Hva skjer med servicen på dagens bensinstajoner?

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

wolwerix
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 184
Registrert: 04 jun 2006, 17:56
Medlemsnummer: N960
Bil: saab 900
Sted: Harstad

Hva skjer med servicen på dagens bensinstajoner?

Legg inn av wolwerix » 17 jan 2009, 13:08

Har lyst å si noen ord om dagens serviceinstilling på forskjellige bensinstasjoner rundt om i landet.

Hvor er det blitt av den gode gammle bensinstasjonen hvor du kunne risikere å virkelig få HJELP med det du trengte?
Er det BARE jenter og gutter i 18 til 20 års alderen som står bak pølsegrillen på den lokale stasjonen og som ikke vet forskjellen på en tennplugg og kjetting? Hvis dem i det hele tatt har hørt om en tennplugg da..
Får dem ingen opplæring i annet enn hvordan rekkefølge pølsa skal lages?
Dagens bensinstasjoner er blitt en orntlig selvplukk butikk, dersom du ikke er 100% sikker på hva du trenger hvor for å komme deg hjem er det en tapt sak å få hjelp. For betjeningen bak kassa kan i 90% av tillfellene ikke hjelpe annet enn å si "næææh, dessverre, trur'kje vi har nåkka sånt"

For en tid tilbake trengte jeg ett par tre kabelsko for å bli ferdig med det jeg holdt på med. Klokken var såpass mye på en lørdagsettermiddag at mekk/biltema o.l. hadde tatt helg, så da falt valget dessverre på å kjøre til en bensinstasjon en snartur for dem måtte jo ha. Joda, kommer åpner døren og ser mot disken. "herregud, her e det bare å snu" tenkte jeg i det jeg så klientellet bak kassen. Søt jente i 17 års alderen som tydeligvis ikke var den mest drevne bak kassen der.
Meg - Hallays 8) sku ha hatt ett par kabelsko.
Hun - kabelhæææ? :shock:
Meg - Kabelsko veit du, sånne som du har på en kabel for å skjøyte den bl.a
Hun - blir omtrent slik i ansiktet ( :oops: ) "æææææh.."
Her begynner jeg å bli litt irritert, så jeg lener meg over disken, åpner skuffen hvor jeg viste at det lå sko, tok opp skrinet og måtte vise henne hva jeg mente. Der var det jo selvfølgelig tombola og en annen stakkar hadde vært utsatt for samme problemet som meg og tømt det før jeg hadde fått sjangsen.

Det endte opp med at jeg var innom 3 - TRE forskjellige bensinstasjoner før jeg fikk tak i di j*****a skoan!
IKKE nok med det, omtrendt 3 MIL tok det også før jeg fant dem! :twisted:

En annengang var jeg og en kompis i Tromsø en snarttur. Der oppe måtte vi ettertrekke hjulboltene. Så vi stoppet utenfor en heilt grei statoil sjappe.
Hun bak kassen kunne ikke gå bak på servicehallen for å hente ett hjulskyss/ latmansarm eller what so ever vi sporte om å få låne i 30 sekund for å få springe rundt hjulan og etterstramme boltene, av den enkle grunn at hun må jo ha vært steike døv. Hæææh?! va det einaste ho klarte og prestere å si. Han der kisen som var på vakt lamme henne hadde heller ikke hørt om noe slikt!
Det endte med at vi måtte KJØPE ett hjulkryss for å få sjekket boltene.
Å det mest ironiske var at det ble sikkert solgt 4 pølsemenyer, med fint og grovt brød med og uten tilbehør på rappen mens vi sto der å forklarte sårt hva vi trengte...

Har faktisk opplevd at en motor ble BYTTET!! på servicehallen på en av gammelbilene til fadern. Da snakker vi servicehall.
Nå er det bare lagerhall med ett digert hull midt på gulvet som sikkert gjør ondt å falle ned i når betjeningen går der inne i svime..


Lang post, men mye frustrasjon bak.

TIL SLUTT: Dersom det er noen av dere her inne som jobber på en bensinstasjon, og dere leser det her så ikke ta dere så veldig nær av dette. Siden dere er inne på ett bilforum regner jeg sterkt med at dere har ett snev av kunskap, og vet forskjellen på ett hjulkryss og en kjetting.
Jeg forlanger ikke at dere skal bli kvitt rådebanken min eller plane toppen min. Jeg forlanger at når jeg spør om en plugg så må betjeningen være så snill og snu seg og finne den pluggen, uten at jeg må gå bak disken og peike på den jeg skal ha.
Det finnes heldigvis mange gode og serviceinnstilte personer bak kassen også. Og dem TAKKER jeg hver gang, for det finnes mye rart der ute også.
[x] SAAB 900 T8 Airflow </3

Terra N837
Overload!!!
Innlegg: 1156
Registrert: 14 sep 2006, 14:00
Medlemsnummer: N 837
Navn: Anders
Bil: Mazda 6, VW Polo
Sted: Sortland

Re: Hva skjer med servicen på dagens bensinstajoner?

Legg inn av Terra N837 » 17 jan 2009, 13:52

Det virker på meg som om det er mer salg av dagligvare enn bilrekvisita. Plugger, finner man hvis man har Toyota og Mazda. Turtle Wax og avfetting samt vindusviskere. Ellers er det nybaka brød, nugatti, smør osv.
En gang jeg var å skulle kjøpe meg en pølse(noen år siden) så stod ekspeditøren sammen med eieren av en bil og kikket ned i motorrommet på bilen hans. Jeg gikk forbi å spurte om det var noe de lette etter.. Da lette de etter påfyllinga og peilepinnen til olja :shock:
Jeg pekte der og der har du de, kom inn jeg skal ha ei pølse(har VELDIG kort lunte når jeg er sulten).
Men sånn er det altså, de selger bensin og nugatti, men bil har mange overhodet ikke peiling på :x

Der fikk jeg blåst ut litt steam, da er jeg klar til fylla i kveld :lol:
Mazda 6
VW Polo

Brukeravatar
Eirik
Overload!!!
Innlegg: 1865
Registrert: 03 mai 2006, 00:21
Medlemsnummer: N943
Navn: Eirik
Bil: M91 9000 CD 2,3i

Re: Hva skjer med servicen på dagens bensinstajoner?

Legg inn av Eirik » 17 jan 2009, 14:43

De fleste stasjoner idag kan vel egentlig ikke betegnes som bensinstasjoner lenger. Det røpte vel statoil selv når de bytta navn fra statoil til Statoil Ica express på den ene stasjonen i Tromsø.
Storkiosk/gatekjøkken med bensinpumper er vel passende nå om dagen.
25 Year anniversary of Saab 9000

Arnljoth N1530
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 663
Registrert: 23 okt 2008, 12:41
Medlemsnummer: N1530
Navn: Håkon Arnljot
Bil: SAAB 9000CS 2.3i M92
Sted: Kirkenes

Re: Hva skjer med servicen på dagens bensinstajoner?

Legg inn av Arnljoth N1530 » 17 jan 2009, 15:15

Eirik skrev:De fleste stasjoner idag kan vel egentlig ikke betegnes som bensinstasjoner lenger. Det røpte vel statoil selv når de bytta navn fra statoil til Statoil Ica express på den ene stasjonen i Tromsø.
Storkiosk/gatekjøkken med bensinpumper er vel passende nå om dagen.
Det er nettopp det de er, storkiosk med bensin..

Skulle ha tennplugger til snøfresern i fjor vinter og fikk følgende beskjed av EIEREN av stasjonen; "Nei sånt selger vi så lite av, at det tar vi ikke inn lenger"

Hva i H****** skjer ?? Kunne likegodt ha satt bensinpumper utenfor Rimi eller Rema.. Finnes sikkert mer bilinteresserte sjeler der...


Når det er sagt, skal det sies at om man bare skulle ha bensin eller VG, så hadde bensinstasjonene her i bygda mange pene damer å hvile øynene på bak disken :lol:

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Re: Hva skjer med servicen på dagens bensinstajoner?

Legg inn av Edward N812 » 17 jan 2009, 15:59

om du er på en bensinstasjon for å gjøre noe særlig annet enn å kjøpe pølser eller bensin er det stort sett en nødløsning. da kan du ikke forvente at folka bak disken vet hvilken tennplugg du trenger, hvor kabelskoa ligger, eller om lyktene på bilen din bruker H1 eller H4 pærer. det er din jobb, og som du selv sier er det ikke verre enn å bøye seg over og åpne skuffen selv (blitt nødt til å gjøre det en gang selv faktisk ;) )

dessuten tør jeg påstå at folka bak disken på bensinstasjonene vet akkurat like mye som de på delelageret på Biltema + at de kan lage pølser og burgere ;)

hvor mange av dere som har kommentert i denne posten er egentlig gamle nok til å ha opplevd den tida man ytet (eller ydt? hvordan i alle dager bøyer man det verbet?) litt service på bensinstasjoner? flesteparten av oss har da vokst opp med bensinstasjonene akkurat slik de er i dag, og burde SELV være kompetent nok til å vite at det ikke er dit man drar for tips, råd, bildeler eller fysisk hjelp. særlig vi som er litt interesserte i bil selv har liten grunn til å irritere oss over dette.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Arnljoth N1530
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 663
Registrert: 23 okt 2008, 12:41
Medlemsnummer: N1530
Navn: Håkon Arnljot
Bil: SAAB 9000CS 2.3i M92
Sted: Kirkenes

Re: Hva skjer med servicen på dagens bensinstajoner?

Legg inn av Arnljoth N1530 » 17 jan 2009, 16:34

Edward N812 skrev:om du er på en bensinstasjon for å gjøre noe særlig annet enn å kjøpe pølser eller bensin er det stort sett en nødløsning. da kan du ikke forvente at folka bak disken vet hvilken tennplugg du trenger, hvor kabelskoa ligger, eller om lyktene på bilen din bruker H1 eller H4 pærer. det er din jobb, og som du selv sier er det ikke verre enn å bøye seg over og åpne skuffen selv (blitt nødt til å gjøre det en gang selv faktisk ;) )

dessuten tør jeg påstå at folka bak disken på bensinstasjonene vet akkurat like mye som de på delelageret på Biltema + at de kan lage pølser og burgere ;)

hvor mange av dere som har kommentert i denne posten er egentlig gamle nok til å ha opplevd den tida man ytet (eller ydt? hvordan i alle dager bøyer man det verbet?) litt service på bensinstasjoner? flesteparten av oss har da vokst opp med bensinstasjonene akkurat slik de er i dag, og burde SELV være kompetent nok til å vite at det ikke er dit man drar for tips, råd, bildeler eller fysisk hjelp. særlig vi som er litt interesserte i bil selv har liten grunn til å irritere oss over dette.

Skal være den første til å si at med mine få år på bakken, har jeg ikke opplevd de "gamle" bensinstasjonene (sett dem på film :P )

MEN; Jeg har opplevd bensinstasjoner som KAN gi meg rett plugg, og jeg er ganske sikker på at de samme folka kan gi meg kabelsko også :P

Det er det som er så frustrerende, man vet at det går an! Så hvorfor kan ikke alle de andre bensinstasjonene ?

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Re: Hva skjer med servicen på dagens bensinstajoner?

Legg inn av Hjelle, N6 » 17 jan 2009, 16:54

Slike sjapper heiter ikkje bensinstasjon, det heiter pølsestasjon... Men som nokre her korrekt har observert, det hender faktisk det står søter jenter bak disken på desse plassane... ;)

wolwerix
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 184
Registrert: 04 jun 2006, 17:56
Medlemsnummer: N960
Bil: saab 900
Sted: Harstad

Re: Hva skjer med servicen på dagens bensinstajoner?

Legg inn av wolwerix » 17 jan 2009, 17:02

Arnljoth N1530 skrev:
Eirik skrev:De fleste stasjoner idag kan vel egentlig ikke betegnes som bensinstasjoner lenger. Det røpte vel statoil selv når de bytta navn fra statoil til Statoil Ica express på den ene stasjonen i Tromsø.
Storkiosk/gatekjøkken med bensinpumper er vel passende nå om dagen.
Det er nettopp det de er, storkiosk med bensin..

Skulle ha tennplugger til snøfresern i fjor vinter og fikk følgende beskjed av EIEREN av stasjonen; "Nei sånt selger vi så lite av, at det tar vi ikke inn lenger"

Hva i H****** skjer ?? Kunne likegodt ha satt bensinpumper utenfor Rimi eller Rema.. Finnes sikkert mer bilinteresserte sjeler der...


Når det er sagt, skal det sies at om man bare skulle ha bensin eller VG, så hadde bensinstasjonene her i bygda mange pene damer å hvile øynene på bak disken :lol:
Her i harstad har vi faktisk en rema butikk med en unoX pumpe på parkeringsplassen :mrgreen:
Edward N812 skrev:om du er på en bensinstasjon for å gjøre noe særlig annet enn å kjøpe pølser eller bensin er det stort sett en nødløsning. da kan du ikke forvente at folka bak disken vet hvilken tennplugg du trenger, hvor kabelskoa ligger, eller om lyktene på bilen din bruker H1 eller H4 pærer. det er din jobb, og som du selv sier er det ikke verre enn å bøye seg over og åpne skuffen selv (blitt nødt til å gjøre det en gang selv faktisk ;) )

dessuten tør jeg påstå at folka bak disken på bensinstasjonene vet akkurat like mye som de på delelageret på Biltema + at de kan lage pølser og burgere ;)

hvor mange av dere som har kommentert i denne posten er egentlig gamle nok til å ha opplevd den tida man ytet (eller ydt? hvordan i alle dager bøyer man det verbet?) litt service på bensinstasjoner? flesteparten av oss har da vokst opp med bensinstasjonene akkurat slik de er i dag, og burde SELV være kompetent nok til å vite at det ikke er dit man drar for tips, råd, bildeler eller fysisk hjelp. særlig vi som er litt interesserte i bil selv har liten grunn til å irritere oss over dette.
Som jeg sa i førsteposten, grunnen til at jeg benyttet bensinstasjon for å få tak i kabelsko var nettopp pga. at det var litt seint utpå ettermiddagen, på en lørdag så alle bil rek. sjappene hadde vell akkurat stengt dørene.
Jeg drar ikke til en bensinstasjon får å verken få råd om ting og tang eller kjøper bildeler der, men som en nødløsning dersom ett eller annet haster. Som f.eks når vi stod oppe i trømsø med ett bakhjul sånn halvveis på (ikke min bil, men eieren av bilen var med meg på turen) og vi faktisk måtte kjøpe ett hjulkryss fordi jenta bak skranken ikke kunne stable seg inn på hallen å finne et til oss.
Grunnen til at det ikke fantes i bilen var at den var nettopp hentet fra gammle eier og han hadde tatt ut slikt verktøy.
[x] SAAB 900 T8 Airflow </3

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Re: Hva skjer med servicen på dagens bensinstajoner?

Legg inn av Edward N812 » 18 jan 2009, 11:45

jeg ser ditt dilemma og din frustrasjon Wolverix, men dette har vi vokst opp med! vi vet bedre enn å gå tom for kabelsko på kvelder og helligdager, og å hente seg en ny bil uten å ha med sin egen hjulvinne ;)
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

zero900t
Overload!!!
Innlegg: 1919
Registrert: 21 mar 2006, 16:03
Medlemsnummer: N645
Navn: Halvard
Bil: 93 / OG900
Sted: Oslo

Re: Hva skjer med servicen på dagens bensinstajoner?

Legg inn av zero900t » 18 jan 2009, 14:07

Hjelle, N6 skrev:Slike sjapper heiter ikkje bensinstasjon, det heiter pølsestasjon... Men som nokre her korrekt har observert, det hender faktisk det står søter jenter bak disken på desse plassane... ;)
JEPP og det er den eneste grunnen til at man faktisk gidder å gå inn for å betale. Må jo se på de søte små når dem vimser på jakt etter brøa bak disken :wink:
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896


Saab er en sykdom man aldri blir kvitt ;)

Brukeravatar
Rambraut N1491
MAX BOOST
Innlegg: 2068
Registrert: 16 jun 2008, 14:50
Navn: Martin Rambraut
Bil: 2007 BMW 525da
Sted: Hovin i Gauldal

Re: Hva skjer med servicen på dagens bensinstajoner?

Legg inn av Rambraut N1491 » 18 jan 2009, 14:31

Jeg jobber på Esso Lundamo. :woot:
Tror faktisk det er en av få bensinstasjoner rundt om her hvor jeg bor der man kan stoppe utafor døra, spørre om noen er på verkstedet, gå ut dit, spørre om hjelp og få hjelp med en gang.
Lenge før jeg begynte og jobbe der var jeg regelmessig innom og spurte om tips/råd til hvordan jeg kunne gjøre ditt og datt uten at noe skulle gå istykker eller spare meg for unødvendig arbeid..

Kan jo ta Statoilstasjonen 800m sør for Esso, der er det lite hjelp og få hvis du har problemer med bilen din.. spurte om de hadde et skrujern en gang, da jeg var ute og testa saaben for første gang. Men neida, måtte kjøre en unødvendig svipptur hjem for og skru igjen holderen til olje og turbotrykksmåleren. Det er jo bare en tur på 300m tur/retur. Men uansett, ganske unødvendig og litt slappt at de ikke har et skrujern og låne bort i 2 min :shock:
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI

Brukeravatar
untouch4ble N1021
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 515
Registrert: 05 feb 2007, 06:22
Medlemsnummer: N1021
Bil: 9-3ss
Sted: Byåsen - Trondheim

Re: Hva skjer med servicen på dagens bensinstajoner?

Legg inn av untouch4ble N1021 » 18 jan 2009, 15:52

Rambraut N1491 skrev:Jeg jobber på Esso Lundamo. :woot:
Tror faktisk det er en av få bensinstasjoner rundt om her hvor jeg bor der man kan stoppe utafor døra, spørre om noen er på verkstedet, gå ut dit, spørre om hjelp og få hjelp med en gang.
Lenge før jeg begynte og jobbe der var jeg regelmessig innom og spurte om tips/råd til hvordan jeg kunne gjøre ditt og datt uten at noe skulle gå istykker eller spare meg for unødvendig arbeid..

Kan jo ta Statoilstasjonen 800m sør for Esso, der er det lite hjelp og få hvis du har problemer med bilen din.. spurte om de hadde et skrujern en gang, da jeg var ute og testa saaben for første gang. Men neida, måtte kjøre en unødvendig svipptur hjem for og skru igjen holderen til olje og turbotrykksmåleren. Det er jo bare en tur på 300m tur/retur. Men uansett, ganske unødvendig og litt slappt at de ikke har et skrujern og låne bort i 2 min :shock:
Esso Lundamo og Esso Melhus er vel en av de få som fortsatt er av den "gammeldagse" typen. Hvertfall på dagtid :lol:
05" Saab 9-3ss Tids Hirsch 175hk

Andree N1021

Brukeravatar
Gunnar N326
Overload!!!
Innlegg: 1262
Registrert: 03 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: N 326
Bil: 9-3 2,3i '98 nå delebil
Sted: Kr.sund

Re: Hva skjer med servicen på dagens bensinstajoner?

Legg inn av Gunnar N326 » 18 jan 2009, 20:57

For å svare spørsmålet i overskriften: Den er allerede død! :(
Når man en skjelden gang opplever noe annet, så er det utrolig kjekt, men når driveren av byens mest fremgangsrike stasjon (Esso) blir nektet å fortsette som de ville, med verksted og rekvisita, fordi Esso vil ha inn "Tiger"- konseptet... :roll: ...det er ikke håp for BENSIN stasjonen! :evil:
PS:
Nå er det nesten ikke folk der lenger, Esso er "boikotta"! :twisted:
MVH Gunnar Medl. N326
9-3 '02 2,3 prosjekt...
9-3 2.0s '98
9-5 Estate 2.0t aut '01 ;) Solgt :(
9-3 2,3i '98, nå avskiltet delebil.
x 9000cse 2.3t '96(solgt)
x 9000cc 2.3i '90 (solgt)
x 9000cc 2.0T '90(totalvraket)

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Hva skjer med servicen på dagens bensinstajoner?

Legg inn av EdHunter N815 » 18 jan 2009, 21:09

Edward N812 skrev:om du er på en bensinstasjon for å gjøre noe særlig annet enn å kjøpe pølser eller bensin er det stort sett en nødløsning. da kan du ikke forvente at folka bak disken vet hvilken tennplugg du trenger, hvor kabelskoa ligger, eller om lyktene på bilen din bruker H1 eller H4 pærer. det er din jobb, og som du selv sier er det ikke verre enn å bøye seg over og åpne skuffen selv (blitt nødt til å gjøre det en gang selv faktisk ;) )

dessuten tør jeg påstå at folka bak disken på bensinstasjonene vet akkurat like mye som de på delelageret på Biltema + at de kan lage pølser og burgere ;)

hvor mange av dere som har kommentert i denne posten er egentlig gamle nok til å ha opplevd den tida man ytet (eller ydt? hvordan i alle dager bøyer man det verbet?) litt service på bensinstasjoner? flesteparten av oss har da vokst opp med bensinstasjonene akkurat slik de er i dag, og burde SELV være kompetent nok til å vite at det ikke er dit man drar for tips, råd, bildeler eller fysisk hjelp. særlig vi som er litt interesserte i bil selv har liten grunn til å irritere oss over dette.
Ville ikke du begynt å stusse litt hvis du gikk inn på Expert og spurte etter TV, hvorpå betjeningen klødde seg i hodet, trakk på skuldrene og gikk og solgte DVDer til andre kunder mens du ventet på svar, og det senere viste seg at vedkommende ikke ante hva en TV var for noe? Dette handler ikke om at betjeningen skal kunne fortelle deg utenat hvilken tennplugg du trenger til din bil, men de bør jo helst ha såpass snøring på vareutvalget i egen butikk at de kan klare å løse problemet! Om de ikke vet hvilken tennplugg som skal i bilen din er jo det helt i orden, men de bør jo vite hva en tennplugg er, og hvor de finner boken der det står hvilken du trenger.

Når dette ikke er tilfelle sier det meg at noe har sviktet i ansettelses- og opplæringsrutinene rundt om! Selvsagt er ikke alle like teknisk begavet, men da bør det være mulig å yte kundeservice og finne en løsning på problemet. Har man tatt jobb i et serviceyrke har man også et tungt ansvar med å ALLTID yte sitt beste for at kunden får det han/hun ønsker. Klarer man ikke det har man ingenting der å gjøre!

Jeg har ikke vokst opp i de tider da en gjennomsnittlig bensinstasjon var et servicested for bil, men jeg har derimot vokst opp med en lokal bensinstasjon som passet beskrivelsen. Kanskje er det godt voksne folk uten særlig tiltrekkende kroppsformer som jobbet der, men jaggu finnes det service!
Jeg har kommet dit med skrue i dekket, kjørte derfra med lappet dekk og en femtilapp (!) mindre i lommeboken ca. 20 minutter senere. Der får man tennplugger hvis man skal ha det, og betjeningen kan stort sett omregningstabellen mellom de forskjellige produsentene i hodet. Lyspærer, slangeklemmer, kabelsko, osv osv osv får man over disk uten at betjeningen så mye som blunker, og har noen tekniske spørsmål om bilen så kan enten de bak disken svare, eller så spør de mekanikeren i verkstedet om assistanse. Har faktisk vært ute for at damen som var på kveldsvakt ringte hjem til mekanikeren og spurte om noe en kunde lurte på!
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Re: Hva skjer med servicen på dagens bensinstajoner?

Legg inn av oddi N108 » 18 jan 2009, 22:22

slutt å klage folkens, er jo snakk om tilbud og etterspørsel dette her. Ting på bensinstasjoner blir jo enda dyrere hvis de må ansette en mekaniker bak kassa fordi det kommer noen ca annethvert skuddår og skal ha kabelsko eller hjulvinne:) Er jo samme greia over alt, å kjøpe noe på elkjøp er jo håpløst hvis du ikke har satt deg inn i den tingen du skal ha på forhånd. selgerne der seg jo ikke lengre enn sin egen provisjon, hadde de ansatt noe annet enn 19-20-åringer uten peiling, ville nok produktene blitt dyrere. Og det vil vi vel ikke betale fordi en eller annen kjøper ikke evner å sette seg inn i hva hd betyr, og må ha opplæring av butikkens ansatte, som de må bruke tid på istedenfor å være effektive selgere?
mvh oddi
som syns det er greit å skaffe seg litt peil på det man skal kjøpe på egenhånd. Internett er jo sååå fint:)
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Svar