Hmmmm.....
Jo, kan kanske det.....
Men MÅ jag?
Vad med licens?
MÅ jag ha svensk?
Finns ju många vägar att gå så att säga....
F.ex. så finns det minst 1 99 sverige som det har bytts framvagn på,
till 9-3....
Då slipper man problemet med att girkassa ryker....
Recept: 99 chassi (styvt å fint), kapas jämns med torpedväggen, svetsa dit 9-3 alt. 9-5 framvagn. Fördelen med 9-5 är att då passar både 9-3SS 6 trinns kasse och Opel Vectra/Calibra turbo 6 trinns utan att bygga om motor fästen. Saabs motorer(1994 eller nyare) passar på den Opel kassa.
Detta ger många alternativ när det gäller motor.
F.ex. 9K Aero motor med ca 500Hk å över 600Nm i 99 chassi.....
Tror det skulle flytta sig nått rent himmelskt (låg flygning)!
Men så är jag lite torsk på NG900/9-3:ans look då.....
Plus att det troligen blir mindre rostlagning om man utgår från ett nyare chassi....
Som du/ni säkert ser finns det för å nackdelar med båda konfigurationerna......
Den som lever får se!
Jag har väldig lust att bygga nått oavsett!!!!
Anders