Her snakker vi f?rseriebil...

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Her snakker vi førseriebil...

Legg inn av Rune N35 » 14 jul 2004, 14:46

http://www2.blocket.se/view/2943425.htm?l=0&c=1&city=0

noen som tør å tenke tanken på å prøve å få godkjent no sånt i Norge?

:lol: :lol:
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Brukeravatar
Eirik N310
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 577
Registrert: 28 mar 2004, 01:00
Sted: Lørenskog

?

Legg inn av Eirik N310 » 14 jul 2004, 15:41

Det er jo en helt vanlig 900 cabbie? Er det ikke? En billig en, sådan... :p

mvh

Eirik
Eirik N310 |

'01 BMW 320 TD
x '95 Saab 900S 2.0i BLACK EDITION!!! (m/takluke)
x '84 Mercedes 300d.. :|
x '84 Saab 99GL Five Speed

Brukeravatar
john n04
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 699
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 004
Navn: John Arild Berentsen
Bil: SAAB 9-3SS 1.9TiD 2005
Sted: Flekkerøy utenfor kristiansand
Kontakt:

Legg inn av john n04 » 14 jul 2004, 15:46

Cab kom vel ikke før faceliften på 900 rundt 86-87.
Derfor er nok dette en selvbygd cab, derav så billig :lol:
lawicel CanUsb, og Tech2!

Brukeravatar
skilpaddaN287
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 537
Registrert: 10 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: N287
Navn: Magne Elvenes
Sted: Mosjøen

Legg inn av skilpaddaN287 » 14 jul 2004, 16:06

john n04 skrev:Cab kom vel ikke før faceliften på 900 rundt 86-87.
Derfor er nok dette en selvbygd cab, derav så billig :lol:
Den kan godt være bygd av et spesialfirma og være godkjent av svenske myndigheter. Det skulle derfor ikke være umulig å ta den inn til norge på lovlig vis. Med avgifter blir den dog tett på 50000,-
Så forresten en tilsvarende 99 cab i sverige nå i sommer til 19000,-
Var fristende men jeg lot det være :)
2000/2001 SAAB 9-5 2.0 Aut sedan
1999 SAAB 9-3 SE LTD 200hk Monte carlo gul
1997/1998 SAAB 9000 CSE Classic
1986 Yamaha RD 350 YPVS
1998 Holder C230

Brukeravatar
Thor N67
Overload!!!
Innlegg: 1000
Registrert: 24 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N67
Navn: Thor Moi
Bil: 9-5 2,3 M98
Sted: Son
Kontakt:

Legg inn av Thor N67 » 14 jul 2004, 18:02

Den er dog lekker.
Thor N67
M98 9-5 2,3

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Innlegg: 8371
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 14 jul 2004, 22:16

Er nok heimesimde, dei fysste bilane kom som M86, med den gamle fronten, rundt 250 bilar vart bygde, dei fleste på USA eksport.
For oss her i området kom det for fulle muggar som M87, og heldt koken til M94.
Prototyp(ene) vart bygde frå 1982 og utover. Den fysste ASC prototypen er vel faktisk i privat eige, med ein svenske om eg ikkje huskar feil.

Er nok kanskje ikkje umulig å få gjodkjent noko slikt om det er bygd med eit firma (mao endrar chassisnummer til eige fabrikat), om det er ein privatmann som har bygd går det somregel ikkje utan mykje krangel med myndigheitene... :cry:

Gjest

Legg inn av Gjest » 21 jul 2004, 13:15

Bilen är ett hemmabygge, därom råder ingen tvekan.

Kan även meddela att Saab presenterade sitt cabriolet-koncept baserat på og900 redan 1983.
År 1986 kom de första seriemässiga bilarna, precis som redan nästan uteslutande för amerikansk marknad. Främsta anledningen var att det var efter påtryckningar från just den dåvarande amerikanske VD för Saab som 900 cabriolet ens blev till.

Dock var det en serie om 400 bilar som fick den gamla fronten, innan facelift. Inte 250 stycken.

Den ordentliga lanseringen skedde dock inte förrän 1987, då med den faceliftade fronten.
Som överkurs kan nämnas att og900 Cabriolet fortsatte att tillverkas till 1994 och inte (som många tror) till 1993.
Antalet og900 cabriolet av årsmodell 1994 är dock skrämmande liten. Bara ett handfullt antal gjordes detta år.

Gjest

Legg inn av Gjest » 21 jul 2004, 13:15

Bilen är ett hemmabygge, därom råder ingen tvekan.

Kan även meddela att Saab presenterade sitt cabriolet-koncept baserat på og900 redan 1983.
År 1986 kom de första seriemässiga bilarna, precis som redan nästan uteslutande för amerikansk marknad. Främsta anledningen var att det var efter påtryckningar från just den dåvarande amerikanske VD för Saab som 900 cabriolet ens blev till.

Dock var det en serie om 400 bilar som fick den gamla fronten, innan facelift. Inte 250 stycken.

Den ordentliga lanseringen skedde dock inte förrän 1987, då med den faceliftade fronten.
Som överkurs kan nämnas att og900 Cabriolet fortsatte att tillverkas till 1994 och inte (som många tror) till 1993.
Antalet og900 cabriolet av årsmodell 1994 är dock skrämmande liten. Bara ett handfullt antal gjordes detta år.

Børre N17
MAX BOOST
Innlegg: 3628
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: N17
Navn: Børre Midtlien
Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
Sted: Lillehammer
Kontakt:

Legg inn av Børre N17 » 21 jul 2004, 20:24

Hm, var det ikke sånn at 94 modellene egentlig er bygd i 93? For å omgå et amerikansk krav om dobbel airbag fom 1994? Bare noe jeg har hørt/lest en plass, så ikke sikkert det stemmer. :wink:
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM

Brukeravatar
Rune N35
MAX BOOST
Innlegg: 2951
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Sted: Årnes, Romerike

Legg inn av Rune N35 » 21 jul 2004, 20:43

Og bare for å understreke det, så er topic noe IRONISK... :wink:
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce

Svar