Til minne om Tommy Utengen
Lagt inn: 14 aug 2010, 22:25
Fredag 13.08.2010 var jeg en av mange som var med på Tommys bisettelse. Det var en meget følelselsladet dag.
Kirken var fyllt av familie, gode venner og kjente av Tommy, og det ble sagt mange gode ord om hans liv og den personen han var. Det er en dag jeg aldri kommer til å glemme. Her kan alle som føler for det dele gode minner om, og gode opplevelser med,Tommy.
Sivs mann, Truls og Marius pappa har fyllt alle hjerter med godhet, for en mann som Tommy skal man lete lenge etter.
Min gode venn og læremester er desverre ikke her mere.Det føles ikke riktig i det hele tatt og er ennå uvirkelig og vanskelig å forstå.
Tommy og jeg har hatt utrolig mange gode stunder sammen opp gjennom tiden.
Husker første gang jeg møtte han, det var i 2003 og jeg jobbet da på Saab Huset på skøyen.
Vi var blitt fortalt at det skulle komme en representant fra Hirsch til oss, og jeg var helt klar på den mannen skulle jeg prate med, ville da finne ut om Hirsch kunne levere custom trim til 9.3 Viggen.
Jeg gikk høflig bort til Tommy og begynte å snakke til han på engelsk, da han sier" vi tar det på svensk, det er bedre". Og han pratet flytende svensk. Fikk litt info av han og ble enig om at vi skulle møtes neste gang han var i norge.
Andre gang vi møttes kom han hjem til meg med noen deler, jeg gikk ut for å møte han og når han da begynte å prate, pratet han kav totning
Så jeg måtte spørre han hva var det egentlig som foregikk, da han sier : je e fra toten sjønner du
Etter dette har det blitt mange gode minner, vi har hatt utallige timer sammen i bil der alt mellom himmel og jord har blitt løst
Og hvilke historier han har kommet med, alt fra biler som brant opp under tester til tannløse cowboyer med hagle bakpå lasteplanet i Texas. Ja for Tommy har vært over hele verden og kjørt tester i perioden han jobbet på Saab.
Ofte har det vært Tommy som har kjørt og jeg har sittet med dataen i fanget og fått opplæring i hvordan Saab motorstyring fungerer. For var det noe Tommy kunne så var det Saabs Trionic.
Han begynte på Saab når han var 18 år gammel, han begynte på gulvet og jobbet seg oppover i systemet.
Den siste perioden han jobbet på Saab hadde han ansvaret for utviklingen av Trionic 8.
I 2003 begynte han på Hirsch som tunings ekspert. Fra den dagen ble Hirsch totalt forandret, for det var ikke alt som var like bra utviklet.Tommy la sin sjel i jobben og det kunne bare bli bedre.
I dag er det titusner av Hirsch kunder som kjører rundt med ett stort glis
Tommy du vil bli dypt savnet!!!!!!!!!!!!
Kirken var fyllt av familie, gode venner og kjente av Tommy, og det ble sagt mange gode ord om hans liv og den personen han var. Det er en dag jeg aldri kommer til å glemme. Her kan alle som føler for det dele gode minner om, og gode opplevelser med,Tommy.
Sivs mann, Truls og Marius pappa har fyllt alle hjerter med godhet, for en mann som Tommy skal man lete lenge etter.
Min gode venn og læremester er desverre ikke her mere.Det føles ikke riktig i det hele tatt og er ennå uvirkelig og vanskelig å forstå.
Tommy og jeg har hatt utrolig mange gode stunder sammen opp gjennom tiden.
Husker første gang jeg møtte han, det var i 2003 og jeg jobbet da på Saab Huset på skøyen.
Vi var blitt fortalt at det skulle komme en representant fra Hirsch til oss, og jeg var helt klar på den mannen skulle jeg prate med, ville da finne ut om Hirsch kunne levere custom trim til 9.3 Viggen.
Jeg gikk høflig bort til Tommy og begynte å snakke til han på engelsk, da han sier" vi tar det på svensk, det er bedre". Og han pratet flytende svensk. Fikk litt info av han og ble enig om at vi skulle møtes neste gang han var i norge.
Andre gang vi møttes kom han hjem til meg med noen deler, jeg gikk ut for å møte han og når han da begynte å prate, pratet han kav totning

Så jeg måtte spørre han hva var det egentlig som foregikk, da han sier : je e fra toten sjønner du

Etter dette har det blitt mange gode minner, vi har hatt utallige timer sammen i bil der alt mellom himmel og jord har blitt løst

Og hvilke historier han har kommet med, alt fra biler som brant opp under tester til tannløse cowboyer med hagle bakpå lasteplanet i Texas. Ja for Tommy har vært over hele verden og kjørt tester i perioden han jobbet på Saab.
Ofte har det vært Tommy som har kjørt og jeg har sittet med dataen i fanget og fått opplæring i hvordan Saab motorstyring fungerer. For var det noe Tommy kunne så var det Saabs Trionic.
Han begynte på Saab når han var 18 år gammel, han begynte på gulvet og jobbet seg oppover i systemet.
Den siste perioden han jobbet på Saab hadde han ansvaret for utviklingen av Trionic 8.
I 2003 begynte han på Hirsch som tunings ekspert. Fra den dagen ble Hirsch totalt forandret, for det var ikke alt som var like bra utviklet.Tommy la sin sjel i jobben og det kunne bare bli bedre.
I dag er det titusner av Hirsch kunder som kjører rundt med ett stort glis

Tommy du vil bli dypt savnet!!!!!!!!!!!!