Side 1 av 1

Sjekk den "løftebukken"

Lagt inn: 02 okt 2008, 10:24
av Andreas N1194
http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... 687139.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

Jeg hadde ikke turt å gå under her!

Men fra spøk til revolver:
«Bare kjøretøyverksteder som er godkjent av Statens vegvesen kan utføre reparasjons-, vedlikeholds-, ombyggings-, oppbyggings- og påbyggingsarbeid på motorvogn og tilhenger til motorvogn», heter det i Vegtrafikkloven §19a.
Når man jobber på egen bil og får dette godkjent i etterkant hos BT, da føler jeg jo at man har alt på det tørre, selv om man ikke følger Vegtrafikklovens $19a, så hvor rett er egentlig dette? Eller snakker vi om kommersiell sammenheng, og på flere biler som SVV sikter til her?

Re: Sjekk den "løftebukken"

Lagt inn: 02 okt 2008, 15:04
av EdHunter N815
Lurer også litt på dette ja. Vi er en gjeng som har et verksted sammen der vi skrur på bilene våre, riktignok stort sett på "litt" sikrere måter enn dette. Er det da ulovlig verkstedsdrift...? Hver enkelt skrur kun på sin egen bil, og ingen tjener på noen måte penger på det (verkstedet drives 100% på dugnad), dog vi har faktisk støtte fra kommunen, som er fullt klar over hva lokalene benyttes til.

Re: Sjekk den "løftebukken"

Lagt inn: 02 okt 2008, 16:21
av kristianur N1169
Gjelder kommersiell drift væ.
Eller har jeg hørt ett eller anna om at en ikke har lov til å mekke på andre sine biler?

Re: Sjekk den "løftebukken"

Lagt inn: 02 okt 2008, 21:49
av untouch4ble N1021
De stengte vel lokale pga et lik. Se på plastikken på bilen,så mistenkelig ut, er sikker på at det ligger et lik sammenrulla inni der :^o

Re: Sjekk den "løftebukken"

Lagt inn: 06 okt 2008, 11:23
av Surbotaab N369
pfft.... helt normal måte å jobbe under bilen på det da! I østblokkland..... (og på bilcrossløp...)

Re: Sjekk den "løftebukken"

Lagt inn: 06 okt 2008, 21:02
av EdHunter N815
Surbotaab N369 skrev:pfft.... helt normal måte å jobbe under bilen på det da! I østblokkland..... (og på bilcrossløp...)
Jeg har gjort det samme, men med 5 ganger så tykke stokker og to stabler med bildekk som fendere i tilfelle dritten skulle ramle. Dette var en 9000 delebil som skulle hugges, tror ikke vi var mer enn 4-5 mann for å få den på siden. Hører med til historien at vi en gang senere også forsøkte å benytte bil til å dra den over med, endte med at bilen "taket". :D