Lurt av bruktbilforhandler?

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Baleni
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 43
Registrert: 15 apr 2009, 01:46
Medlemsnummer: N1668
Navn: Espen
Bil: Saab 9-3 98 2.0L
Sted: Arendal

Lurt av bruktbilforhandler?

Legg inn av Baleni » 09 aug 2009, 12:22

En veninde av meg kjøpte en toyota avensis 99 modell her i februar.
Bilen var hel og pen akkorat bikka over 200k, EU-ok ifølge forhandler.Alt så ganske bra ut.
Av en eller anna grunn så var det meg som måtte hent den for ho en eller anna kveld i februar, fordi det er bare sånn visse kvinnemennesker er....
merka den var noe snodig og kjøre, men sto piggdekk på, så la skylda på de når ho spurte.
Bilen ble værre og kjøre når ho fikk på sommerlissene, bilen dro til ene sia og var ikke mye kjøreglede man fikk.
begge dekkene er slitt inn til stålet på innersiden, drivakslen på førersia er bøyd som en banan, begge lager i drivasklene er gåene og det elektriske med lysa lever helt sitt eget lis, må veldig gjærne ta og vri om nøklen en 15-20 ganger før den vil fyre =D>

Hvilkene rettigheter har man vis bilen har vært i kollisjon før uten att forhandler har opplyst om dette?
som de mistenkte sterkt nede på lokale toyotaforhandleren der når en kamerat av faren ho sin som jobber der kikka på dette.
Jeg er så stor at jeg gjør hva jeg vil, lover og naturkrefter gjelder ikke meg..

Helge
Overload!!!
Innlegg: 1675
Registrert: 31 aug 2008, 20:21
Sted: Gaupen, Hedmark

Re: Lurt av bruktbilforhandler?

Legg inn av Helge » 09 aug 2009, 13:01

Kan du bevise at de er blitt lurt har du alle rettigheter på din side.
Du kan heve kjøp, evt kreve avslag i pris.
Er du NAF-medlem kan du kontakte deres advokat for hjelp.
Er bilen solgt uten at det er opplyst om feilene som bilen har har du loven på din side.

http://forbrukerportalen.no/temaer/kjop ... forhandler
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.

Brukeravatar
Puff
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 647
Registrert: 19 apr 2006, 14:16
Medlemsnummer: 409
Navn: Svein Holten
Bil: Saab 9-5
Sted: Molde

Re: Lurt av bruktbilforhandler?

Legg inn av Puff » 11 aug 2009, 10:43

Det er vanskelig å komme tilbake 6 måneder senere å komme med en "slitasje" feil. Du må bevise at feilen har vært der før ho kjøpte bilen, i og med dette er en feil som kan komme lett skal du ikke se bort ifra at du møter en kald skulder fra forhandleren, vertfall 6 måneder senere.
Om ho fikk med 3 måneders garanti burde det vært tatt en NAF garantiutløpstest, da hadde saken vært annerledes.
Som Helge sier, ring NAF om du er medlem å spør om hvordan de tror saken din står mot forhandleren, men ville ikke forventa meg noe særlig... That's life :|
Du kan og gå inn på NAF.no å lese litt om salg/kjøp av bruktbil der,står litt der om hvordan verden fungerer :)
2003 Saab 9-5 2.0t

Brukeravatar
Baleni
Grunnladetrykk
Grunnladetrykk
Innlegg: 43
Registrert: 15 apr 2009, 01:46
Medlemsnummer: N1668
Navn: Espen
Bil: Saab 9-3 98 2.0L
Sted: Arendal

Re: Lurt av bruktbilforhandler?

Legg inn av Baleni » 12 aug 2009, 11:15

Takk for svar dere to! :D
Jeg er så stor at jeg gjør hva jeg vil, lover og naturkrefter gjelder ikke meg..

Svar