Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!
Moderator: Moderatorer
-
saab-900-turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Legg inn
av saab-900-turbo » 25 aug 2011, 17:48
noen som har handlet fra denne siden før, og vet om det er serriøse folk som driver det ?
http://performance-product.no/
1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 25 aug 2011, 20:28
De tar nå i allefall dobbel pris av det andre tar for et Lesjöfors senkesett så da har ikke jeg tenkt å teste dem ut i allefall

M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
saab-900-turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Legg inn
av saab-900-turbo » 25 aug 2011, 20:30
Tenkte jeg skulle kjøpe dumpventil der, var bare rundt 300 kr for den. en slik turbo xs style. For disser er jo så dyre andre plasser

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
-
Tor N12
- MAX BOOST
- Innlegg: 9123
- Registrert: 13 aug 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N012
- Navn: Tor
- Bil: 9000/9-5/9-3
- Sted: Melhus
Legg inn
av Tor N12 » 25 aug 2011, 20:32
Har ikke du og900 da? Den skal ikke ha dumpventil!
M97 9000 AERO Godbilen, evighetsprosjekt....
M07 9-5 A60 Hirsch/MgMotor
M07 9-3 Vector/Aero Cab Hirsch/MgMotor
M09 9-3 Aero XWD Hirsch/MgMotor
-
saab-900-turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Legg inn
av saab-900-turbo » 25 aug 2011, 23:45
Min orginale resirk i plast er sprukket. og denne var billigere enn å kjøpe en ny orginal. og tenkte egentlig på å kjøpe en resirk i noe metall i stedenfor plast, men har ikke peng til det nå for tiden

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
-
Paul N1176
- Overload!!!
- Innlegg: 1160
- Registrert: 05 okt 2007, 19:28
- Medlemsnummer: N1176
- Navn: Paul Kristensen
- Bil: MY09 9-3 1,8t + MY03 9-5 2,0T
- Sted: Rognan
Legg inn
av Paul N1176 » 26 aug 2011, 07:33
- 03 SAAB 9-5 2,0t Vector estate automat
- 09 SAAB 9-3 SS 1,8t Biopower
Solgt: 00 SAAB 9-5 2,0t sedan
RIP: 87 SAAB 9000 2,0 turbo
-
Rambraut N1491
- MAX BOOST
- Innlegg: 2068
- Registrert: 16 jun 2008, 14:50
- Navn: Martin Rambraut
- Bil: 2007 BMW 525da
- Sted: Hovin i Gauldal
Legg inn
av Rambraut N1491 » 26 aug 2011, 16:10
Resirkdump fra biltema er i alu og det følger med tre forskjellige fjører. Har den på min 9000, lager nesten helt lik lyd som en HKS SSQV dump, funker uansett helt knall. Koster vel 549,- mener jeg og huske...
1991 Toyota Celica GT-4 ''Carlos Sainz''
2007 BMW 525da LCI
-
saab-900-turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Legg inn
av saab-900-turbo » 27 aug 2011, 22:16
disse var billigere enn på speedparts. koster jo dobbelt så mye for en orginal på speedparts

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
-
Hjelle, N6
- Site Admin

- Innlegg: 8371
- Registrert: 25 feb 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N6
-
Kontakt:
Legg inn
av Hjelle, N6 » 27 aug 2011, 22:41
Ellers betalte eg rundt 500 for ventil på SAAB sist eg kjøpte. So skal du kun ha ventilen spelar det knappast noka rolle kvar du kjøper den, SAAB eller Maptun sosant du kan hente ventilen på SAAB sjølv.
-
saab-900-turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Legg inn
av saab-900-turbo » 27 aug 2011, 23:00
Takker for alle svar. men fortsatt ingen som har nevnt noe om internett siden som egentlig var spøsrmålet her

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
-
saab-900-turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Legg inn
av saab-900-turbo » 30 aug 2011, 15:49
Du har jo åpen dump på din og900, men er dette fordi du ikke har orginal motorstyring ?

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo
-
Johan N828
- MAX BOOST
- Innlegg: 2414
- Registrert: 28 aug 2006, 17:18
- Medlemsnummer: 828
- Navn: Johan H
- Sted: Bærum
Legg inn
av Johan N828 » 31 aug 2011, 09:14
Helt riktig. Jeg har Nira i3+ som styring. Da har jeg ikke luftmassemåler slik som du har
//J
-
saab-900-turbo
- 1,5 bar

- Innlegg: 355
- Registrert: 17 jun 2009, 12:41
- Medlemsnummer: N1804
- Navn: Kent
- Bil: SAAB 900 Aero
- Sted: Sogn Og Fjordane
Legg inn
av saab-900-turbo » 31 aug 2011, 15:15
Johan N828 skrev:Helt riktig. Jeg har Nira i3+ som styring. Da har jeg ikke luftmassemåler slik som du har
//J
Stemmer

1987 SAAB 900 Aero
1988 e34 BMW M5 Turbo
1990 SAAB 900s Turbo