jeg og roger tok turen innom BT på lillehammer og spurte litt om dette, og der fikk vi til svar at dem kunne brydd seg mindre om hvor mye effekt det er i bilene våres når vi kjørte på bane... såfremt det var i regi av
http://bilsport.no/ (NBF)
for da er det deres regler som gjelder på banen...
men når vi kjører ut porten, se da er det en helt annen sak, da må du ha den effekt som er oppgitt. nå har vel såvidt jeg kan huske, gatebil alltid hatt NBF i ryggen når det har vært treff, så der er det jo tut og kjør
dette betyr da at når vi som klubb har treff, så er det faktisk slik at BT kan komme og sjekke bilene våres for effekt... (siden jo STCN ikke bruker NBF til å arrangere løp)
men når det gjelder omprog i bilen mtp. effekt, så lar dette seg gjøre! du kan ha en boks i bilen som justerer effekten, men kun når du er på bane med NBF i ryggen... dingsen skal helst ikke være fast montert heller... men ligge i bagasjen eller lign (vistnok)
gebyr på effekt gjelder fra første gangs reg, og til ti (10)år, er bilen eldre, så er det gratis, men det må godkjennes.
meeeeeeen du får jo så klart ikke bytte deler i og på motor sånn helt uten videre heller... (fy for en jungel)
dette skal også godkjennes av bt og med feks SAAB som går god for det...
store bremser kan du sette på så fremt dem er TÜV-godkjent, da trenger du ikke godkjenning fra SAAB...
BT kan når som helst, og hvor som helst ta en kontroll, selv om bilen står på privat grunn (skrekk og gru)
håper dette hjalp litt