Side 1 av 1

Her snakker vi førseriebil...

Lagt inn: 14 jul 2004, 14:46
av Rune N35
http://www2.blocket.se/view/2943425.htm?l=0&c=1&city=0

noen som tør å tenke tanken på å prøve å få godkjent no sånt i Norge?

:lol: :lol:

?

Lagt inn: 14 jul 2004, 15:41
av Eirik N310
Det er jo en helt vanlig 900 cabbie? Er det ikke? En billig en, sådan... :p

mvh

Eirik

Lagt inn: 14 jul 2004, 15:46
av john n04
Cab kom vel ikke før faceliften på 900 rundt 86-87.
Derfor er nok dette en selvbygd cab, derav så billig :lol:

Lagt inn: 14 jul 2004, 16:06
av skilpaddaN287
john n04 skrev:Cab kom vel ikke før faceliften på 900 rundt 86-87.
Derfor er nok dette en selvbygd cab, derav så billig :lol:
Den kan godt være bygd av et spesialfirma og være godkjent av svenske myndigheter. Det skulle derfor ikke være umulig å ta den inn til norge på lovlig vis. Med avgifter blir den dog tett på 50000,-
Så forresten en tilsvarende 99 cab i sverige nå i sommer til 19000,-
Var fristende men jeg lot det være :)

Lagt inn: 14 jul 2004, 18:02
av Thor N67
Den er dog lekker.

Lagt inn: 14 jul 2004, 22:16
av Hjelle, N6
Er nok heimesimde, dei fysste bilane kom som M86, med den gamle fronten, rundt 250 bilar vart bygde, dei fleste på USA eksport.
For oss her i området kom det for fulle muggar som M87, og heldt koken til M94.
Prototyp(ene) vart bygde frå 1982 og utover. Den fysste ASC prototypen er vel faktisk i privat eige, med ein svenske om eg ikkje huskar feil.

Er nok kanskje ikkje umulig å få gjodkjent noko slikt om det er bygd med eit firma (mao endrar chassisnummer til eige fabrikat), om det er ein privatmann som har bygd går det somregel ikkje utan mykje krangel med myndigheitene... :cry:

Lagt inn: 21 jul 2004, 13:15
av Gjest
Bilen är ett hemmabygge, därom råder ingen tvekan.

Kan även meddela att Saab presenterade sitt cabriolet-koncept baserat på og900 redan 1983.
År 1986 kom de första seriemässiga bilarna, precis som redan nästan uteslutande för amerikansk marknad. Främsta anledningen var att det var efter påtryckningar från just den dåvarande amerikanske VD för Saab som 900 cabriolet ens blev till.

Dock var det en serie om 400 bilar som fick den gamla fronten, innan facelift. Inte 250 stycken.

Den ordentliga lanseringen skedde dock inte förrän 1987, då med den faceliftade fronten.
Som överkurs kan nämnas att og900 Cabriolet fortsatte att tillverkas till 1994 och inte (som många tror) till 1993.
Antalet og900 cabriolet av årsmodell 1994 är dock skrämmande liten. Bara ett handfullt antal gjordes detta år.

Lagt inn: 21 jul 2004, 13:15
av Gjest
Bilen är ett hemmabygge, därom råder ingen tvekan.

Kan även meddela att Saab presenterade sitt cabriolet-koncept baserat på og900 redan 1983.
År 1986 kom de första seriemässiga bilarna, precis som redan nästan uteslutande för amerikansk marknad. Främsta anledningen var att det var efter påtryckningar från just den dåvarande amerikanske VD för Saab som 900 cabriolet ens blev till.

Dock var det en serie om 400 bilar som fick den gamla fronten, innan facelift. Inte 250 stycken.

Den ordentliga lanseringen skedde dock inte förrän 1987, då med den faceliftade fronten.
Som överkurs kan nämnas att og900 Cabriolet fortsatte att tillverkas till 1994 och inte (som många tror) till 1993.
Antalet og900 cabriolet av årsmodell 1994 är dock skrämmande liten. Bara ett handfullt antal gjordes detta år.

Lagt inn: 21 jul 2004, 20:24
av Børre N17
Hm, var det ikke sånn at 94 modellene egentlig er bygd i 93? For å omgå et amerikansk krav om dobbel airbag fom 1994? Bare noe jeg har hørt/lest en plass, så ikke sikkert det stemmer. :wink:

Lagt inn: 21 jul 2004, 20:43
av Rune N35
Og bare for å understreke det, så er topic noe IRONISK... :wink: