Noen som kjenner til noen fallgruver her?
Er kun mva ved import av slikt, og jeg tenkte å kjøpe en ny henger, der samme modell blir solgt ny i Norge av importør.
F.eks denne som koster 47375,- inkl mva.
i forhold til denne (som er stort sett samme og også selges i Norge) i Tyskland koster ca 31100 inkl mva med dagens kurs.
Må hentes i Hamburg, hos forhandler som selger masse på eksport og ordner med tollskilter osv, samt refunderer tysk mva.
Men jaggu skal jeg komme langt tur/retur Hamburg for 16000.
Evt kan man jo slå til med en treveis tipp, og kun legge på €400 der nede, her koster'n 10.000 mer enn den med kun bakover-tipp.
Men altså, noen som har vært borti trøbbel med registrering osv?
Import av tilhenger
Moderator: Moderatorer
Import av tilhenger
2003 Saab 9-5 2,2 TiD SC
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
2003 Saab 9-5 2,0t SC
2009 Toyota HiAce
- Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Re: Import av tilhenger
Stort sett bare å kjøre på det
Tok selv inn biltralla mi fra england og det var egentlig fryktelig enkelt.
Er et par ting du skal passe på, for det første så må du forsikre deg om at rammenummeret ikke bare står på chassinummerplata, det skal også være stanset inn i selve ramma. Sjekk også at selve chassinummerplata faktisk sitter på hengeren, dette er vel først og fremst aktuellt for de som tar inn henger fra england for der registreres ikke hengeren, de kjører med samme skiltnummer som på bilen og dermed er det mange som tar av den chassinummerplata for å ha bevis på at hengeren er deres om den skulle bli stjålet.
Så må man ha dokumenter som bekrefter hva akslinger og bremser tåler, i mitt tilfelle så trengte jeg ikke å ha med disse da de på biltilsynet hadde for min modell i systemet sitt fra før.
Så må man ha med de dokumentene man får etter å ha innbetalt momsen..
Større jobb er det ikke men jeg ville nok ha ringt BT på forhånd for å sjekke at de har dokumentasjonen for den hengeren det er snakk om.
Tok selv inn biltralla mi fra england og det var egentlig fryktelig enkelt.
Er et par ting du skal passe på, for det første så må du forsikre deg om at rammenummeret ikke bare står på chassinummerplata, det skal også være stanset inn i selve ramma. Sjekk også at selve chassinummerplata faktisk sitter på hengeren, dette er vel først og fremst aktuellt for de som tar inn henger fra england for der registreres ikke hengeren, de kjører med samme skiltnummer som på bilen og dermed er det mange som tar av den chassinummerplata for å ha bevis på at hengeren er deres om den skulle bli stjålet.
Så må man ha dokumenter som bekrefter hva akslinger og bremser tåler, i mitt tilfelle så trengte jeg ikke å ha med disse da de på biltilsynet hadde for min modell i systemet sitt fra før.
Så må man ha med de dokumentene man får etter å ha innbetalt momsen..
Større jobb er det ikke men jeg ville nok ha ringt BT på forhånd for å sjekke at de har dokumentasjonen for den hengeren det er snakk om.
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
- MAX BOOST
- Innlegg: 3628
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N17
- Navn: Børre Midtlien
- Bil: -63 96/-73 99/-76 95/-99 9-5
- Sted: Lillehammer
- Kontakt:
Re: Import av tilhenger
Spørs vel litt på handlinga i Flensburg det eller?? Jeg blir gjerne med om du trenger copilot!Rune N35 skrev:
Men jaggu skal jeg komme langt tur/retur Hamburg for 16000.
Pass på at COC-dokumenter (Certifcate Of Conformity) følger med, så skal det dekke det meste, ihvertfall gjør det det på importbiler.
-63 96TT // -73 99 // -99 9-5 LPG // -11 9-3 TTiD
TECH2 // Lawicel & BDM
TECH2 // Lawicel & BDM