Kjøp og salg av varer

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Ronny_N169
Overload!!!
Innlegg: 1346
Registrert: 27 mar 2003, 01:00
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Re: Kjøp og salg av varer

Legg inn av Ronny_N169 » 28 nov 2009, 11:12

Speedparts Norway skrev:Hei alle sammen.

Speedparts Norway får stadig dokumenterte hendvendelser ifra kunder som har fått tilbud på varer/tjenester ifra personer som tilbyr dette uten kvittering.

Ved kjøp/salg av varer må vi som firma betale moms-frakt-toll-lønn osv, da er det utrolig forsmedelig at noen tar seg friheten til å omgå alle disse pålagte kostnader.

Vi syntes det er merkelig at slik handel skal skal få florere fritt i vårt lille miljø i så stor skala det tydeligvis gjør.

Ellers har jo klubben mange flotte leverandører/firmaer som tilbyr sine tjenester/varer på riktig måte.

Med vennlig hilsen
Speedparts Norway
Om det bla er mine annonser det refereres til med dette inlegget, så kan jeg opplyse om at responsen på den annonsen jeg nå har ute på forumet nå vedr salg av trimboks, har vært helt fraværende. Men jeg har solgt noen tidligere, ja.På min annonse vedr. salg av girkasse, har det vært en henvendelse vedr. kjøp av en 4 trinns kokillekasse, og 1 som var interessert i 5 trinns kassa.

Mange av de som har henvendt seg til meg har etterspurt programmer som ikke klubbens trimleverandører i utgangspunktet har kunnet tilby har jeg intrykk av, bla løsninger med TD04 turboen, "open SID" , biopower, steg1/2 eller steg 3/4, om man kan kalle det det, 180hk-205hk i en 2,0t motor. Ikke alle ønsker å stresse turboen med 70hk ekstra i en 150hk motor, noe som desverre altfor ofte fører til en tidlig død for turboen. Jeg har ofte advart folk, i forsiktige ordelag, som har henvendt seg mot et sk "steg1" nettopp av denne grunn, men noen vil jo ha det.
Vedr. moms, så er det jo ikke moms på brukte varer, og jeg vil presisere at jeg ved en ev. "omprogrammering" faktisk setter inn en annen, brukt T7 boks i en ev kundes bil, men jeg beholder også orginalboksen som en del av handelen. Så det er utvilsomt salg av en brukt ECU det er snakk om.
Jeg har forståelse for reaksjonen som blir fremført av Bengt/ Speedparts Norway, men faktum er at jeg har nok ikke solgt så mange "trimkit" totalt. Det er svært få som er aktive her på forumet jeg har solgt til, 1 eller 2. Etter sommerferien har jeg hatt 2 henvendelser, fra kunder som har spesielle ønsker, som ikke finnes hos de ordinære leverandørene. Så om salget av disse produktene har vært nedadgående hos Speeedparts er det nok andre faktorer som spiller inn, f.eks nedgangstider generellt.
Rent generellt, så er jo salg av trimprogram el økonomisk gullgruve, om kundene er mange nok. Det tar jo kun 2-3minutter å programmere en ECU, så timesbetalingen er jo god, om man ser bort ifra utviklingskostnadene. Disse er jo også svært lave hos noen leverandører, der piratkopiering desverre er like utbredt som hos menigmann som laster ned film,mp3 osv fra nettet.
Jeg personlig har nok hatt en større fortjeneste på å selge renoverte/forsterkede girkasser til og900/99 opp igjennom årene, men dette er vel kanskje ikke interessant i dette tilfelle. Jeg mener og tror at denne "hjemmebrenningen"av T7 ECU som jeg mf. driver med ikke er en reell konkurrent til de store trimleverandørene, av den grunn at disse burde kunne tilby et mer helhetlig konsept for trim, og at det jeg personlig driver med er fortrinnsvis rettet mot et annet marked, de som vil ha en noe mer moderat effektøkning, uten å stresse div motorkomponenter til sine yttergrenser.

Jeg tror Speedparts Norway legger for stor vekt på betydningen av denne handelen av hjemmebrent via kjøp/salg annonser på forumet, da man som seriøst firma har / bør ha mye mer å tilby enn kun en omprogrammering av en ECU enhet. Og det faktum at responsen har ikke vært overveldende, spesiellt ikke fra klubbens medlemmer. Hovedtyngden er ett annet marked enn de som vil ha "steg1" trim, og jeg håper og tror at dette ikke vil ha noen innvirkning på miljøet i klubben på noen måte.
Om klubbens styre / moderatorer skulle ønske det, så kan jeg gjerne fjerne disse annonsene (både gir og ECU annonsen) fra kjøp/salg sidene i forumet, og ikke gjøre disse tjenestene tiljengelige for klubbens medlemmer.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.

Brukeravatar
Skaten N671
2.0 bar
2.0 bar
Innlegg: 985
Registrert: 14 jan 2005, 01:00
Medlemsnummer: N671
Bil: Saab 900 Aero
Sted: Tysnes

Re: Kjøp og salg av varer

Legg inn av Skaten N671 » 28 nov 2009, 15:26

Daniel N683 skrev:
Speedparts Norway skrev:da er det utrolig forsmedelig at noen tar seg friheten til å omgå alle disse pålagte kostnader
...
Med vennlig hilsen
Speedparts Norway
Bent, når ble du utnevnt til ærligheten selv?

Har ikke hørt EN ENESTE EN som har fått rapportert inn økt effekt på sin bil etter at dere står bak trimming av denne. Hvor mange kroner staten har tapt på grunn av dette tørr jeg ikke tenke på engang! Det er jo strengt tatt pålagte kostnader - som du så fint her forteller at man skal betale inn.. Kast nå ikke stein i glasshus ;)
Har faktisk montert trimkit på bilar gjennom jobben. Og på papirene som kunden får med trimmen, står det at det er kunden sjølv som har ansvar for å rapportere dette. Så dette er ikkje leverandøren sitt ansvar :wink:
'82 Saab 99
'86 Saab 900 Aero (go' bilen)
'98 Peugeot Partner (arbeidsbil)
'99 Saab 9-5


- tlf: 94366164 -
"Norges største trosamfunn er folk som har kjøpt ett VAG produkt å tror de har fått en bra bil"

Helge
Overload!!!
Innlegg: 1675
Registrert: 31 aug 2008, 20:21
Sted: Gaupen, Hedmark

Re: Kjøp og salg av varer

Legg inn av Helge » 28 nov 2009, 17:45

Daniel N683 skrev:En leverandør har vel et (i alle fall moralsk) ansvar for at dette rapporteres inn? Enten av dem som leverer trim eller av dem som kjøper denne?
Hvorfor det?
Det er bilfører sitt ansvar å påse at bilen er i forskriftsmessig stand. Ikke et firma som selger deler/utstyr.
Men de fleste firma som selger trim opplyser kunden om loven. Og loven sier at det er kundens ansvar å rapportere til myndighetene.

Skal f.eks Sharif Dekksenter rapportere inn til myndighetene hver noen kjøper dekk som er større eller mindre enn det som er orginalt på bilen? Pluss/minus 5% er lov. Skal du forandere mere skal du etter loven vise bilen for å få det godkjent.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.

Brukeravatar
Bent N208
Overload!!!
Innlegg: 1807
Registrert: 07 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N208
Navn: Bent Andresen
Bil: VW Scirocco TSI
Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
Kontakt:

Re: Kjøp og salg av varer

Legg inn av Bent N208 » 28 nov 2009, 18:24

Hei alle sammen :mrgreen:

Slik jeg leser og forstår innlegget kjøp og salg av varer er det ikke avgiftsendrings kr det snakkes om, men MVA kr .Dette er pålagte kostnader på alle produkter som kjøpes - selges ifra alle firmaer og strengt talt alle privat personer når beløpet blir stort nok. Skulle ikke MVA og alle andre faktiske kostnader bli tatt med i regnestykket ,vil vare/tjensteprisen bli forlokkende billig.

Slik jeg ser det ville vårt samfunn blitt utrolig flisete hvis alle skulle kunne kjøpe å selge ubegrenset med varer - produkter, og ikke minst tjenester til hverandre uten å betale MVA-arbeidsgiver avgift feriepenger osv.

Når det gjelder avgiftsendring på kjøretøy, dvs HK-NM forandring på bilen er det slik at Eier av kjøretøyet plikter å innraportere endring med tanke på godkjenninger av biltilsynet og ikke minst tollvesenet. Dvs trim er lov å selge - kjøpe , atter en gang bileiers ansvar å innraportere evt endring.

Ellers er min mening om kjøp/salg på forumet.Dette er helt supert, har selv også benyttet meg privat av dette.

Jeg er 100% for meningsytringer om firmaer i sin helhet og ikke minst at de aktive her på forumet må tåle all publisitet negativ eller positiv.Men jeg vil vel oppfordre til litt folkeskikk.

Ellers er jeg personlig eier av SAAB 95 og Skyline som nevnt, penger disse er kjøpt for er tjent og skattet av i alle ledd.

Når det gjelder personangrep på meg Bent i denne tråden, er og vil de rapporteres til moderatorer.Personangrep på vårt hyggelige forum bør ikke forekomme.


Ellers får dere alle sammen ha e fortsatt god helg :mrgreen:




MVH
Bent N208
Close to your saab,closer to you with Speedparts

Brukeravatar
Bent N208
Overload!!!
Innlegg: 1807
Registrert: 07 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N208
Navn: Bent Andresen
Bil: VW Scirocco TSI
Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
Kontakt:

Re: Kjøp og salg av varer

Legg inn av Bent N208 » 28 nov 2009, 19:18

Hei igjen :lol:

Jeg igjentar ! Når det gjelder personangrep på meg Bent i denne tråden, er og vil de rapporteres til moderatorer.Personangrep på vårt hyggelige forum bør ikke forekomme.

Jeg kan ikke se at innlegget kjøp-salg av varer er ment ifra strådstarter som noe annet en kanskje " Vi er et firma som betaler alt av offentlige avgifter/gebyrer og er rett å slett lei av av noen tar seg friheten til å overse disse avgifter/gebyrer for å selge varer for deretter å putte alle pengene rett i lomma " siden de har priser uten mva osv. Noe som også vil ta en markedsandel ifra Firmaer som gjør rett og rede for seg med tanke på avgifter/gebyrer. Jeg tror også at volumet på slik omsettning er høyere en de fleste tror. Ingen røyk uten ild er det vist noe som heter.

Helt personlig er min mening som følger " gitt situasjon " Jeg klipper min nabo sin gressplen og mottar noen slanter for dette, for de fleste et fett. Men skulle jeg starte full anleggsgartnerdrift i nabolaget og gi priser uten mva osv, ville jeg ikke blitt det spor overrasket om etablerte anleggsgartnere reagerte på dette.

Med mine 2 personlige innlegg i denne tråden, ber jeg om unskyldning hvis noen skulle føle seg truffet med tanke på svart omsettning av varer - tjenester.

Fortsatt en hyggelig kveld til dere alle.

Mvh
Bent N208
Close to your saab,closer to you with Speedparts

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Re: Kjøp og salg av varer

Legg inn av Edward N812 » 28 nov 2009, 20:50

det de fleste nyoppstartede vet, men som sikert en del IKKE vet, er at selv om de selger en vare med MVA-tillegg, så går dem i pluss med hensyn på kun MVA'en. man legger jo MVA på salgsprisen, altså den prisen hvor man allerede har regnet inn sin ønskede fortjeneste. og den avgiften du selv har betalt på samme vare, den ble beregnet utifra din innpris. differansen i MVA inn og MVA ut, ja den er din.

Med det sagt så oppfordrer jeg alle som kan og har lyst til å drive litt business til å legge en tusenlapp (eller er det litt mer) i å starte opp et lite enkeltpersonsforetak, og kjøre fullt løp med alt som kreves. Så slipper du å ta kjipe avgjørelser eller risikere å bli sikta for noe noen gang. mye morsommere er det og!

dette sier jeg jo fordi det aner meg at topic sikter mest til privatpersoner. kanskje jeg er heeelt på viddene?
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Ronny_N169
Overload!!!
Innlegg: 1346
Registrert: 27 mar 2003, 01:00
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Re: Kjøp og salg av varer

Legg inn av Ronny_N169 » 28 nov 2009, 21:10

Ærlig talt, at en ev omsetningssvikt hos Speedparts Norway skulle bero på eventuellt "svartarbeid" av forumdeltakere, som meg selv, ser jeg som svært lite sannsynlig, men heller av konkurranse i markedet. Om man gjør ett søk på blocket.se, http://www.blocket.se/hela_sverige?q=sa ... a=15&md=thSå dukker det opp en masse gode leverandører av trimprogrammer til Saab, i prisklassen 2000sek og opp til ca 3500. Man skal da være en særdeles god selger for å argumentere for en boks til nesten 7000 nok, ev gjør noe med prisnivået!.

Så det er nok noe i "ingen røyk uten ild", but hell, i did`t start the fire :)

Jeg gjentar meg selv, FÅ steg1 jeg har vært borti, helst folk med ønske om ekstra funksjoner og mere moderat effekt, som etter hva jeg vet, ikke er i Speedpart Norways sortiment.

Jeg vil også oppfordre folk til å TRIMME SELV! , det er jo det som er gøy. Søk litt på nettet, og det forbudte forumet vil dukke opp. Kjøp ingenting fra meg eller andre for den saks skyld!

Så ha en fin kveld alle sammen, der vi sitter på PirateBay, drikker smuglersprit eller lar øya falle dypt ned i utringningen til dama ved siden av oss på julebordet. Alt med moralen dypt ned i baklomma selvsagt. Så kan de som er fri for synd, kaste stein på oss andre, amen :)

Ps: jeg skal fjerne mine salgsannonser på kjøp/salg forumet for å gjøre Speedparts Norway tilfreds, og at de dermed får solgt timboksene og girkassene sine.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.

Brukeravatar
Bent N208
Overload!!!
Innlegg: 1807
Registrert: 07 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N208
Navn: Bent Andresen
Bil: VW Scirocco TSI
Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
Kontakt:

Re: Kjøp og salg av varer

Legg inn av Bent N208 » 28 nov 2009, 21:47

Hei igjen alle sammen

Jeg personlig syntes også det er greit å trimme bilen selv, ikke noe galt i det hvis man kan det da. Men skulle jeg trimme og selge deler til andres biler med et anstendig volum med ville jeg nok startet et firma. Men det er min vurdering da.

Meg bekjent har ikke speedparts norway hatt noen omsettningssvikt, heller det motsatte. Jeg personlig hadde i hvertfall en real økning i skattbar inntekt for 2008/2009.

Hvem har ikke tatt med seg en flaske eller en pakke sigaretter for mye, eller klipt naboens gress - levert en kompis noen billige greier for en slant eller to. Det ble faktisk definert som greit sist gang jeg blei stoppet i tollen med 1 flaske vin + 3 20 pak sigaretter for mye i tollen Ystad " sverige på vei ifra Polen ". Men skulle jeg hatt bilen full av vin - sigaretter hadde nok fløyta fått en annen tone.

Jeg personlig kommer sikkert til å benytte forumet sin kjøp/salg hvis jeg har noen private saab deler å selge.

Helt personlig jeg betaler jeg min skatt med et skjeivt smil, men skjønner at pengene trengs i det store sosialdemokratiske samfunnet vi lever i. No money, no honey :wink: For skulle jeg ha behov for offentlig støtte hadde det vært greit om statskassa kunne gi meg litt da.

Personlig støtter jeg Kemnern i oslo 100% da de ryddet opp i drosjenæringa.Dette har faktisk medført at bransjen tjener penger igjen. Jeg tror pirattaxier og de useriøse som nå er luket ut er godt for samfunnet. Er ellers helt sikker på om du kjører noen kompiser hjem for en slant eller bensinpenger ikke er straffbart.

Prøver på ingen måte å være skinnhellig. Alle bransjer skal ha sknivskarp konkurranse, men konkurransen skal ha like forutsettninger og betingelser.



Mvh
Bent N208 :lol:
Close to your saab,closer to you with Speedparts

Ronny_N169
Overload!!!
Innlegg: 1346
Registrert: 27 mar 2003, 01:00
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Re: Kjøp og salg av varer

Legg inn av Ronny_N169 » 28 nov 2009, 23:40

Speedparts Norway skrev:Ved kjøp/salg av varer må vi som firma betale moms-frakt-toll-lønn osv, da er det utrolig forsmedelig at noen tar seg friheten til å omgå alle disse pålagte kostnader.
Bent N208 skrev:levert en kompis noen billige greier for en slant eller to
Det er da slik å forstå at Bent N208 har en avvikende moralsk oppfatning enn firmaet Speedparts Norway, og at det er firmaet Speedparts Norway som vil opptre som moralens vokter i dette tilfelle. Da er vi jo helt på samme bølgelengde, jeg og Bengt N208, da jeg også synes det ikke er all verdens synd å ta med ei flaske eller sigaretter for mye, eller tjene en slant eller to på si, på salg av noen billige greier.

Sverige og Polen er EU land, med tilhørende kvoter, og jeg er forbannet. Jeg tror ikke denne diskusjonen styrker Speedparts Norways sak på noen måte, så mitt forslag er å la saken ligge der den nå gjør.
Jeg tok bort annonsene som kunne bli oppfattet som svartarbeid og moralsk / etisk vanskelige for Speedparts Norway.

Ha en fortsatt god kveld/natt
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.

na_X
Overload!!!
Innlegg: 1664
Registrert: 09 jan 2007, 22:21
Medlemsnummer: N1121
Navn: Arve Hanssen
Bil: 99
Sted: Trondheim

Re: Kjøp og salg av varer

Legg inn av na_X » 29 nov 2009, 03:39

Det er fortsatt lov til å ha hobby i Norge, og tjener man penger på den så hva gjør vel det? Vet det har vært en beløpsgrense på hvor mye man kan få skattefritt før ifølge at man er så "uheldig å tjene noe på hobbyen sin", men godt mulig denne er fjernet så man må skatte av alt man får på dette. Det er ikke alltid at produsenter har et likeverdig produkt imot ting som gjøres privat, man kan kalle det nøkkelkompetanse om man vil og det trenger ikke å være noe man faktisk trenger å tjene penger på. Det er ikke alltid man har produsent like lett tilgjengelig heller for å si det slik.

Å starte et enkeltmannsforetak/selvstendig nærringsdrivende koster faktisk ingen ting, det er bare å melde seg inn i brønnøysund-registeret så får man fullt av telefoner fra telefonselgere og reklame i posten helt gratis..
SAAB 99 TURBO 77-modell, 3-dørs. Prosjekt.

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6952
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Re: Kjøp og salg av varer

Legg inn av Paradigm N558 » 29 nov 2009, 06:29

Hmm.. nå starter diskusjonen her å bli litt vel agressiv.
Vi omtaler heretter kjent fima som "Firmaet" og Bengt som "Han derre der" okei?

Jeg ser begge sine synspunkt her, det gjør jeg, men ingenting skjer i storstilt skala, og så lenge en ECU er momset inn i landet, så kan den selges videre uten ekstra moms. Er tross alt brukt hardware det er snakk om ;)
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

Andreas N1194
Overload!!!
Innlegg: 1742
Registrert: 28 jul 2007, 12:47
Medlemsnummer: 1194
Navn: Andreas E. Andersen
Bil: og900 T16 cab, 9-5, 9-3 cab
Sted: San Francisco
Kontakt:

Re: Kjøp og salg av varer

Legg inn av Andreas N1194 » 29 nov 2009, 10:30

Som gründerspire og generelt nyskjerrig, vil jeg jo si det høres merkelig ut at en enkelt persons salg av div software/tjester kan slå beina vekk fra et stort firma med en stor kundegruppe? Da vil jeg jo tro at det er en "major flaw" i en eventuell forretningsplan, da det er i enhver bedrifts interesse å ha de(t) beste produkte(t)ne. Når man i tillegg hører at dette faktisk ikke overlapper eksisterende varer hos den etablerte bedriften, men er mer som et supplerende produkt, og gjøres som en vennetjeneste, så ser jeg faktisk ingen problemer med dette.

Dersom en vennetjeneste velter et etablert firma, så ville dette firmaet gått overende uansett..
"You pick up your best Girl, Get some Lutefisk sandwiches, and you go Ice Racing, That's a SAAB weekend" - Jay Leno

M09 Saab 9-3 2.0T Convertible California Cruiser MK3

Brukeravatar
Bent N208
Overload!!!
Innlegg: 1807
Registrert: 07 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N208
Navn: Bent Andresen
Bil: VW Scirocco TSI
Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
Kontakt:

Re: Kjøp og salg av varer

Legg inn av Bent N208 » 29 nov 2009, 10:56

Hallo alle sammen.

Jeg har i hvertfall fått luftet mine private synspunkter da :wink: På min arbidsplass er vi 3 ansatte + rådgiver, så da er det altså 4 personer igenom firmaet vi jobber og som i felleskap har tatt en firmaavhjørelse på innlegget som startet tråden. Demokaratisk eller hva.

Jeg antyder enda en gang litt forsiktig slik jeg har oppfattet dette innlegget, bli ikke overrasket om det reageres på storstilt distribusjon av varer privat. I tillegg spres det uriktig informasjon om produkter ifra store leverandører til fordel salg av sine egene garasje produkter uten mva osv.

Ellers er jeg generelt ikke hårsår,Men personer som selv skulle hevde seg personlig angrepet av andre medlemmer her på forumet burde vel vite bedre.

Jeg for min del er i hverfall ferdig med dette :mrgreen:

Fortsatt god søndag til dere alle.

Mvh
Bent N208
Close to your saab,closer to you with Speedparts

Brukeravatar
Edward N812
MAX BOOST
Innlegg: 3096
Registrert: 29 sep 2006, 14:17
Medlemsnummer: 812
Navn: Edward S. Palm
Sted: Drammen

Re: Kjøp og salg av varer

Legg inn av Edward N812 » 29 nov 2009, 12:07

Hei Ronny!
Vil bare si at de to-tre innleggene mine i denne tråden er mest ment som brannhemmende/slukkende. De er i alle fall ikke ment som kritikk mot deg, jeg er faktisk stor fan av at noen har brutt isen, og er i ferd med å gjøre markedet for chip-trimming av SAAB'er litt mer menneskelig. Grunnen til at jeg argumenterer såpass for at folk burde starte for seg selv er fordi jeg faktisk tror at om "sånne som deg" fortsetter, så vil det etterhvert bli kjempebutikk! Noe jeg også håper.

Du er jo en så fornuftig type, og garantert mer sympatisk enn Speedparts tror du er, så jeg tror at når du eventuelt kommer til et punkt hvor en litt viktig avgjørelse må tas, så ville du gjort det rette. Du prøver ikke å utkonkurrere noen som helst, og i alle fall ikke på en feig måte . -Igjen, innleggene mine er ikke rettet mot deg :P

Selv kunne jeg tenkt meg å solgt unna et par T5-bokser med ganske gromme og "hard to get" programmer, men jeg har ikke ballene til å annsonsere dem her helt enda..

-Eddy
Sist redigert av Edward N812 den 29 nov 2009, 14:32, redigert 2 ganger totalt.
1993 9000 CS 2.3 Turbo
1986 900 Aero
1976 Vespa 50s

Ronny_N169
Overload!!!
Innlegg: 1346
Registrert: 27 mar 2003, 01:00
Sted: Sarpsborg
Kontakt:

Re: Kjøp og salg av varer

Legg inn av Ronny_N169 » 29 nov 2009, 14:42

Edward N812 skrev:Hei Ronny!
Vil bare si at de to-tre innleggene mine i denne tråden er mest ment som brannhemmende/slukkende. De er i alle fall ikke ment som kritikk mot deg, jeg er faktisk stor fan av at noen har brutt isen, og er i ferd med å gjøre markedet for chip-trimming av SAAB'er litt mer menneskelig. Grunnen til at jeg argumenterer såpass for at folk burde starte for seg selv er fordi jeg faktisk tror at om "sånne som deg" fortsetter, så vil det etterhvert bli kjempebutikk! Noe jeg også håper.

Du er jo en så fornuftig type, og garantert mer sympatisk enn Speedparts tror du er, så jeg tror at når du eventuelt kommer til et punkt hvor en litt viktig avgjørelse må tas, så ville du gjort det rette. Du prøver ikke å utkonkurrere noen som helst, og i alle fall ikke på en feig måte . -Igjen, innleggene mine er ikke rettet mot deg :P

Selv kunne jeg tenkt meg å solgt unna et par T5-bokser med ganske gromme og "hard to get" programmer, men jeg har ikke ballene til å annsonsere dem her helt enda..

-Eddy
Jeg har ikke oppfattet dine innlegg som noen kritikk av meg, heller som du sier selv, brannhemmende.

mvh Ronny.
To crash with a Volvo is extremely safe.
... if you`re sitting in a Saab.

Svar