Farlig fremtid for alle oss som er glade i pedalen
Moderator: Moderatorer
-
- 0.7 bar
- Bil: Saab 9-5
- Sted: Harestua
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
Re: Farlig fremtid for alle oss som er glade i pedalen
hvis ikke tele å datatilsynet setter en stopper for dette så tror jeg det blir en del sprengte fotoboxer rundtom..... dette vil vel bli en av de største formene for overvåkning de kan finne.... personvernsloven må vel stoppe den galskapen der....Ecopower skrev:http://www.digi.no/php/art.php?id=117028
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
Nu blir det till att bygga roterande nummerskylt, likt James Bond i filmen Goldfinger....
Rappa några tyska skyltar av turister.... (NB! Ironi)
Sen så....
Får dom ta hur många bilder dom vill!
Men jag undrar om det inte blir som i filmen "Enemy of the State" snart, med all denna övervakning....
Mvh Anders
Rappa några tyska skyltar av turister.... (NB! Ironi)
Sen så....
Får dom ta hur många bilder dom vill!

Men jag undrar om det inte blir som i filmen "Enemy of the State" snart, med all denna övervakning....
Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!!

-
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N353
- Navn: Dag Kjetil Hovland Hansen
- Bil: 9-3
- Sted: Årnes
- Kontakt:
Kan F*** meg begynde å lure ja. skulle ikke tru det var så om å gjøre å få hekta folk. men men, er vel en fin melke ku da, for er jo stor sett de som kjører for fort en gang i skuddåret som blir tatt, mens de som kjører uten lys, og konstant for fort, som går fri....

Don't think!
Feel. It is like a finger pointing away to the moon. ... Don't concentrate on the finger or you will miss all that heavenly glory.
Köp aldrig en folkvagn, kjör heller en barnvagn.
VW= Virtually Worthless
9.3 01
Feel. It is like a finger pointing away to the moon. ... Don't concentrate on the finger or you will miss all that heavenly glory.
Köp aldrig en folkvagn, kjör heller en barnvagn.
VW= Virtually Worthless
9.3 01
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
Ikke alltid dette funker, her i Bergen er ihvertfall endel fotobokser over begge felt, dessverre..Surbotaab (ralle) skrev:men d er jo bare å legge seg over i andre kjørebanen forbi en fotobox da.....(der dette går ann....) har mått gjordt det i visse tilfeller der jeg ikke har sett boxen før i siste øyeblikk.... funker d....
Styrer med DAB og AUX
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
Fotoboksene skal ta i begge felt daSurbotaab (ralle) skrev:men d er jo bare å legge seg over i andre kjørebanen forbi en fotobox da.....(der dette går ann....) har mått gjordt det i visse tilfeller der jeg ikke har sett boxen før i siste øyeblikk.... funker d....

De nye boksene der blir farlige

STCN #383
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
- 2003 9-5 Aero pamperstralle |LarsEdition
- Surbotaab N369
- Overload!!!
det funker ihvertfall på den boxen som står rett før sørladssenteret når du kommer ifra aredal... det blinka ihvertfall på den A6`en som lå bak meg og ikke rakk å legge seg ut..... å dette er ca 3 mnd siden, så da burde jeg ha hørt noe nå hvis det ikke hadde funka....TurboLars N384 skrev:Fotoboksene skal ta i begge felt daSurbotaab (ralle) skrev:men d er jo bare å legge seg over i andre kjørebanen forbi en fotobox da.....(der dette går ann....) har mått gjordt det i visse tilfeller der jeg ikke har sett boxen før i siste øyeblikk.... funker d..... Da kan det hende at det ikke har vært kamera i den ? Tror det er sånn ?
De nye boksene der blir farlige![]()
![]()
- frkristiansen
- 1,5 bar
- Medlemsnummer: N-116
- Navn: Frode Kristiansen
- Bil: SAAB 9-5 Aero Estate
- Sted: 9360 bardufoss
- Kontakt:
Hva blir det neste GPS sender i vegavgifts oblaten slik at de kan følge alle bevegelse og hastigheter på bilene våre. Eller hvorfor ikke opperere en slik sender inn i pannelappen til nyfødte barn. Norge er jo allerede en politi stat, skull bare mangele at staten fikk full kontroll. Håper ikke dere tar meg på alvor staten det er en spøkfra min side, for jeg begynner å bli lei denne utvikklingen og føler at steget er kort. 

Frode K
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv
N-116
SAAB 9-5 Aero Estate
Toyota Corolla 1,6
Audi A6 Stv
-
- 2.0 bar
-
- Overload!!!
- Medlemsnummer: N383
- Navn: Lars
- Sted: Drammen
- Saab900STCR
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: N652
- Navn: Anders Alkevad
- Bil: Ng900 Turbo
- Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund
- Orjan N235
- 2.0 bar
- Medlemsnummer: N235
- Sted: Klæbu/Trondheim
Maa vel ha en slik da:
http://www.bilradiospesialisten.no/prod ... d92ad6f05f
eller navigasjon med tilsvarende database.
Noen som vet om en brukbar database for aa laste ned fotoboks posisjoner?? Problemet er vel at fotoboksene vil komme raskere enn en slik database vil kunne oppdateres og dermed ikke vaere 100%
Her er iallefall noen som proever:
http://www.waypoints.no/
Blir kvalm av aa lese om denne gjennomsnittmaalinga. Dette er vel kun gitt tilatelse til av datatilsynet som et proeveprosjekt foreloepig. Da tolker jeg det dithen at boeter ikke kan skrives ut paa grunnlag av gj.snitt maalinger (Oensketenkning kanskje??)
http://www.bilradiospesialisten.no/prod ... d92ad6f05f
eller navigasjon med tilsvarende database.
Noen som vet om en brukbar database for aa laste ned fotoboks posisjoner?? Problemet er vel at fotoboksene vil komme raskere enn en slik database vil kunne oppdateres og dermed ikke vaere 100%

Her er iallefall noen som proever:
http://www.waypoints.no/
Blir kvalm av aa lese om denne gjennomsnittmaalinga. Dette er vel kun gitt tilatelse til av datatilsynet som et proeveprosjekt foreloepig. Da tolker jeg det dithen at boeter ikke kan skrives ut paa grunnlag av gj.snitt maalinger (Oensketenkning kanskje??)
Ørjan N235
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
91 Renault Clio
04 Toyota LandCruiser
x-M01 2,0t(T) 9-5 SE Sport, Est....(Powerflex, Bilstein Sprint, H&R, EBC) Desverre solgt
- Morten N106
- Overload!!!
- Sted: Gjøvik
- Kontakt:
Jeg har kalt naboen amatørnisse i hele går og i dag, etter en uheldig episode med den "nye" fotoboksen på E6 rett nord for Gardermoen...
ka-plink, 109km/t i 80 sonen og med de nye bøtesatsene ble han 6500,- fattigere
Han hadde noen spennende dager før brevet kom, da han var usikker på hastigheten selv, men trodde i verste fall at nåla kunne ha ligget på 130....
Men han er fortsatt sjåfør jaffal
ka-plink, 109km/t i 80 sonen og med de nye bøtesatsene ble han 6500,- fattigere

Han hadde noen spennende dager før brevet kom, da han var usikker på hastigheten selv, men trodde i verste fall at nåla kunne ha ligget på 130....
Men han er fortsatt sjåfør jaffal