Til ettertanke :)

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
Bent N208
Overload!!!
Innlegg: 1807
Registrert: 07 jul 2003, 01:00
Medlemsnummer: N208
Navn: Bent Andresen
Bil: VW Scirocco TSI
Sted: " Stort sett å finne hos Speedparts "
Kontakt:

Til ettertanke :)

Legg inn av Bent N208 » 28 nov 2010, 19:41

Til ettertanke


Jeg har noe på hjertet jeg ønsker å dele med dere alle. Hvordan kan jeg bidra til at STCN sitt forum blir et hyggelig sted å besøke. Jeg har gått litt i meg selv, å ser flere likheter med mange av dere.

I så måte mener jeg siste ord er ikke sagt før jeg har sagt mitt. For de fleste er det vel ikke så stygt ment som det er skrevet, men vi er i perioder er vi faktisk skriftlig direkte ufine med hverandre her på forumet. Som individuelle personer gjør vi individuelle valg, det også når det gjelder deler/oppgraderinger til våre biler. Kanskje det er på tide at vi skulle prøve å oppmuntre hverandre, i stedet for å komme med bunnløs kritikk til løsninger vi ikke har døytens erfaringer med.

Det finnes mange trimleverandører, dette har vært grobunn til mye skitprat om mange dessverre. Jeg skal være den første til å si beklager for mine usaklige innspill på dette tidligere, så ideen om at det kun er jeg/du som har riktig trimleverandør holder ikke mål. Her er vi flere som faktisk burde tenke igjennom hva vi sier om de respektive trimleverandører/egen trimere på markedet. Tiden går og noen har knekt koden, med dette mener jeg trimme selv. Ikke noe galt med det i det hele tatt, men å prøve å erverve seg kunder med usannheter for å få salg er ikke pent. Her burde flere gå i seg selv, ikke bare jeg.

Jeg har sett SAAB, hvor bileier selv har trimmet og resultatet blei helt supert. Så med dette vil jeg oppmuntre dere som har kunnskap om dette til å dele positive/negative erfaringer på forumet.

For de fleste gjelder trimvare ifra forhandler/tuningfima, her er utvalget stort og bra hos alle. Kan vel si det slik, hadde jeg kjøpt en bil med trim og bilen gikk bra, og alt i orden ville jeg bare latt den være slik uansett leverandør.

Så har vi dette med diskusjoner som tar helt av. Jeg har vært med på å dra diskusjoner om alt og ikke noe til det uendelige her på forumet, dette er slitsomt ” noen som kjenner seg igjen ” å måtte sitte med PC pålogget i frykt for å ikke få siste ordet. Det må alltid to til for å dra i gang en diskusjon, men å la noen få ha rett er ikke vanskeligere enn å si OK da sier vi det eller ikke svare i det hele tatt. Dette har jeg prøvd og er mye behagligere enn å sitte PC vakt for å få det siste ordet. Til slutt handler vel dette kun om å innfinne seg med at det er flere meninger og at kanskje ikke min faller i smak hos alle.


Som STCN medlemmer er vi så heldige å ha et styre med hjelpere som steller i stand til fest en gang i året, STCN landstreff. På disse treffene har vi jo alle en genuin mulighet til å bli bedre kjent. Jeg har personlig ikke brukt så mye tid på annet en banekjøringa og Ole sitt 900, men har lovet meg selv at jeg skal bli med på hele helgen i sammen med dere alle på campen neste år. Så min oppfordring for 2011 la oss alle som en møtes til en hyggelig matbit over grillen på campen og dele erfaringer om SAAB og motorstyringer/oppgraderinger og selvsagt mye tullprat da J

Innlegget er skrevet, og ment som et lite hint ifra en som har hatt for vane å tømme hele magasinet hver gang. Husk at det finnes et menneske bak hver signatur på vårt kjære forum.

Mvh
Bent N208
Close to your saab,closer to you with Speedparts

Brukeravatar
ToreN1246
Overload!!!
Innlegg: 1200
Registrert: 28 jan 2008, 17:08
Medlemsnummer: N1246
Navn: Tore
Bil: 9-5 aero -01
Sted: lillehammer
Kontakt:

Re: Til ettertanke :)

Legg inn av ToreN1246 » 28 nov 2010, 19:53

i mangel av "liker dette" knapp : +1
“Sucking all the marrow out of life doesn’t mean choking on the bone”

9-5 aero

19t7 l evo6ic l 3"dp-2,5twinpipe l 3b-fuel l bilstein l eibach l walbro l polyurethane l sas l VoldenRacing

SELGES:9-3ss aero -09 ratt komplett med airbag, som nytt! Har det enda om noen trenger det!

Brukeravatar
Morten S.
MAX BOOST
Innlegg: 2024
Registrert: 20 mar 2003, 01:00
Medlemsnummer: N1507
Navn: Morten Sølsnæs Strandmoe
Bil: 2 x TT, V4, og900 og 9-3 SC
Sted: Vestfold
Kontakt:

Re: Til ettertanke :)

Legg inn av Morten S. » 28 nov 2010, 20:34

:thumbsup:
"Alt" fra totakt til turbo

Brukeravatar
Ole N26
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 408
Registrert: 25 feb 2003, 01:00
Medlemsnummer: 26
Sted: "i reserbilen"
Kontakt:

Re: Til ettertanke :)

Legg inn av Ole N26 » 28 nov 2010, 20:47

Denne har nok mange godt av å lese igjennom :wink:

Burde kansje være "sticky" i alle forumdelene?
SPEEDPARTS
M96 900 661hk/651Nm "extremebilen"
M05 Saab 93SS "konebilen"
M04 VW T5 Hvit og kort "bruks/trekkbilen"
"Den som gir seg er en dritt..."

Brukeravatar
EdHunter N815
MAX BOOST
Innlegg: 4525
Registrert: 02 sep 2006, 13:11
Medlemsnummer: N815
Navn: Bjørn
Bil: 2008 9-3 2,0t Hirsch
Sted: Bergen

Re: Til ettertanke :)

Legg inn av EdHunter N815 » 28 nov 2010, 22:04

Må bare si at jeg er helt enig, og uten at jeg kan dra frem noen konkrete eksempler så har jeg nok mine svin på skogen jeg også... :oops: Lite gjennomtenkte innlegg er det nok desverre alltid mange av på et forum, og noen av disse stammer helt sikkert fra meg.

Det er ekstremt lett for at det oppstår misforståelser i slike skriftlige diskusjoner, da man ikke har anledning til å oppfatte for eksempel kroppspråk, humør og toneleie hos den man diskuterer med. Dermed er det, som Bent sier, ofte ting oppfattes mye verre enn de er ment. I så måte er smileys et veldig godt verktøy for å sette ord på det man ikke kan se, så min oppfordring må bli at alle bør bli flinkere til å sette en liten :D, :wink: eller 8) hver gang man skriver noe som kan oppfattes negativt om man leser det uten å kjenne tanken bak.

Kanskje vi skal prøve oss med et kollektivt nyttårsløfte for STCN? Hver enkelt gjør det vi kan for å være mer positiv på forumet, har vi noe negativt å si så kan det gjøres "på privaten" eller helst ikke i det hele tatt. :woot:
M91 Saab 9000cc 2.3 Turbo S (godbil)
M08 Saab 9-3 SC 2,0t Vector (Hirsch)
M98 Saab 9-5 sedan 2.3t steg 1

Brukeravatar
JoBruheim N1726
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 311
Registrert: 07 jul 2009, 22:19
Medlemsnummer: N1726
Navn: Jo Bruheim
Bil: Saab 9-3SE t7
Sted: Melhus/Oslo

Re: Til ettertanke :)

Legg inn av JoBruheim N1726 » 03 des 2010, 18:46

Er helt enig :)

Er helt utrolig at noen kan trekke seg opp over den kjøretida du snakka om i seven up-tråden :p Da er man virkelig ute etter diskusjon.
Saab 9-3SE t7 '02

[X] Saab 900S '96

Helge
Overload!!!
Innlegg: 1675
Registrert: 31 aug 2008, 20:21
Sted: Gaupen, Hedmark

Re: Til ettertanke :)

Legg inn av Helge » 04 des 2010, 02:54

Bent N208 skrev:For de fleste er det vel ikke så stygt ment som det er skrevet, men vi er i perioder er vi faktisk skriftlig direkte ufine med hverandre her på forumet. Som individuelle personer gjør vi individuelle valg, det også når det gjelder deler/oppgraderinger til våre biler. Kanskje det er på tide at vi skulle prøve å oppmuntre hverandre, i stedet for å komme med bunnløs kritikk til løsninger vi ikke har døytens erfaringer med.
Bra tenkt og bra skrevet. Jeg har mer eller mindre meldt meg ut etter flere skarpe innlegg mot meg.
Jeg er medlem, og veldig aktiv, på to andre norske bilforum. Tonen der inne er en helt annen enn den er her.
Den er oppmuntrende, og forslag til andre måter å gjøre ting på blir skrevet i en hyggelig og velmenende tone.
Vi er alle på samme lag, så det er ingen grunn til å krangle. Er du uenig i noe, så si det gjerne. Men på en hyggelig måte. Konstruktiv kritikk er alltid velkommen. Erfaringer andre har gjort er alltid verdifulle.
06 9-5 TiD.
99 9-3 Cab.

Terra N837
Overload!!!
Innlegg: 1156
Registrert: 14 sep 2006, 14:00
Medlemsnummer: N 837
Navn: Anders
Bil: Mazda 6, VW Polo
Sted: Sortland

Re: Til ettertanke :)

Legg inn av Terra N837 » 04 des 2010, 13:52

Jeg synes tonen på forumet er fin jeg.. Er meldlem av en drøss med forum rundt om og synes tonen i STCN er langt bedre enn de andre jeg er medlem av.
Det vil jo alltid finnes bedrevitere og kranglefanter, men det vil man uansett finne hvor enn man er.
Er ille hvis det er slik at noen skal ødelegge for medlemmer slik at dem ikke lenger ønsker å delta i klubben. Da bør man trykke på "utropstegnet" slik at de kan gå inn å vurdere om det er grunnlag for å komme med en advarsel til vedkommene, evt. stenge ute.
Noen er tøff i kjeften generellt, andre har det mer i tastaturet enn i kjeften.
Tror man kan tenke seg om 2 ganger før man skriver. Skriver man i sinne blir det fort feil.
Mazda 6
VW Polo

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6952
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Re: Til ettertanke :)

Legg inn av Paradigm N558 » 04 des 2010, 13:56

Stemmer det, synnes tonen her på forumet faktisk er fantastisk bra!
Vi har hatt våre disputter, uten tvil, men ingen av de jeg kommer på har vært grunnløse.
Har man fakta i fanget og noen påstår det er feil, så ender det i krangel og dårlig stemning.
Men de diskusjonene er over, og alle her har det bra, og det er jo det viktigste :woot:
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero

009 N517
0.7 bar
0.7 bar
Innlegg: 115
Registrert: 13 jul 2005, 01:00
Medlemsnummer: N517
Sted: Oslo

Re: Til ettertanke :)

Legg inn av 009 N517 » 05 des 2010, 16:46

Dette er godt skrevet og Bent har fullstendig rett. Kjernen i det hele er klubbens ve og vel, det er samværet og samholdet som holder det hele sammen. I "stridens hete" er dette det letteste å miste av syne.

Brukeravatar
kevin86
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 306
Registrert: 25 mar 2006, 15:31
Medlemsnummer: N659
Navn: kevin Utsi
Bil: Saab 95 Vector
Kontakt:

Re: Til ettertanke :)

Legg inn av kevin86 » 08 des 2010, 21:50

Morten S. skrev::thumbsup:
Arbeidsbil: VW Transporter 08
Privat: Saab 95 02 Vector Estate
Saab 93SS 05 TID

Svar