Nå er tralla til BT - Trondheim tatt i bruk.

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

evo16v
Innlegg: 23
Registrert: 20 aug 2007, 20:53
Sted: Rennebu/Molde

Re: Nå er tralla til BT - Trondheim tatt i bruk.

Legg inn av evo16v » 14 jun 2009, 23:04

Det er å få det blir montert det på bilen min nå
Bare husk at BT er klar over at det finnes, og at mange har det. Som det står i reportasjen så sender de med en mann i bilen når du kjører til trafikkstasjonen for å ungå at du justerer ned effekten.
Sånn som jeg har forstått det kan du ha denne løsningen, men da skal bryteren stå i motorrommet slik at du ikke kan endre effekten under kjøring.

Tragisk at vi fortsatt har HK avgift her til lands, jeg trodde at de ville fjerne denne avgiften når de la om avgiftsystemet til CO, men neida :(
1999 Saab 9-5 2,3t SE Estate
1991 Lancia Delta HF Integrale Evoluzione 1

Brukeravatar
Dumpvalve N1692
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 155
Registrert: 19 apr 2009, 17:45
Medlemsnummer: N1692
Navn: Tomas
Bil: Saab 9-3 1,8t
Sted: Bodø
Kontakt:

Re: Nå er tralla til BT - Trondheim tatt i bruk.

Legg inn av Dumpvalve N1692 » 15 jun 2009, 06:52

Men hvis jeg vil betale avgift for en trimma bil, hvordan kan da BT f.eks her i Bodø sjekke antall HK i bilen? Eller holder det med opplysnigner fra f.eks Hirsch på hvor mange HK det er? Her i Bodø har jo ikke BT noen mulighet til å sjekke antall HK bilen er trimma, enda!
2008 Ford Focus ST 2,5 Turbo [225HP]
2006 Peugeot Expert 2,0 HDI (Arbeidsbil)
2003 Saab 9-3 1,8t "Aero" [150HP] Solgt
1997 Ford Mondeo 2,0i [132HP] Solgt
1997 Chrysler Neon 2,0i [132HP] Solgt

Brukeravatar
Bjarte N1696
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 99
Registrert: 24 mai 2009, 16:49
Medlemsnummer: N1696
Navn: Bjarte Bauge
Bil: og9-3 SpeedParts Edition
Sted: Karmøy

Re: Nå er tralla til BT - Trondheim tatt i bruk.

Legg inn av Bjarte N1696 » 15 jun 2009, 13:38

Spørs om ikke dette er Supraen som nettop var på tralla i Trondheim?
http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=17840376

- Lagt ut i går ser det ut for :mrgreen:
Saab MY00 9-3 SpeedParts Edition Bilde
Saab MY97 900s Talladega

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Nå er tralla til BT - Trondheim tatt i bruk.

Legg inn av Tor N12 » 20 jun 2009, 10:58

Og til de som føler seg trygge... Han med den røde måtte ha med seg en bt-mann i bilen fra der han ble stoppet og frem til de kom på kontrollen, dama måtte pent finne seg i å sette seg i bilen til bt-gutta..

Så de som tror de skal få tid til å finne fram PPC'n de må nok tro om igjen #-o
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
ToreN1246
Overload!!!
Innlegg: 1200
Registrert: 28 jan 2008, 17:08
Medlemsnummer: N1246
Navn: Tore
Bil: 9-5 aero -01
Sted: lillehammer
Kontakt:

Re: Nå er tralla til BT - Trondheim tatt i bruk.

Legg inn av ToreN1246 » 20 jun 2009, 17:00

jeg og roger tok turen innom BT på lillehammer og spurte litt om dette, og der fikk vi til svar at dem kunne brydd seg mindre om hvor mye effekt det er i bilene våres når vi kjørte på bane... såfremt det var i regi av http://bilsport.no/ (NBF)
for da er det deres regler som gjelder på banen...
men når vi kjører ut porten, se da er det en helt annen sak, da må du ha den effekt som er oppgitt. nå har vel såvidt jeg kan huske, gatebil alltid hatt NBF i ryggen når det har vært treff, så der er det jo tut og kjør :D
dette betyr da at når vi som klubb har treff, så er det faktisk slik at BT kan komme og sjekke bilene våres for effekt... (siden jo STCN ikke bruker NBF til å arrangere løp)
men når det gjelder omprog i bilen mtp. effekt, så lar dette seg gjøre! du kan ha en boks i bilen som justerer effekten, men kun når du er på bane med NBF i ryggen... dingsen skal helst ikke være fast montert heller... men ligge i bagasjen eller lign (vistnok)
gebyr på effekt gjelder fra første gangs reg, og til ti (10)år, er bilen eldre, så er det gratis, men det må godkjennes.
meeeeeeen du får jo så klart ikke bytte deler i og på motor sånn helt uten videre heller... (fy for en jungel)
dette skal også godkjennes av bt og med feks SAAB som går god for det...
store bremser kan du sette på så fremt dem er TÜV-godkjent, da trenger du ikke godkjenning fra SAAB...

BT kan når som helst, og hvor som helst ta en kontroll, selv om bilen står på privat grunn (skrekk og gru)

håper dette hjalp litt :D
“Sucking all the marrow out of life doesn’t mean choking on the bone”

9-5 aero

19t7 l evo6ic l 3"dp-2,5twinpipe l 3b-fuel l bilstein l eibach l walbro l polyurethane l sas l VoldenRacing

SELGES:9-3ss aero -09 ratt komplett med airbag, som nytt! Har det enda om noen trenger det!

Brukeravatar
untouch4ble N1021
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 515
Registrert: 05 feb 2007, 06:22
Medlemsnummer: N1021
Bil: 9-3ss
Sted: Byåsen - Trondheim

Re: Nå er tralla til BT - Trondheim tatt i bruk.

Legg inn av untouch4ble N1021 » 21 jun 2009, 00:04

Syns de får vel mye makt her? De stopper deg og inn kommer en kar og dere skal til BT på roadtrip. Hva med avtaler "offrene" har da? Plutselig må de avlyse avtaler osv. Gå glipp av en sydentur ? [-X
05" Saab 9-3ss Tids Hirsch 175hk

Andree N1021

Helge
Overload!!!
Innlegg: 1675
Registrert: 31 aug 2008, 20:21
Sted: Gaupen, Hedmark

Re: Nå er tralla til BT - Trondheim tatt i bruk.

Legg inn av Helge » 21 jun 2009, 10:37

Hadde jeg blitt stoppet på vei til ferie så hadde nok BT-mannen fått seg en ufrivillig tur til Gardermoen. :mrgreen:
Tror ikke jeg hadde ofret flybilletter og ferie.
Der kunne han fått nøklene, med beskjed om å hente meg uka etter når jeg kom hjem igjen.
Hadde jo fått gratis parkering også. :mrgreen:
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.

Brukeravatar
ToreN1246
Overload!!!
Innlegg: 1200
Registrert: 28 jan 2008, 17:08
Medlemsnummer: N1246
Navn: Tore
Bil: 9-5 aero -01
Sted: lillehammer
Kontakt:

Re: Nå er tralla til BT - Trondheim tatt i bruk.

Legg inn av ToreN1246 » 21 jun 2009, 10:47

Helge skrev:Hadde jeg blitt stoppet på vei til ferie så hadde nok BT-mannen fått seg en ufrivillig tur til Gardermoen. :mrgreen:
Tror ikke jeg hadde ofret flybilletter og ferie.
Der kunne han fått nøklene, med beskjed om å hente meg uka etter når jeg kom hjem igjen.
Hadde jo fått gratis parkering også. :mrgreen:
W O R D ! ! ! :mrgreen: hehehe
“Sucking all the marrow out of life doesn’t mean choking on the bone”

9-5 aero

19t7 l evo6ic l 3"dp-2,5twinpipe l 3b-fuel l bilstein l eibach l walbro l polyurethane l sas l VoldenRacing

SELGES:9-3ss aero -09 ratt komplett med airbag, som nytt! Har det enda om noen trenger det!

Brukeravatar
KongerudN344
MAX BOOST
Innlegg: 2296
Registrert: 05 aug 2004, 01:00
Medlemsnummer: N344
Navn: Kenneth Kongerud
Sted: Fetsund

Re: Nå er tralla til BT - Trondheim tatt i bruk.

Legg inn av KongerudN344 » 21 jun 2009, 20:50

Så hvis bilen er 10 år eller mer så risikerer man ikke 1000 kr pr hest ekstra? Regner jo med at man får en smekk og mister skiltene, men det er tross alt bedre enn 100 000 i bot :roll:

Og nå som jeg endelig hadde fått kjøpt meg turbobil :twisted: Har ikke nerver til sånt som detta jeg :P
2012 VW Sharan 4 - motion
2006 SAAB 9-3 2,0t SC
1998 SAAB 9-5 2,0t ++++
1992 SAAB 900 2,1i
1975 SAAB 99

Brukeravatar
Ingvar N629
MAX BOOST
Innlegg: 12866
Registrert: 14 mar 2006, 16:41
Medlemsnummer: 629
Navn: Ingvar Garåsen
Bil: 9-5, 9-3SS, 900, Sonett
Sted: Rissa

Re: Nå er tralla til BT - Trondheim tatt i bruk.

Legg inn av Ingvar N629 » 21 jun 2009, 20:53

Jeg lurer på om man får godskrevet bruksfradrag om man blir tatt i ulovlig trimming, dvs om en får fullt avgiftskrav også på en bil over 10 år?
Mean effective pressure is the substitute for cubic inches!
M09 Saab 9-3 Aero XWD, B207R+
M03 Saab 9-5 Aero Hirsch original Troll R 305 hk
M02 Saab 9-5 Aero B235R, konebilen
M94 Saab 900 B202L cabriolet
M72 Saab Sonett III, morobilprosjekt uten tidsplan

colombo
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 302
Registrert: 19 aug 2005, 20:16

Re: Nå er tralla til BT - Trondheim tatt i bruk.

Legg inn av colombo » 21 jun 2009, 22:05

Min første tanke er jo at dyno-målinger kan være høyst variable, hvorfor skulle noen akseptere en evt straff basert på en enkelt dyno-måling? En slik sak hadde vel vært drømmen for en dyktig advokat...? :reading:
cK

'03 9-3SS Arc
Litt øst for Brussel
-SID piksler dør ikke. De gjemmer seg for Lars Monsen-

Brukeravatar
Frode N073
MAX BOOST
Innlegg: 3080
Registrert: 01 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N073
Bil: 2005 9-5 Vector Sport Estate
Sted: Sola

Re: Nå er tralla til BT - Trondheim tatt i bruk.

Legg inn av Frode N073 » 21 jun 2009, 22:26

Ingvar N629 skrev:Jeg lurer på om man får godskrevet bruksfradrag om man blir tatt i ulovlig trimming, dvs om en får fullt avgiftskrav også på en bil over 10 år?
ang varebil så fekk du ikkje godskrevet bruksfradraget hvis du blei tatt med bakseter før det va gått 10 år.
hvis du blir tatt itte det e gått 10 år så tror eg du får det godskrevet iom at du "egentligt ikkje" kjøre ulovligt med tanke på avgifter.

men bare synsing fra mi sia.
2017 Huyndai Ionic
2005 9-5 Estate Vector Sport 2.0t aut. Pappas bil :twisted: Solgt
2017 Ford Kuga ST-Line AWD (Esel) :lol:
2015 Ford Fiesta 1.0 ecoboost (Konebil)(Solgt)
2002 Peugot 307 1,6 astmamotor (solgt)
1993 Og900s Aero (tidligere ltt, nå ftt) Prosjekt Solgt

Brukeravatar
Tor N12
MAX BOOST
Innlegg: 9123
Registrert: 13 aug 2003, 01:00
Medlemsnummer: N012
Navn: Tor
Bil: 9000/9-5/9-3
Sted: Melhus

Re: Nå er tralla til BT - Trondheim tatt i bruk.

Legg inn av Tor N12 » 22 jun 2009, 00:00

Tor N12 skrev:Og til de som føler seg trygge... Han med den røde måtte ha med seg en bt-mann i bilen fra der han ble stoppet og frem til de kom på kontrollen, dama måtte pent finne seg i å sette seg i bilen til bt-gutta..

Så de som tror de skal få tid til å finne fram PPC'n de må nok tro om igjen #-o

Skal rette meg selv litt, har fått bedre gjenfortelling nå..

Det var politiet som hadde stoppet ham og kjerringa hans måtte pent sitte på i politibilen frem til kontrollstasjonen mens en politimann hadde satt seg inn hos ham. Han som kjørte hadde fått klar beskjed om at han ikke engang fikk stoppe motoren eller røre noe som helst annet, bilen skulle gå helt frem til den ble målt.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor

Brukeravatar
Alex'en
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 57
Registrert: 12 feb 2009, 16:50
Navn: Alexander
Sted: Bergen

Re: Nå er tralla til BT - Trondheim tatt i bruk.

Legg inn av Alex'en » 22 jun 2009, 12:18

Også må det vel stå i henhold til bremsene om jeg ikke tar helt feil? Eventuelt oppgradere bremsene

Brukeravatar
Eirik
Overload!!!
Innlegg: 1865
Registrert: 03 mai 2006, 00:21
Medlemsnummer: N943
Navn: Eirik
Bil: M91 9000 CD 2,3i

Re: Nå er tralla til BT - Trondheim tatt i bruk.

Legg inn av Eirik » 22 jun 2009, 13:09

Må da vel være en mulighet for at motoren står har registrert effekt ved oppstart, og at man manuelt må øke effekten, med en skjult knapp, eller lignende.
Hvis du da blir stoppet med masse effekt, får du enkelt og greit bare kvele motoren. Så har du grunneffekt igjen.
Eller ha funksjon i memoryknappene til el.sete, som ikke bør være noe problem å komme borti når du skal ut av bilen.e

Det har alltid vært noen som klarer å lure seg forbi systemet, og det vil det fortsatt være. Litt motstand tvinger bare frem bedre løsninger.
25 Year anniversary of Saab 9000

Svar