Side 1 av 1
Dagbladet i dag
Lagt inn: 21 sep 2004, 10:18
av Kristian N70
Lagt inn: 21 sep 2004, 11:21
av Rune N35
Og hvor er logikken i at man skal betale mer avgift på en bil som har lavere forbruk?
Heia Norge.
chip
Lagt inn: 21 sep 2004, 11:54
av Petter 900 T
Norge er et land for nisser og spesielt interesserte.......
Lagt inn: 21 sep 2004, 20:18
av john n04
Sur de ikke nok penger ut av oss bileiere?

Re: Dagbladet i dag
Lagt inn: 21 sep 2004, 20:43
av oddi N108
Er vel bare å nappe ut apc'en hvis folk skulle begynne å fatte interesse det vel...

ihvertfall for min del..
mvh oddi
Lagt inn: 22 sep 2004, 00:45
av Ole-P-N154
Rune,
Logikk,
Avgifter,
Biler.
Norske myndigheter har vel aldri klart å kombinere disse tre ordene i en og samme setning!
I Sverige koster en fullt utstyrt 9-5 estate Aero kr 340.000,- svenske!
Men vi får trøste oss med det vi har: Olje = penger, D. høybråten, T. Skogsholm (og alle de andre dyrene på løvebakkeskogen)[/i]
Lagt inn: 22 sep 2004, 02:31
av alex_ander3@hotmail.com
dette med trimming og avgifter gjelder bare med biler som er reistrert etter 01.01.1996. alt før dette kan du trimme uten å betale av gifter. som er litt over 1000-lappen for HVER hest

Lagt inn: 22 sep 2004, 07:04
av Jørgen N237
Ole-P skrev:
Logikk,
Avgifter,
Biler.
Norske myndigheter har vel aldri klart å kombinere disse tre ordene i en og samme setning!
Nei, men de to siste er de altfor flink til å kombinere i en setning... Kast Torill Skogsholm, og få inn Jan Erik Larsen istedenfor...
MVH
Freshmaker
Lagt inn: 22 sep 2004, 07:31
av JP
Hvordan er det hoverhode mulig å se at noen har Chip?
De klarer jo ikke med et øyekast å lese av programet på Chipen?
Lagt inn: 22 sep 2004, 07:51
av Angry Saab
Kom bare til å tenke på en liten ting. Det er litt rart at de billigste japsene forurenser mer enn en ny Saab?
Burde ikke det være en lite avgifts lettelse for de bilene som forurenser lite, i forhold til vekt/hk??
De billigste asiatiske bilen tar ingen satsning på å lage biler som forurenser lite.... Men jeg tror Saab og GM har brugt en del på dette.
Leste oså i Autofil at Torill Skogsholm

ville ha hydrogen- drevet bil.... Tenk hvis du kræsjer en sånn....
Et ord til Torill Skogsholm:
HINDENBURG
Som en av Ingeniør på Saab en gang sa: Med Saab turbo klarer vi å lage en sterk motor med med mange hester uten at det trenger å gå utover størrelse og forbruk
Ha en god dag å la oss endelig håpe at Vensre faller under Sperregransen

Lagt inn: 22 sep 2004, 07:59
av Jørgen N237
JP: Det finnes firma som driver med dette, bla annet trimmingfirma kan finne ut dette....
Angry saab: Asiatiske biler har ikke fokus på forurensing. Men sannsynligheten for at den norske regjeringen skal minske noen avgifter er heller små... Spesielt med Torill Skogsholm som samferdselsminister.. Hydrogen er greit nok det, sålenge bondeviken og resten av regjeringen kjører det,... Jeg bor jo ikke på østlandet så jeg treffer dem ikke...
Lagt inn: 22 sep 2004, 09:30
av Kjetiln122
Skulle vel egentlig også bli billigere for oss som har oppgradert bremser og vegholdning på bilen også da!

Lagt inn: 22 sep 2004, 14:31
av Hjelle, N6
Ja prisane er sjuke, kva var det 9-5 Hirsch 305hk kosta i Sverige? Var det 399k SEK eller var det 499k SEK?
Alex_ander3@hotmail.com: Det er ikkje generelt 1000kr hest, dette er regultert av kor ghammal bilen er, kor monge hestar du har frå før og kor monge du skal ha osv. Men vi er nok enige i at det er altfor dyrt.
OFte kan summen pr. hest vere lavare, og avog til høgre enn 1000 kr/hest.
Husk også på at har du varebil i avgiftsklasse B betalar du berre dei 20% av prisen, og i tilegg får du bruksfrådrag på summen også. Mao, det er snakk om småpengar. Fks på ein M01 9-5 2.0t vare med 150hk orginalt, og du aukar effekta til 190hk vert summen slik: 40hk er 29.5kW, dvs kostar det 34 571:-. Sidan dette er ein varebil får en 80% rabatt på den summen, i avgiftsklasse B vert denne summen 6 914:- om bilen er ny. Når bilen er 3 år (for enkelteheitsskuld, dette gå på regdato kontra dagens dato, for å få bruksfrådrag for 3 år må dagens dato vere tre år etter reg. datoen) er bruksfrådraget på 45%, vert summen å betale 3802:-.
Selfølgelig er denne summen altfor høgt sånn sett, men det var berre for å illustrere at ein hets ikkje alltid kosta 1000 kr i avgift. I dette reknestykket er summen 95:- pr hest.
Rune N35: Grunnen til at det skal betalast meir avgift når forbruket minstar er for å kompansere bensinskatten. ;D
Er nok enig med fleirtalet her, at det ikkje skulle vore eingongsavgift, men det kan vi nok berre drøyme om...
Lagt inn: 22 sep 2004, 17:02
av Angry Saab
Torill Skogsholm sa at biler som har lave co2 utslipp og bruker lite bensin burde belønnes med lavere avgifter. ser jo det
Bare tenker på kollektiv satsningen hvem er interessert i å dra med 2-4 unger på trikken/bussen?

Det er mye bedre å plassere dem i baksete på en Saab.
80 % av overskuddet fra Bomringen i Oslo gikk til Oslo Sporveier og ikke til bedre veier som lovet.
Hvorfor må Bilistene betale for et ubrukelig Sporveisnett?
De har vel ca 50.000 reisene hver dag og med de billetter prisene burde det være lønnsomt!!
Mistenker Torill Skogsholm for å være medlem av Natur og ungdom
