Side 1 av 1

Ikke stol blindt på verksteder!

Lagt inn: 01 okt 2008, 19:42
av EdHunter N815
http://www.bt.no/lokalt/bergen/article637835.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Dette er sikkert et ekstremt tilfelle, men men bekrefter vel langt på vei at enkelte verksteder utnytter godtroende kunder som ikke vet allverden om bil. Her har mangler det jo omtrent bare at de hadde påstått at vacuumveksleren på overledningsforkoblingen var gåen...

Re: Ikke stol blindt på verksteder!

Lagt inn: 01 okt 2008, 19:51
av Terra N837
Det skulle vært årlig tilsyn av bilverksteder som kunne avdekket slike vanvittige forhold!
Om slikt vi la seg gjennomføre er en annen sak.

Re: Ikke stol blindt på verksteder!

Lagt inn: 01 okt 2008, 20:15
av Ola Pituetten N703
:D Denne dama gjorde vel det eneste riktige å stole på sin egen intuisjon,om at dette måtte være galt.Og det var det jammen meg.Det er alt for mange GRISKE folk i bil bransjen som ønsker å LURE folk.De burde ha fått en :^o hver gang de hadde jugd,eller blitt :jawdrop: så hadde de vært avslørt. Fy skamme seg burde de [-X

Re: Ikke stol blindt på verksteder!

Lagt inn: 01 okt 2008, 21:13
av KongerudN344
Får tro dette er et unntakstilfelle og ikke regelen i alle fall. De aller fleste bilverksteder er heldigvis til å stole på, er uansett skeptisk til Snap Drive jeg. Liker de rett og slett ikke, veit ikke helt hva som gjør det men har en dårlig følelse. Og ikke var de så forbasket mye billigere enn SAAB når jeg sjekket pris på service for et par år siden heller.

Stort sett bruker jeg meg selv som bilverksted, og hvis jeg ikke gidder eller kan gjøre jobben sjøl har jeg plukket meg ut to verksteder jeg bruker, det er Speedparts og Foss Autoserivce i Gan.....

Jeg tror også dessverre at jenter blir "lurt" oftere enn gutter :(

Re: Ikke stol blindt på verksteder!

Lagt inn: 01 okt 2008, 21:36
av EdHunter N815
KongerudN344 skrev:Får tro dette er et unntakstilfelle og ikke regelen i alle fall. De aller fleste bilverksteder er heldigvis til å stole på, er uansett skeptisk til Snap Drive jeg. Liker de rett og slett ikke, veit ikke helt hva som gjør det men har en dårlig følelse. Og ikke var de så forbasket mye billigere enn SAAB når jeg sjekket pris på service for et par år siden heller.

Jeg tror også dessverre at jenter blir "lurt" oftere enn gutter :(
Jeg kan bekrefte at Snap Drive er dyrere enn de påberoper seg. Så en gang en annonse der de reklamerte med 75% rabatt på alle sommerdekk. Greit, så jeg ringte og spurte hva de skulle ha for 4 stk 225/40-18 som jeg kjørte på den gang, samt hvilke merker de hadde. Nei, de hadde bare Fulda i den dimmensjonen. Jaja, greit nok det tenkte jeg, det er jo et billigmerke med 75% rabatt så det må bli bra. Men den gang ei, de skulle ha den nette sum av 11600,- for de fire dekkene, over dobbelt så mye som jeg betalte fullpris for samme dimm i Pirelli fra interdekk.no. Karen unnskyldte seg med at dette var en "ekstrem profil", men hadde ikke noe svar på hvorfor en konkurrent, riktignok en spesialisert dekkforhandler men likevel, kunne selge betraktelig dyrer dekk til halve prisen UTEN rabatt.

Det er vel "survival of the fittest" som slår til igjen er jeg redd, jenter vet mindre om bil pga. mindre interesse, dermed er de et lettere bytte for svindlere. Det er vel enkelt og greit lurt å dobbeltsjekke dyre regninger dersom man ikke har så god peiling, slik denne damen har gjort. På den måten kan man jo få fagfolk til å enten bekrefte eller avkrefte om man har blitt forsøkt lurt.

Re: Ikke stol blindt på verksteder!

Lagt inn: 01 okt 2008, 22:52
av Gunnar N326
Helt sprøtt hva enkelte prøver å lure seg unna med! Mangler bare at Hendersonbolten må byttes, sammen med tatalyttkonverteren.. :roll:
Tror også at Kongerud er inne på noe, gribbene prøver seg nok mer mot damene, men heldigvis er de fleste damene oppegående, selv om ikke alle er så interessert i bil at de kjører Saab.. :wink:
Når det gjelder priser og tilbud: hvor billig det blir, har ingenting med hvor mange % du får, men hvilke priser firmaet opererer med...
Når det er sagt, hadde EdHunter fått prisen på de dekka med 75% rabatt på papir, så skulle SnapDrive fått det hett med å bevise at de faktisk har hatt varen til 4 ganger den prisen, dvs 11600.- pr dekk! Å lyge på pris i markedsføring er straffbart!
Du kan si at noe er "billig" eller koster "kun", men "halv pris" er konkret, og da må varen faktisk ha kostet det dobbelte før, ellers er du fu**ed! :twisted:

Re: Ikke stol blindt på verksteder!

Lagt inn: 02 okt 2008, 00:58
av Haaka
Hva angår mannlige og kvinnelige verkstedkunder er fellesnevneren at ingen av de kan noen ting, generelt. Samtidig som at kvinnfolka ofte er bedre sosialt innstilt til å spørre, diskutere og kreve en forklaring. Det er nok atskillig fler menn som har blitt lurt blakke for flerfoldige tusen kroner, også fordi det oftere er menn som leverer bilen inn på verkstedet..

Men her er det jo faktisk feil å tro at verkstedene faktisk går inn for å lure folk. Det er utrolig skjeldent man har lite å gjøre, og i den grad det skulle være tilfellet, så sliter man på så mange større og viktigere områder enn en enkeltkunde, at det i såfall skulle være noe snevert og tro at (i dette tilfellet) 25000,- er den store redningen... Dette virker jo som en ren kompetansesvikt, hvor noen har gjort en vurdering basert på feil grunnlag, eller alternativt, levert en ufullstendig feilbetegnelse til kunden. Og DET er ikke noe nytt fenomen! :roll:

Re: Ikke stol blindt på verksteder!

Lagt inn: 02 okt 2008, 12:45
av KarsteN536
Snapdrive, ja.... Trengte ikke lese atikkelen før jeg forstod det...

Re: Ikke stol blindt på verksteder!

Lagt inn: 02 okt 2008, 17:55
av KongerudN344
Haaka skrev:Men her er det jo faktisk feil å tro at verkstedene faktisk går inn for å lure folk. Det er utrolig skjeldent man har lite å gjøre, og i den grad det skulle være tilfellet, så sliter man på så mange større og viktigere områder enn en enkeltkunde, at det i såfall skulle være noe snevert og tro at (i dette tilfellet) 25000,- er den store redningen... Dette virker jo som en ren kompetansesvikt, hvor noen har gjort en vurdering basert på feil grunnlag, eller alternativt, levert en ufullstendig feilbetegnelse til kunden. Og DET er ikke noe nytt fenomen! :roll:
Er med på den ja! Der jeg jobber er i alle fall målet å få unna flest mulig biler på kortest mulig tid. Tjener mer penger på 4 serivcer enn ett tannstangskifte. I tillegg er det opp i mot fire ukers ventetid på verkstedtime, og da sier det seg selv at vi ikke bruker tid på å finne så mange feil som mulig å reparere for å flå kunden for mest mulig tusenlapper.

Dessuten så er nok ikke Snap Drive så flinke som de skal ha det til, de kan ikke kunne alt om alle merker. Lar seg ganske enkelt ikke gjøre. Har mer enn nok med de to hovedmerkene vi har jeg :?