjøpe enda flere slangeklemmer.
Priser og bilder blir lagt til regnestykket så snart jeg får delene.
Planen er å ha bilen så godt som ferdig til Mandag.
Har bestillt en haug med silikon ræl (Speedparts), Powerflex foringer til hele understellet (Pedersens Racing), nye lager til inngående og utgående aksling samt utløserlager til girkassa(GS Bildeler) og en haug med slangeklemmer (Molde Jarnvare)
Nå blir da det store problemet å finne 3" alu rør med tynne vegger, ser ut til at løsningen blir å kjøpe 3" med 5mm vegger og heller dreie dem ned noen mm. Disse skal da lakkeres sorte med tiden.
Ellers faller turen i morgen innom Tess for å kjøpe noen radiator slanger og kjøpe enda flere slangeklemmer.
Priser og bilder blir lagt til regnestykket så snart jeg får delene.
Planen er å ha bilen så godt som ferdig til Mandag.
2003 Saab 9-5 2.0t
- Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Re: Prosjekt 240
Ser og høres bra ut dette! Få opp noen bilder når du har fått på plass cooler og slikt.
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
2007 BMW 525da LCI