Side 1 av 2

Aftenpostens bruktbilekspert!

Lagt inn: 10 jun 2005, 07:52
av Petter 900 T
Feil på MB C klasse:

"Sjekk spesielt tannstangen og styresnekka"

trodde det var enten eller jeg.......

Petter

Lagt inn: 10 jun 2005, 15:49
av TurboLars N383
Hehe , ikke bra .
Men fy dæven , styr så langt unna merce som det går ann , det er jo mer rust på de enn på en saab 1972 :shock: :roll: !!!

Lagt inn: 10 jun 2005, 16:01
av Jørgen N237
Masse reklamasjoner pga rust på helt nye biler også ja.. Typisk steder er mitt på døren++

Lagt inn: 10 jun 2005, 16:20
av TurboLars N383
Freshmaker N237 skrev:Masse reklamasjoner pga rust på helt nye biler også ja.. Typisk steder er mitt på døren++
Er spesielt øverst på døra og nederst .
På mærce så bytter de evig mange dører /bakluker osv . På helt nye biler !!!
Takbytte på flere , skjermer , kanaler , gulv osv .
Det er skikkelig ræva råttent !
SYYYKT :roll:
Senest i dag så så jeg en som hadde HULL i kanalen på 5x10cm :shock: , og døra kunne man sett igjennom hvis ikke det var for at det var plastikk på innsiden :roll: !! Men mærce dekker bare kostnadene for luke og dører :roll:

Lagt inn: 10 jun 2005, 16:57
av Jørgen N237
På Algaard i Bergen er det nesten 2 års ventetid for reparasjon av slike skader..

Lagt inn: 10 jun 2005, 17:18
av TurboLars N383
Freshmaker N237 skrev:På Algaard i Bergen er det nesten 2 års ventetid for reparasjon av slike skader..
Det tror jeg på . I Tønsberg er det nesten 500 biler på venteliste :roll:
Merce går nok dukken snart :P , bilene kommer jo tilbake 1 år etter de har vært fikset :roll:
De bilene må ha den minst vellykka konstrunksjonen på evig lenge :P !!
I år skullle de jo bruke 1 milliard euro på å utbedre rust på mærcer :roll:

Lagt inn: 10 jun 2005, 19:54
av Jørgen N237
TurboLars N384 skrev:
Freshmaker N237 skrev:På Algaard i Bergen er det nesten 2 års ventetid for reparasjon av slike skader..
Det tror jeg på . I Tønsberg er det nesten 500 biler på venteliste :roll:
Merce går nok dukken snart :P , bilene kommer jo tilbake 1 år etter de har vært fikset :roll:
De bilene må ha den minst vellykka konstrunksjonen på evig lenge :P !!
I år skullle de jo bruke 1 milliard euro på å utbedre rust på mærcer :roll:
Ja, men det største problemet for forhandlerne er at de må utbedre på de bruktimporterte bilene også, ikke bare biler de har solgt selv.. Men det er jo i praksis et rustproblem på hele karosseriene...

Lagt inn: 10 jun 2005, 20:00
av Ronny_N169
En kjenning hadde en E220, med rust midt på døra. Steinsprut sa merkeverkstedet. Etter mye krangling skulle han få det utbedret. 2 års ventetid der og (Askim). Og disse bilene har 30 års rustgaranti UTEN galvanisert karrosseri :P
Han kjører nå Subaru.

Lagt inn: 10 jun 2005, 21:43
av Hjelle, N6
I rettferdigheita sitt namn må en vel seie at det er 210-serien som er plaga, "nye" 211-serien skal visstnok ikkje være plaga (enno).

Lagt inn: 10 jun 2005, 22:35
av Henrik N380
Vel skal ikke kommentere noe av denne "andre diskusjonen" da jeg er livredd for å bli lynsjet, ja kan faktisk like andre bilmerker så lenge det ikke er Volvo og div. Japser!

Men det er ikke førstegangen jeg leser/hører snodige kommentarer fra såkalte eksperter fra mediene...

Hva med all den rusten på og900, ng900 og 9000? Fæl den gitt :P :lol:

Saab for ever! :absolute: 8)

Lagt inn: 10 jun 2005, 23:10
av TurboLars N383
Problemene startet på modellene som kom sent 1995 , da det kom noe miljøgreier eller noe :roll: + dårlig konstruksjon !
Det er også sant at den nye E-klassen er vesentlig bedre :)
Det er ikke bare Mærce som febrilsk bytter dører og luker , bmw også :roll: . Tror ikke det er så brutalt som hos Mærce enda da :lol:
Synes det er temmelig drøyt å finne et enormt rusthull i døra di på den 4 år gamle bilen din som kosta 850 000 :angered:

Jeg er glad jeg kjører Saab :wink: .
En gang Saab , alltid Saab :aww: ? :absolute:

Ps : motorjournalister har stort sett ikke peiling :blahblah: :lol:

Lagt inn: 10 jun 2005, 23:23
av Jørgen N237
Hjelle, N6 skrev:I rettferdigheita sitt namn må en vel seie at det er 210-serien som er plaga, "nye" 211-serien skal visstnok ikkje være plaga (enno).
For en gangs skyld kan jeg rette deg Hjelle.. Er funnet på ihvertfall 4-5 211 serien som jeg vet om, så det er begynt.. Det gjelder alle mercedes fra og med årsmodell 1996 (oktober-november 1995) i større eller mindre grad....

Lagt inn: 10 jun 2005, 23:48
av TurboLars N383
Kan legge til at hvis en bil blir ordnet og kunden kommer tilbake og påviser ny rust der det ble utbedret , så må verkstedet betale for jobben hvis det blir klaget inntil et år etter at jobben ble utført , etter dette går det på Mærcedes ! :brushteeth:

Lagt inn: 10 jun 2005, 23:52
av Henrik N380
Freshmaker N237 skrev:
Hjelle, N6 skrev:I rettferdigheita sitt namn må en vel seie at det er 210-serien som er plaga, "nye" 211-serien skal visstnok ikkje være plaga (enno).
For en gangs skyld kan jeg rette deg Hjelle.. Er funnet på ihvertfall 4-5 211 serien som jeg vet om, så det er begynt.. Det gjelder alle mercedes fra og med årsmodell 1996 (oktober-november 1995) i større eller mindre grad....
Men får ta merce litt i forsvar; Hvor mange av disse bilene(W211) er Drosjer?

Lagt inn: 11 jun 2005, 09:15
av Jørgen N237
Angry_Saab skrev:
Freshmaker N237 skrev:
Hjelle, N6 skrev:I rettferdigheita sitt namn må en vel seie at det er 210-serien som er plaga, "nye" 211-serien skal visstnok ikkje være plaga (enno).
For en gangs skyld kan jeg rette deg Hjelle.. Er funnet på ihvertfall 4-5 211 serien som jeg vet om, så det er begynt.. Det gjelder alle mercedes fra og med årsmodell 1996 (oktober-november 1995) i større eller mindre grad....
Men får ta merce litt i forsvar; Hvor mange av disse bilene(W211) er Drosjer?
Det er sant, men i Bergen forsvinner ihvertfall emrcedes mer og mer som drosjer, mest volvo, litt Saab (ihvertfall 15-16 stk), masse toyota og ford.. Flest privatbiler som har disse problemene av en eller annen grunn..