Stemmer man RødGrønt...

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Andreas N1194
Overload!!!
Innlegg: 1742
Registrert: 28 jul 2007, 12:47
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Stemmer man RødGrønt...

Legg inn av Andreas N1194 » 14 okt 2009, 18:40

...så var ikke akkurat dette noen overraskelse!

http://www.tu.no/motor/article225852.ece

Men det vet jo alle de som stemte slik, så de bør ikke klage! :mrgreen: Oss andre derimot..
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

zero900t
Overload!!!
Innlegg: 1919
Registrert: 21 mar 2006, 16:03
Medlemsnummer: N645
Navn: Halvard
Bil: 93 / OG900
Sted: Oslo

Re: Stemmer man RødGrønt...

Legg inn av zero900t » 14 okt 2009, 20:29

Andreas N1194 skrev:...så var ikke akkurat dette noen overraskelse!

http://www.tu.no/motor/article225852.ece

Men det vet jo alle de som stemte slik, så de bør ikke klage! :mrgreen: Oss andre derimot..

ja, da er det jo ikke no lønnsomt å bygg om til gass lengre :P

Godt jeg ikke er rødgrønn, ( å da gjelder ikke disse avgiftene meg :lol: )
08 Saab 93 med aerooptikk
87 Saab 900Turbo - viewtopic.php?f=25&t=9896


Saab er en sykdom man aldri blir kvitt ;)

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6952
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Re: Stemmer man RødGrønt...

Legg inn av Paradigm N558 » 14 okt 2009, 22:20

Blir trist for taxieierne rundt om i landet, er de som utnytter dette mest.
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Stemmer man RødGrønt...

Legg inn av EdHunter N815 » 14 okt 2009, 22:42

Sånn går det når kommunister sitter i regjering, de gir med ene hånden og tar igjen det tredoble med den andre...
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 816
Registrert: 02 mar 2007, 13:27
Medlemsnummer: N968
Bil: Saab 9-5 M04
Sted: Trondheim

Re: Stemmer man RødGrønt...

Legg inn av Singsaker » 14 okt 2009, 22:46

Andreas N1194 skrev:...så var ikke akkurat dette noen overraskelse!

http://www.tu.no/motor/article225852.ece

Men det vet jo alle de som stemte slik, så de bør ikke klage! :mrgreen: Oss andre derimot..
:oops: :shock: #-o

FRP er jo den store miljøforkjemperen......... =D>

Høyre satt i regjering når Think ble solgt ut av landet, men høyre og kapitalistene mener vel at markedskreftene skal råde og den sterkeste's rett skal herske, da blir det ikke rom for miljøvern, heldigvis slipper jeg å høre på "Stakkaren Hareide", han er vel mindre mann én Erling Lae!!!

Blir E6 mellom okstadbakken og klett(4 felt med av og på ramper) fullført vil det gi mer miljøgevinst én alle El-biler i hele verden...... :rofl:

SV har noen merkelige miljø-tanker, men de bor vel i by alle sammen, derfor vil de ha vindmøller og kollektivtrafikk overalt fordi det fungerer så bra for de rundt Oslo....... :woot:
04. Saab 9-5t Vektor-Aut-Est

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 816
Registrert: 02 mar 2007, 13:27
Medlemsnummer: N968
Bil: Saab 9-5 M04
Sted: Trondheim

Re: Stemmer man RødGrønt...

Legg inn av Singsaker » 14 okt 2009, 22:50

EdHunter N815 skrev:Sånn går det når kommunister sitter i regjering, de gir med ene hånden og tar igjen det tredoble med den andre...
Norge = Bancrupt? eller .........

Hva foreslår du at de skal gjøre, kan ikke sitte i opposisjon å være sint hele tiden...... :reading:

Endelig så kom "gullet" hem............. :rofl: 21 av 42 sesonger, minus 78 da de vant 1ste div.... he he he, har sett RBK slå Brann 3 ganger i cup-finalen ho ho
04. Saab 9-5t Vektor-Aut-Est

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Stemmer man RødGrønt...

Legg inn av EdHunter N815 » 14 okt 2009, 23:30

Singsaker skrev:
EdHunter N815 skrev:Sånn går det når kommunister sitter i regjering, de gir med ene hånden og tar igjen det tredoble med den andre...
Norge = Bancrupt? eller .........

Hva foreslår du at de skal gjøre, kan ikke sitte i opposisjon å være sint hele tiden...... :reading:

Endelig så kom "gullet" hem............. :rofl: 21 av 42 sesonger, minus 78 da de vant 1ste div.... he he he, har sett RBK slå Brann 3 ganger i cup-finalen ho ho
Hva har fotball med dette å gjøre?
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
JoBruheim N1726
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 311
Registrert: 07 jul 2009, 22:19
Medlemsnummer: N1726
Navn: Jo Bruheim
Bil: Saab 9-3SE t7
Sted: Melhus/Oslo

Re: Stemmer man RødGrønt...

Legg inn av JoBruheim N1726 » 15 okt 2009, 00:17

Singsaker skrev:


Blir E6 mellom okstadbakken og klett(4 felt med av og på ramper) fullført vil det gi mer miljøgevinst én alle El-biler i hele verden...... :rofl:

:)
Saab 9-3SE t7 '02

[X] Saab 900S '96

Andreas N1194
Overload!!!
Innlegg: 1742
Registrert: 28 jul 2007, 12:47
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Re: Stemmer man RødGrønt...

Legg inn av Andreas N1194 » 15 okt 2009, 06:31

EdHunter N815 skrev:
Singsaker skrev:
EdHunter N815 skrev:Sånn går det når kommunister sitter i regjering, de gir med ene hånden og tar igjen det tredoble med den andre...
Norge = Bancrupt? eller .........

Hva foreslår du at de skal gjøre, kan ikke sitte i opposisjon å være sint hele tiden...... :reading:

Endelig så kom "gullet" hem............. :rofl: 21 av 42 sesonger, minus 78 da de vant 1ste div.... he he he, har sett RBK slå Brann 3 ganger i cup-finalen ho ho
Hva har fotball med dette å gjøre?
NoenTM vil alltid ha "noe" på deg, slik at den rødgrønne propagandaen alltid blir som en seier i etterkant vet du Edhunter ;)

Desverre kommer vi nå til å se en eskalering av både denne skatten, formueskatten, skatt på eiendom (tro meg den kommer til å øke!) og mye annet. Men dette er hva vi tar til takke med når vi ønsker en offentlig sektor som skal bli dobbelt så stor som privat, og vi ønsker offentlige foretak uten økonomisk styring. Men nå jo (desverre) Norge sagt ja til dette, så da får vi la oss r#¤kjøre i 4 år til...
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 816
Registrert: 02 mar 2007, 13:27
Medlemsnummer: N968
Bil: Saab 9-5 M04
Sted: Trondheim

Re: Stemmer man RødGrønt...

Legg inn av Singsaker » 15 okt 2009, 09:23

Andreas N1194 skrev: NoenTM vil alltid ha "noe" på deg, slik at den rødgrønne propagandaen alltid blir som en seier i etterkant vet du Edhunter ;)

Desverre kommer vi nå til å se en eskalering av både denne skatten, formueskatten, skatt på eiendom (tro meg den kommer til å øke!) og mye annet. Men dette er hva vi tar til takke med når vi ønsker en offentlig sektor som skal bli dobbelt så stor som privat, og vi ønsker offentlige foretak uten økonomisk styring. Men nå jo (desverre) Norge sagt ja til dette, så da får vi la oss r#¤kjøre i 4 år til...
Merkelig hvordan enkelte klager på skatten, betalte du mindre skatt for 4 år siden?
For en vanlig person med 1mill i lønn, gift med 2 barn så betaler han mindre 30% i skatt(han forteller gjerne at det er 40+)
Formueskatten kan man mene mye om, men det er svært få vanlige lønnsmottakere som betaler det, for min del gleder jeg meg til den dagen jeg betaler formueskatt :worship:
Sannheten er ofte at de som klager på skatten hverken vet hvor mye de betaler, eller hvor mye de ville betalt i andre land, de vet ihvertfall ikke hva de får igjen for pengene i andre land.
I Sverige så er det 30%+ arbeidsgiveravgift, i Norge max 14,1%, lønnen er ca 30 prosent lavere i snitt, stakkars nordbaggar!
I USA så har 5 av 50 stater oppsigelsesvern, det at du har klistremerke på bilen hvor det står "Democrats" vil i mange tilfeller bety "you are fired" det kalles demokrati.

Det som er trist er at folk i Norge aner ikke hvor bra vi har det, jeg blir flau av mange nordmenn.

Vi har høyest eierandel i verden av egen bolig, noe som er luksus i de fleste land, tom land i nord-vest Europa.
04. Saab 9-5t Vektor-Aut-Est

Andreas N1194
Overload!!!
Innlegg: 1742
Registrert: 28 jul 2007, 12:47
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Re: Stemmer man RødGrønt...

Legg inn av Andreas N1194 » 15 okt 2009, 09:52

Singsaker skrev:
Andreas N1194 skrev: NoenTM vil alltid ha "noe" på deg, slik at den rødgrønne propagandaen alltid blir som en seier i etterkant vet du Edhunter ;)

Desverre kommer vi nå til å se en eskalering av både denne skatten, formueskatten, skatt på eiendom (tro meg den kommer til å øke!) og mye annet. Men dette er hva vi tar til takke med når vi ønsker en offentlig sektor som skal bli dobbelt så stor som privat, og vi ønsker offentlige foretak uten økonomisk styring. Men nå jo (desverre) Norge sagt ja til dette, så da får vi la oss r#¤kjøre i 4 år til...
Merkelig hvordan enkelte klager på skatten, betalte du mindre skatt for 4 år siden?
For en vanlig person med 1mill i lønn, gift med 2 barn så betaler han mindre 30% i skatt(han forteller gjerne at det er 40+)
Formueskatten kan man mene mye om, men det er svært få vanlige lønnsmottakere som betaler det, for min del gleder jeg meg til den dagen jeg betaler formueskatt :worship:
Sannheten er ofte at de som klager på skatten hverken vet hvor mye de betaler, eller hvor mye de ville betalt i andre land, de vet ihvertfall ikke hva de får igjen for pengene i andre land.
I Sverige så er det 30%+ arbeidsgiveravgift, i Norge max 14,1%, lønnen er ca 30 prosent lavere i snitt, stakkars nordbaggar!
I USA så har 5 av 50 stater oppsigelsesvern, det at du har klistremerke på bilen hvor det står "Democrats" vil i mange tilfeller bety "you are fired" det kalles demokrati.

Det som er trist er at folk i Norge aner ikke hvor bra vi har det, jeg blir flau av mange nordmenn.

Vi har høyest eierandel i verden av egen bolig, noe som er luksus i de fleste land, tom land i nord-vest Europa.
Siden du sikter til meg, så skal jeg svare:
Ja jeg betalte mindre skatt for 4 år siden. Og siden jeg tjener litt over snittet så rasker jeg innom toppskatt også, som er helt off target i mine øyne. Tjener man over millionen så ja, da hadde toppskatt vært på sin plass, men ikke ellers.
Formueskatten (som du forøvrig har helt rett i) er en skatt stort sett pensjonister betaler da de har kvittet seg med gjeld og liknende, men den lille summen (12 mrd) staten får inn årelater gründerbedrifter og andre som ønsker realistiske, og ikke minst stabile forhold for å drive business i AS Norge. Forøvrig har vi andre gjeld som oftest kompenserer for dette.
Problemet i vårt land, er at vi betaler skatt av penger som har blitt skattet av en, to og kanskje tre ganger før, det er der den såkalte "hunden ligger begravet". Flat skatt for alle på 30% hadde vært gull det! Gid AS Norge også tenkte i de baner!

Ellers ser jeg at du (som alltid) drar frem de såkaldte "verstingene" uten unntak i din argumentasjon, som gjør at jeg må flire litt. Sverige tar igjen tap i lønn på lavere pris på "alt" av levekostnader, og et langt mer effektivt system (Reitan kunne ikke hatt 190 papirflyttere på Lade Gård om han skulle fulgt "norsk standard", han klarer seg med 4) enn hva vi klarer. USA har en verdiskapning av en annen verden om man skulle sammenlikne med oss, vi pumper kun olje ut av landet. Ironisk nok ble det eneste Norske selskapet som har hatt en veldig bra verdiskapning i landet solgt til nettopp en Amerikansk bedrift..

Det er også artig hvordan du går til de ekstreme grenser i din argumentasjon, når du drar inn oppsigelsesvernet i Amerika :mrgreen: Jeg får dra frem tilsvarende ekstreme ting, når AS Norge trygder 30% av befolkningen vår! I Norge har vi det altfor godt (som du sier), faktisk så godt at det ikke skal lønne seg å jobbe snart, når man får mer i trygd enn en typisk minstelønn. Det er et tegn på at vi går i ravende gal retning!

Som den verdensvante mannen du er (går ut fra at du ikke er noen 18åring, i såfall har du fooled me ;) ), synes jeg det er rart at du absolutt ikke fokuserer på noe som helst positivt med USA? Men det er jo en del av de vi har i regjering i dag som også mener at Norsk ideologi ikke er forenlig med en Amerikansk og litt mer kapitalistisk tankegang...dagen når vi alle skal produsere traktorer er nok ikke så langt unna desverre!
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 816
Registrert: 02 mar 2007, 13:27
Medlemsnummer: N968
Bil: Saab 9-5 M04
Sted: Trondheim

Re: Stemmer man RødGrønt...

Legg inn av Singsaker » 15 okt 2009, 11:31

Andreas N1194 skrev:
Siden du sikter til meg, så skal jeg svare:
Ja jeg betalte mindre skatt for 4 år siden. Og siden jeg tjener litt over snittet så rasker jeg innom toppskatt også, som er helt off target i mine øyne. Tjener man over millionen så ja, da hadde toppskatt vært på sin plass, men ikke ellers.
Formueskatten (som du forøvrig har helt rett i) er en skatt stort sett pensjonister betaler da de har kvittet seg med gjeld og liknende, men den lille summen (12 mrd) staten får inn årelater gründerbedrifter og andre som ønsker realistiske, og ikke minst stabile forhold for å drive business i AS Norge. Forøvrig har vi andre gjeld som oftest kompenserer for dette.
Problemet i vårt land, er at vi betaler skatt av penger som har blitt skattet av en, to og kanskje tre ganger før, det er der den såkalte "hunden ligger begravet". Flat skatt for alle på 30% hadde vært gull det! Gid AS Norge også tenkte i de baner!
Tjener du litt over snittet så betaler du ikke toppskatt med mindre du ikke eier bolig, ikke har renteutgifter eller barn.
Allminnelig skatt er 28% over 441.000 etter fradrag 9%(dvs 28+9=37% på alt over 441' ikke det under) over 716.000,- etter alle fradrag(dvs 28+9+12%=49% på alt over 716' ikke det under.

1 eks. mann 40 år gift tjener 1000.000,- har 3mill i lån med 150.000 i renteutgifter, 2 barn i barnehage dvs max 40' i fradrag, minstefradrag ca 73'. Da har vi ca 150' i fradrag det kan øke til ca 200' om kona er lavtlønnet.

Da skatter han 28% av 441'=123'
37% av 716-441=275'*37%=101'
å den litt vanskelige 1.000.000 - 150'(200)-716' = 134*49% = 66' evt 49% av ca84' om kona tjener dårlig.
dvs 123+101+66=290' i skatt + 78' i folketrygden.
Dvs igjen mellom 37%max og 33% jeg har utelatt enkelte fradrag for å gjøre det litt enkelt.
da sitter stakkaren igjen med ca 650' i lønn til eget forbruk.
Om han hadde jobbet i Sverige og tjent 700' og skattet 25% så ville han hatt 525' til overs(regner med at skatten er en del høyere der) dvs 125'+++++++ til forbruk, i Sverige har de ikke like mange gunstige fradrag som i Norge.

De fleste land i den vestlige verden har et system basert på inntektskatt, forbrukerskatt mm, så har man skatt på renteinntekter, fradrag på renteutgifter, skal vi fjerne rentefradrag kanskje?

http://www.dinside.no/789330/slik-blir-din-skatt-i-2010

Andreas N1194 skrev: Ellers ser jeg at du (som alltid) drar frem de såkaldte "verstingene" uten unntak i din argumentasjon, som gjør at jeg må flire litt. Sverige tar igjen tap i lønn på lavere pris på "alt" av levekostnader, og et langt mer effektivt system (Reitan kunne ikke hatt 190 papirflyttere på Lade Gård om han skulle fulgt "norsk standard", han klarer seg med 4) enn hva vi klarer. USA har en verdiskapning av en annen verden om man skulle sammenlikne med oss, vi pumper kun olje ut av landet. Ironisk nok ble det eneste Norske selskapet som har hatt en veldig bra verdiskapning i landet solgt til nettopp en Amerikansk bedrift..
Overdrivelse, men det offentlige følger loven, det gjør ikke Rema, de er store og anker seg frem til de senile gamlingene i HR som gir de medhold gang på gang, uavhengi om fokets domstol dømmer de gang på gang......

Hvorfor har den amerikanske bil-industrien brukket rygg? Det vil alltid være større muligheter i et land med 300mill++ innbyggere kontra et land som nylig passerte 4,8mill.

Synes du det var bra at Trondheim Kommune solgte TEV når Høyre og Frp styrte byen, den beste melkekua vi hadde!

Jeg fikk billig kylling av mamma forleden fra Sverige, 3 kyllingfileter som veide 1kg, de var usmakelige og fulle av vann.
Neste gang jeg handlet kyllingfilet på Ultra så kikket jeg litt nøye i pakkene, der var det 4-5 fileter pr 650g, kyllingen smakte godt også, kostet kanskje 140,- for 1300g kontra 60-80 for 1kg uspiselig(bole-kylling)

Mange svensker jeg kjenner kjøper aldri billig grensemat, enten hadler de i Norge eller så drar de lenger inn i landet.

Har du barn i barnehage? hvis så, så er det du evt betalte mer i skatt tatt igjen på sparte BH utgifter, jeg sparte iforhold til min bror 3000,-x 11 pluss ca 2500,- x 11 i reiseutgifter da ungene ikke fikk plass på samme barnehage, dette blir ca 60' pr år.

Andreas N1194 skrev: Det er også artig hvordan du går til de ekstreme grenser i din argumentasjon, når du drar inn oppsigelsesvernet i Amerika :mrgreen: Jeg får dra frem tilsvarende ekstreme ting, når AS Norge trygder 30% av befolkningen vår! I Norge har vi det altfor godt (som du sier), faktisk så godt at det ikke skal lønne seg å jobbe snart, når man får mer i trygd enn en typisk minstelønn. Det er et tegn på at vi går i ravende gal retning!
30% av alle, inkl pensjonister.

Her har du et problem helt klart, men det private næringslivet vil ikke ha de, så da kan man gi de trygd, slenge de på gata evt gi de jobb i det offentlige, det private næringslivet vil ha for å overdrive som du, unge folk uten barn og forpliktelser som er tilgjengelig 24/7, produserer du ikke bra nok snur de ryggen til deg for lut og kaldt vann.

Om vi setter de på gata så blir du kanskje ranet, voldtatt evt noen andre i familien din utsatt for det samme, for å overleve stjeler de, pusher dop på din datter som blir prostutiert. For å rydde opp i dette må vi ha 10.000 nye politimenn som koster ca 1mill pr stk/år, dvs 10milliarder vært år, da går prisen på dop opp og det blir mer attaktivt å pushe dop, dette er en ond sirkel med andre ord.......

Andreas N1194 skrev: Som den verdensvante mannen du er (går ut fra at du ikke er noen 18åring, i såfall har du fooled me ;) ), synes jeg det er rart at du absolutt ikke fokuserer på noe som helst positivt med USA? Men det er jo en del av de vi har i regjering i dag som også mener at Norsk ideologi ikke er forenlig med en Amerikansk og litt mer kapitalistisk tankegang...dagen når vi alle skal produsere traktorer er nok ikke så langt unna desverre!
Hvilken regjering hevder vi ikke er forenlig med USA, jeg setter ting på spissen, men du forenkler ting veldig, få opp øynene å se deg om, dra til Smoky Mountains å se tannløse "hillbillys" som er analfabeter i verdens ledende land, de trengte ikke å lese for å pushe kull..........

USA er konge for meg og topp 25% av befolkningen der, men altfor mange er født i en håpløs situasjon som du ikke har evnen til å forstå eller vil forstå................Innlagt vann og kloakk burde være en selvfølge i store byer og drabant-byer, men det er det ikke i USA.

Har du sett hvordan Intel i alle år har prøvd å "drepe" AMD
Hvordan microsoft med explorer(største møkka-nettleseren som finnes) tok livet av netscape, nesten opera, de ble dømt men som vanlig anker de og anker.
Amerikansk næringsliv består av et system som er skremmende, og når dommere driver valgkamp og blir sponset av næringslivet så skjønner de fleste at de største bestemmer som de vil.
Ford pinto hadde en feil som ved påkjørsel bakfra ville punktere drivstoff tanken slik at faren for en eksplosiv brann var til stede, ford fant ut at det ville være billigere å sloss i retten, én å endre feilen. Etter mange alvorlige ulykker med dødsfall og folk som ble brent levende så varslet en "mullvarp" FBI om dette, de ble dømt for dette, men det er skremmende at Ford mente at det var bedre å late som ingen ting.

Exxon Valdez skandalen er en lignende sak, siden ingen døde direkte av ulykken så klarte Exxon(esso) å trenere saken i nesten 20 år før de betalte ut 10-20% av de virklige skadene som oppstod, mange begikk selvmord og næringslivet, turismn lider fortsatt.

http://en.wikipedia.org/wiki/Exxon_Valdez_oil_spill

Er det noen som blir urettferdig behandlet i Norge så er det samboende og de som ikke er i forhold, men krf har jo ikke noe til overs for de, høyre har ikke gjort noe for de heller de 7årene de satt i regjering.
04. Saab 9-5t Vektor-Aut-Est

Andreas N1194
Overload!!!
Innlegg: 1742
Registrert: 28 jul 2007, 12:47
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Re: Stemmer man RødGrønt...

Legg inn av Andreas N1194 » 15 okt 2009, 11:45

Maken til useriøst innlegg har jeg faktisk aldri lest før, du skal ha for den! (dopavsnittet om du lurte, EDIT)

Vi har vel snakket om dette før, men du detter rett inn i din egen "verstingfelle" når du drar frem "global" retorikk som svar på mer lokale spørsmål, og forøvrig de samme svarene hver gang.. (ja, jeg kunne svart at den idioten av en tømmerhogger svidde av 4 mrd kroner kun for å "være kar" og bli med på 2 middager med Kjell Inge Røkke, men får vel synke ned til deg å nevne det siden du bringer slike ting på banen)

Men jeg må flire når du skal belære om at jeg faktisk ikke kan betale toppskatt når jeg gjør det... Som alle andre rødgrønne vet du faktisk bedre enn alle andre, undertegnede inkludert, da kan jeg ikke annet enn sukke oppgitt. Forståsegpåere og besserwissere blir man fort sliten av..
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Singsaker
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 816
Registrert: 02 mar 2007, 13:27
Medlemsnummer: N968
Bil: Saab 9-5 M04
Sted: Trondheim

Re: Stemmer man RødGrønt...

Legg inn av Singsaker » 15 okt 2009, 12:35

Andreas N1194 skrev:Maken til useriøst innlegg har jeg faktisk aldri lest før, du skal ha for den! (dopavsnittet om du lurte, EDIT)

Vi har vel snakket om dette før, men du detter rett inn i din egen "verstingfelle" når du drar frem "global" retorikk som svar på mer lokale spørsmål, og forøvrig de samme svarene hver gang.. (ja, jeg kunne svart at den idioten av en tømmerhogger svidde av 4 mrd kroner kun for å "være kar" og bli med på 2 middager med Kjell Inge Røkke, men får vel synke ned til deg å nevne det siden du bringer slike ting på banen)

Men jeg må flire når du skal belære om at jeg faktisk ikke kan betale toppskatt når jeg gjør det... Som alle andre rødgrønne vet du faktisk bedre enn alle andre, undertegnede inkludert, da kan jeg ikke annet enn sukke oppgitt. Forståsegpåere og besserwissere blir man fort sliten av..
Hvordan vet du om jeg er rød-grønn?

Du sier selv du tjener litt mer en gjennomsnittet, dvs mellom 400-500', da betaler du ikke toppskatt.
Gjennomsnittsinntekt er vel ca 300'
Tjener du 600' så får du litt toppskatt, noen lapper, tjener du 700' så blir det litt mer, avhengi av livssituasjon.
Poenget er at du prater ned inntekten din og prater skatten opp.
Andreas N1194 skrev:Forståsegpåere og besserwissere blir man fort sliten av....
Folk som blander seg borti meg og mitt liker vi ikke. FRP vil jo ha bort kotrollkomiteer, redusere skatteetaten, fjerne up slik at det blir fritt frem for deg og dine. Den sterkeste's rett ville passet meg rimelig bra da, skulle lett skaffet meg mye penger da........
04. Saab 9-5t Vektor-Aut-Est

Brukeravatar
Andrew N1328
Overload!!!
Innlegg: 1362
Registrert: 18 jun 2008, 21:24
Medlemsnummer: N1328
Navn: Andrew
Bil: 04 9-5 2.0t Hirsch
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Stemmer man RødGrønt...

Legg inn av Andrew N1328 » 15 okt 2009, 15:15

Bare for å bryte inn i den eviglange diskusjonen mellom singsaker og andreas med en litt annen vinkel...

Ser ikke problemet med skattenivå'et vi har i dag på inntekt, det som plager meg er formueskatt osv som liksom skal fungere slik at "de rike" også skal betale skatt, men heller gir folk flest en ekstra unødvendig skatt... Om du sparer opp 150 000 over flere år f. eks., så må du skatte av dette hvert år! det er helt feil. Flere som påstår dette ikke stemmer, men har opplevd det selv, så ikke prøv!

En annen ting er jo at Norge har blitt en nasjon med latsekker og hypokondere, for uansett hva som skjer så får man betalt, folk som blir arbeidsledige er ikke så engasjert til å få seg jobb om de klarer seg med pengene de får fra staten. Og de fleste som er syk er egentlig bare delvis.

Så er det jo dette med at de rødgrønne, spesielt her i byen, er fæl til å sløse med penger... Tror de fleste nordmenn hadde akseptert skatter og avgifter om bare politikere hadde vært ærlig, og tenkt 2 ganger før de bruker de opp på tull.
"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary… That’s what gets you." -Jeremy Clarkson

http://www.garaget.org/?car=101291

Svar