GATEBIL dropper Rudskogen
Moderator: Moderatorer
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
GATEBIL dropper Rudskogen
http://www.motorsport.no/wip4/gatebil_f ... &id=392942" onclick="window.open(this.href);return false;
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
Re: GATEBIL dropper Rudskogen
kan vel droppe hele gatebil oxo snart for min del
N744 - Saab 900 t16 på e85 - Solgt.. VRÆÆL!
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
N744 - Audi 200 20v tq
900 Kasser på samvittigheten: 5 På lager: 0
Audi kasser: 3 På lager: 1
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1919
- Registrert: 21 mar 2006, 16:03
- Medlemsnummer: N645
- Navn: Halvard
- Bil: 93 / OG900
- Sted: Oslo
Re: GATEBIL dropper Rudskogen
Etter det jeg hører så skal det vist ikke være umulig at det skjerMorti skrev:kan vel droppe hele gatebil oxo snart for min del
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896
Saab er en sykdom man aldri blir kvitt
- Edward N812
- MAX BOOST
- Innlegg: 3096
- Registrert: 29 sep 2006, 14:17
- Medlemsnummer: 812
- Navn: Edward S. Palm
- Sted: Drammen
Re: GATEBIL dropper Rudskogen
trodde gatebil bare vokste og vokste jeg... alle de ordentlige bilinteresserte som etterhvert ga blaffen i hele opplegget, var jo ingenting i forhold til alle fjortissene som plutselig meldte sin interesse
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s
- Frode N073
- MAX BOOST
- Innlegg: 3080
- Registrert: 01 mar 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N073
- Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
- Sted: Sola
Re: GATEBIL dropper Rudskogen
nå har eg aldri vært på någen av gatebil treffå. men for meg så har det virka som at det har blitt mer og mer ein sånn gutteklubb for de mest profilerte i gatebilmiljøet. alle de andre bare ein slags fan-skare.
e jo kun de same som vinne prisa om igjen og om igjen.
ka tid blei Audi s1 ein gatebil?
i mine auer så e ein gatebil ein bil med skilt og ikkje overnevnte s1, gt40-replica, gatebil-taxiane osv.
så konklusjonen min e at om arrangementet bytte lokasjon ellår opphøre så e det same shit for meg
e jo kun de same som vinne prisa om igjen og om igjen.
ka tid blei Audi s1 ein gatebil?
i mine auer så e ein gatebil ein bil med skilt og ikkje overnevnte s1, gt40-replica, gatebil-taxiane osv.
så konklusjonen min e at om arrangementet bytte lokasjon ellår opphøre så e det same shit for meg
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel)
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: GATEBIL dropper Rudskogen
Er helt enig i at Gatebil-konseptet er ødelagt. De første årene var det faktisk slik som Frode beskriver at det burde være, en konkurranse der "vanlige" folk tok med bilbygget sitt og viste det frem og kjørte mot andre. Nå er det jo bare ekstrembiler som gjelder, har du under 500 hk kan du bare glemme å hevde deg på banen.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Re: GATEBIL dropper Rudskogen
Blir jo feil info da.
De skal fremdeles være på Rudskogen men det største treffet i Juli som vanligvis er på Rudskogen blir på Vålerbanen i stedet.
Så da blir det Rudskogen først i stedet.
http://www.gatebil.no/index.php?id=2422&pageid=116" onclick="window.open(this.href);return false;
//Johan
De skal fremdeles være på Rudskogen men det største treffet i Juli som vanligvis er på Rudskogen blir på Vålerbanen i stedet.
Så da blir det Rudskogen først i stedet.
http://www.gatebil.no/index.php?id=2422&pageid=116" onclick="window.open(this.href);return false;
//Johan
Re: GATEBIL dropper Rudskogen
Husker jeg var på Gatebil for mange år siden. Var vel før det het Gatebil også.
Omtrent alle kjørte, og det var sånn ca 20 tilskuere.
Det gikk i Cosworth, Escort MKI og MK2 ,og Kadett med 2 liter sugemotor.
Husker spesielt en gjeng som kom med 3-4 Ladaer med 2 liter Fiat motorer. Blodsenket og utrolig tøffe. Noen med Turbo også om jeg ikke husker helt feil.
En av dem, en stasjonsvogn!, klarte faktisk å velte.
Var der igjen for noen år siden. Utrolig høy babefaktor. Altfor mye folk, og altfor mange av dem var dritings.
Og ikke noe stygt om Tanya Hansen, men når hun kommer bort til meg sånn ca naken og på lurer på hvordan det går, da har konseptet dessverre mistet sjarmen.
Aldri mere Gatebil.
Får heller mimre om gamle dager.
Da alt var så myyyye bedre
Omtrent alle kjørte, og det var sånn ca 20 tilskuere.
Det gikk i Cosworth, Escort MKI og MK2 ,og Kadett med 2 liter sugemotor.
Husker spesielt en gjeng som kom med 3-4 Ladaer med 2 liter Fiat motorer. Blodsenket og utrolig tøffe. Noen med Turbo også om jeg ikke husker helt feil.
En av dem, en stasjonsvogn!, klarte faktisk å velte.
Var der igjen for noen år siden. Utrolig høy babefaktor. Altfor mye folk, og altfor mange av dem var dritings.
Og ikke noe stygt om Tanya Hansen, men når hun kommer bort til meg sånn ca naken og på lurer på hvordan det går, da har konseptet dessverre mistet sjarmen.
Aldri mere Gatebil.
Får heller mimre om gamle dager.
Da alt var så myyyye bedre
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.
99 9-3 Cab.
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: GATEBIL dropper Rudskogen
Bare en liten tanke her, siden sånn nesten alle jeg kjenner og snakker med syns Gatebil er blitt for stort og komersielt (er vel litt OT, men hvis det utarter seg får mod skille det ut)...
Hva om vi i klubben klarte å dra i gang noe lignende slik "gatebil" var i starten?
Tenker da på et rent biltreff uten dill og dall, ingen babes eller alkohol, bare ren banekjøring, bilglaning og premiering av biler. Mye samme stil som treffene våre altså. Om man klarte å booke Vålerbanen med mannskap en helg, stiller noen frivillige til å bestyre banekjøring og premieutdeling, så har man jo allerede det meste som trengs.
Krav til banekjøring måtte vel være registrert kjøretøy, ingen banebiler eller prøvskilter. Man kan jo meget gjerne også forby drifting og annen tøysekjøring, sånn at de som kommer for å røyklegge får svartflagg på første runde. På den måten vil det i alle fall være en god del lettere for oss dødelige å slippe til og få kjøre på bane, uten å bli røyklagt eller presset av banen av ekstrembiler.
Det kunne vært veldig artig å prøve, og sikkert en ok inntekt for klubben også hvis det gikk over middels bra. Jeg tror i alle fall dette ville blitt veldig populært i bilmiljøet, det ville ikke blitt noen publikumsmagnet selvsagt, men de som liker sånt kan få holde seg på Gatebil for meg.
Hva om vi i klubben klarte å dra i gang noe lignende slik "gatebil" var i starten?
Tenker da på et rent biltreff uten dill og dall, ingen babes eller alkohol, bare ren banekjøring, bilglaning og premiering av biler. Mye samme stil som treffene våre altså. Om man klarte å booke Vålerbanen med mannskap en helg, stiller noen frivillige til å bestyre banekjøring og premieutdeling, så har man jo allerede det meste som trengs.
Krav til banekjøring måtte vel være registrert kjøretøy, ingen banebiler eller prøvskilter. Man kan jo meget gjerne også forby drifting og annen tøysekjøring, sånn at de som kommer for å røyklegge får svartflagg på første runde. På den måten vil det i alle fall være en god del lettere for oss dødelige å slippe til og få kjøre på bane, uten å bli røyklagt eller presset av banen av ekstrembiler.
Det kunne vært veldig artig å prøve, og sikkert en ok inntekt for klubben også hvis det gikk over middels bra. Jeg tror i alle fall dette ville blitt veldig populært i bilmiljøet, det ville ikke blitt noen publikumsmagnet selvsagt, men de som liker sånt kan få holde seg på Gatebil for meg.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: GATEBIL dropper Rudskogen
Joda, ACR er råest, men der har man jo allerede Gatebiltreff som ligner mye på dette. Den eneste grunnen til at gatebil på ACR er rolig er jo det faktum at folk i sørnorge ikke gidder å kjøre flere hundre mil for en helg på banen. Uansett er ACR for langt nord til å være aktuell til noe prøveprosjekt som dette. Ikke vondt ment, men det er nå en gang slik at de aller fleste nordmenn bor på østlandet... På sikt kunne man selvsagt utvide til andre baner slik gatebil har gjort, men i begynnelsen bør man sette et overkommelig mål.Daniel N683 skrev:1) feil bane.. skal man kjøre skal man gjøre dette på en skikkelig bane.. ACR
2) ser ikke noe grunn til å forby drifting..
3) om man forbyr prøveskilt blir det mye som detter bort.. f.eks 2-3 av "våre" feteste klubb-biler kan ikke kjøre.. Powerbeast, den Gule og kanskje Anders om man klarer å lure han med på noe sånt..
4) det er nå greit med litt folk som lager stemning også... bare det ikke blir på nivå med gatebil.. slik som det er på Sommertreffet på ACR er balansen veldig bra.. ca 1500 betalende biler på området og 4-5000 folk totalt.. stemningen er på topp og "alle" får tid ute på banen for å ha det morro.. (mange biler er kun til utstilling..)
Drifting har ikke noe med banekjøring for gatebiler å gjøre, det er en egen sport og med ekstremtunede biler. Man kan gjerne sette opp et heat for driftere, men slik kjøring ødelegger for alle andre som er på banen samtidig. Jeg vet ikke med deg, men jeg vil ikke ta sjangsen på å kjøre bruksbilen min sammen med en som røyklegger meg i ekte Flåklypa-stil og kjører forbi meg med fronten pekende mot førerdøren min.
Jepp, fullt klar over at våre ekstrembiler ikke får stille. De som eier bilene er velkommen til å kjøre med privatbilene sine, og eventuelt stille ut glisene, men ellers kan de få være på Gatebil hvis de vil kjøre. Halve poenget er jo at vanlige folk kan få prøve seg uten å bli kjørt i senk...
Selvsagt er det greit med stemning, men det er nå slik at sier man A så må man også tåle at noen sier både B og C. Om man først begynner skeie ut så er man plutselig i den situasjonen at man arrangerer gatebil-treff under et annet navn.
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- EdHunter N815
- MAX BOOST
- Innlegg: 4525
- Registrert: 02 sep 2006, 13:11
- Medlemsnummer: N815
- Navn: Bjørn
- Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
- Sted: Bergen
Re: GATEBIL dropper Rudskogen
Nå har jeg på ingen tidspunkt sagt at dette er noe klubben skal finansiere på linje med landstreff, og jeg har heller ikke sagt noe om at dette er noe som skal være noen form for tilbud spesifikt til STCN-medlemmer. For å svare på tiltale er jeg meget positiv til landstreff på ACR, og hadde reist dit om det passet slik. Dette har ikke noe med STCN-treff å gjøre i det hele tatt, og grunnen til at jeg ville foretrukket Våler forran ACR er utelukkende logisk tankegang, ikke vrangforestillinger om nordnorge.Daniel N683 skrev:Joda, men hvorfor betaler vi her nord fullpris på medlemsskapet for at østlandet skal få kjøre på vålerbanen..?
For å være helt ærlig så synes jeg ikke litt synd på dere der nede. Dere er nok bortskjemte med treff & kjøring der nede.. å at dere ikke gidder kjøre mer en et par-tre mil for å oppleve noe forteller jo mer om dere enn oss.
Jeg var klar for å kjøre 150 mil !!! for å komme meg på landstreffet i sommer. Jeg hadde også vært der nede om det ikke hadde vært for en bil som ikke ville være med på turen og "sykemeldte" seg med full stopp i garasjen.
Drifting har ikke noe med banekjøring å gjøre? Det er jo akkurat der man skal gjøre sånt! Du trenger ikke en ekstrembil for å drifte.. en volvo 240 med 250-300 HK og sveisa diff så kan man ha mye morro - og påstanden om at det er så farlig å kjøre sammen med driftere bør du revurdere.. har vært å kjørt med min kjære bruksbil på bane - sammen med driftere, grip-kjørere og "vanlige dødelige".. det som skremte meg mest var helt klart (uten å generalisere noe her) 18-20-åringer med "ferk lapp" som trodde dem var fa*en til kar bak rattet..
Vanlige folk får kjøre på et slik opplegg på ACR.. kom oppover et år før du uttaler deg.. Jeg har vært å kjørt på bane med bruksbilen.. kjørt, kjørt fra og frakjørt av av folk med prøveskilt, driftere, grip, drag 18-åringer, kvinnfolk og gudene må vite hva.. jeg hadde det jævlig morro og hadde ikke mange minuttene venting for å komme meg utpå når jeg ville..
Jeg lufter enkelt og greit en idè om å prøve å dra i gang noe annerledes fordi jeg føler at det tilbudet som finnes ikke passer meg. Hvis du har noe imot at jeg foreslår Våler så står du på ethvert tidspunkt fritt til å sette i gang med arrangement på ACR, men for min del blir det absurd å være med på å dra i gang et arrangement 120 mil hjemmefra. Eller forventer du at bare fordi vi bor her nede så skal vi drive veldedighet og oppvarte dere i nord med treff? Dere arrangerer i nord, vi i sør, det er da vel bare logisk det?
Alle former for "ekstrem" kjøring, enten det er ekstrembiler eller driftere, er jo akkurat det jeg ser for meg å slippe! Jeg har aldri sagt at jeg har noe mot at folk driver med det, men jeg ser enkelt og greit for meg et treff der det forventes at folk oppfører seg noenlunde på banen. Selvsagt må det være lov å sladde med 240'en, men det er langt derfra til de som kjører drifting på dagens gatebiltreff. De har biler som er satt opp spesifikt for det formålet, og da er det ingen gatebil lenger.
Jeg har jo ikke sagt at folk ikke får kjøre på gatebiltreff på ACR, og jeg har ikke noe problem med å innse at det er slik. Poenget mitt er at ja, det fungerer bra slik på ACR, men tror du ærlig talt at det hadde blitt noe bedre enn dagens gatebiltreff om man gav folk frie tøyler på Vålerbanen? Det hadde blitt gatebil i reprise, ganske enkelt fordi forutsetningene i form av antall mennesker er annerledes i sørnorge enn i nord!
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: GATEBIL dropper Rudskogen
Kjenner jeg blir litt trist når du som DA sier det på den måten Ettersom alle bor på østlandet så kan du heller ikke få til noe bra i Bergen da?EdHunter N815 skrev:Uansett er ACR for langt nord til å være aktuell til noe prøveprosjekt som dette. Ikke vondt ment, men det er nå en gang slik at de aller fleste nordmenn bor på østlandet...
Nei, altså.. kremt.. Vi er jo flere som har reagert på at det ikke er større aktivitet nordpå, det er jo en stoooor landsdel samt at det beviselig går mange Saab'er der oppe.
Det største prøblemet er nok fortsatt størrelsen på landsdelen, bor man i alta så er det vel like langt til nærmste saab-forhandler som det er fra Trondheim til Oslo Men et problem som nok også er stort og som det er mulig å gjøre noe med er jo aktiviteter som interesserer de der oppe, som f.eks banekjøring i klubbens regi
Å starte opp med treff på ACR er nok absolutt i største laget å arrangere som første treff.. kansje skulle det f.eks ha vært arrangert isbanekjøring eller noe lignende først.. MEN, det er jo fullt mulig å arrangere et treff sammen med en annen klubb!! Det største problemet med store treff er at det gjerne blir noen få som må slite ekstra mye for å få endene til å møtes, og da kan det desverre bli såpass mye på enkelte at de rett og slett slites ut
Ingenting ville gledet meg mere enn om vi kunne arrangert et treff på ACR, f.eks et landstreff.. men størrelsen på et slikt arrangement krever noen karer med virkelig pågangsmot, stahet, effektivitet og godvilje!! Desverre så tror nok jeg at det fortsatt ikke holder, først og frems pga økonomi, men kansje det er mulig om to klubber arrangerer sammen?
En annen ting på ACR er "logistikken" og banens størrelse samt, tro det eller ei, lyset Der oppe så er det jo mulig å kjøre nesten døgnet rundt og da må man ha MANGE flaggvakter for at man faktisk skal få brukt de timene man har til rådighet der oppe.
La oss nå si at Nord og Trøndelag skulle arrangert landstrefftreff der oppe så vil en kjapp opptelling i allefall kreve:
2-4 personer til innsjekk
2 personer til teknisk kontroll
8 flaggvakter x antall heat x2 (begrenser seg jo hvor lenge noen gidder å stå)
4-8 pers som banemannskap, noen kommer til å dra av og da må banen kostes, folk må trekkes opp, og igjen: banen er stoooor..
4 personer i pit til å slippe folk på banen samt holde orden på oppstilling/heat vil tro at man også må gange dette med to pga dagens lengde
Så må man ha helsepersonell/brannvakt og ikke minst 10+ til opprydding, og det er stoooort der oppe.
På de fleste av disse punktene så burde man gange antall personer som er nødvendig med minst to (en typisk dag der oppe vil jo vare fra kl 9 om morgenen til kl 21 på kvelden). Om vi nå da skal ta disse personene fra klubbens medlemmer så blir det mange som drar på treffet bare for å jobbe og som får lite tid til å nyte.
Men når det er sagt så er jo ACR helt genialt treffsted. Det at banen er så stor gjør at mange kan være utpå samtidig uten at det blir trangt. At dagslyset varer lenge gjør jo at effektiv kjøretid på banen er lang og da er det null problem å evt dele opp slik at drifere, ekstrembiler, familekjøring mm kan foregå hver for seg. Naturen der oppe er en opplevelse i seg selv og å kappkjøre med andre på en av nordens beste baner i slike omgivelser er bare helt utrolig!! Selve opplevelsen gjør nok noe med de fleste, på alle de treffene jeg har vært på der oppe så er i allefall stemningen upåklagelig
Skikkelig trøtt her nå så det er nok mye jeg har glemt eller som jeg skulle formulert bedre
EDIT:: og der hadde Edhunter svart mens jeg skrev og jeg oppfattet nok ikke det siterte innlegget rett Får vel heller finne senga jeg nå
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Re: GATEBIL dropper Rudskogen
Pokker som det skrytes av ACR her da. Får nesten ta turen opp dit iløpet av sesongen da for og se om mytene holder mål;)
- Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Re: GATEBIL dropper Rudskogen
Kansje det ja. Hadde uansett vært kanon. Spesielt og prøve bane man ikke har kjørt på før. Skal ikke så mye til heller for og være bedre enn Rudskogen da:P