Side 1 av 2
Aftenpostens bruktbilekspert!
Lagt inn: 10 jun 2005, 07:52
av Petter 900 T
Feil på MB C klasse:
"Sjekk spesielt tannstangen og styresnekka"
trodde det var enten eller jeg.......
Petter
Lagt inn: 10 jun 2005, 15:49
av TurboLars N383
Hehe , ikke bra .
Men fy dæven , styr så langt unna merce som det går ann , det er jo mer rust på de enn på en saab 1972

!!!
Lagt inn: 10 jun 2005, 16:01
av Jørgen N237
Masse reklamasjoner pga rust på helt nye biler også ja.. Typisk steder er mitt på døren++
Lagt inn: 10 jun 2005, 16:20
av TurboLars N383
Freshmaker N237 skrev:Masse reklamasjoner pga rust på helt nye biler også ja.. Typisk steder er mitt på døren++
Er spesielt øverst på døra og nederst .
På mærce så bytter de evig mange dører /bakluker osv . På helt nye biler !!!
Takbytte på flere , skjermer , kanaler , gulv osv .
Det er skikkelig ræva råttent !
SYYYKT
Senest i dag så så jeg en som hadde HULL i kanalen på 5x10cm

, og døra kunne man sett igjennom hvis ikke det var for at det var plastikk på innsiden

!! Men mærce dekker bare kostnadene for luke og dører

Lagt inn: 10 jun 2005, 16:57
av Jørgen N237
På Algaard i Bergen er det nesten 2 års ventetid for reparasjon av slike skader..
Lagt inn: 10 jun 2005, 17:18
av TurboLars N383
Freshmaker N237 skrev:På Algaard i Bergen er det nesten 2 års ventetid for reparasjon av slike skader..
Det tror jeg på . I Tønsberg er det nesten 500 biler på venteliste
Merce går nok dukken snart

, bilene kommer jo tilbake 1 år etter de har vært fikset
De bilene må ha den minst vellykka konstrunksjonen på evig lenge

!!
I år skullle de jo bruke 1 milliard euro på å utbedre rust på mærcer

Lagt inn: 10 jun 2005, 19:54
av Jørgen N237
TurboLars N384 skrev:Freshmaker N237 skrev:På Algaard i Bergen er det nesten 2 års ventetid for reparasjon av slike skader..
Det tror jeg på . I Tønsberg er det nesten 500 biler på venteliste
Merce går nok dukken snart

, bilene kommer jo tilbake 1 år etter de har vært fikset
De bilene må ha den minst vellykka konstrunksjonen på evig lenge

!!
I år skullle de jo bruke 1 milliard euro på å utbedre rust på mærcer

Ja, men det største problemet for forhandlerne er at de må utbedre på de bruktimporterte bilene også, ikke bare biler de har solgt selv.. Men det er jo i praksis et rustproblem på hele karosseriene...
Lagt inn: 10 jun 2005, 20:00
av Ronny_N169
En kjenning hadde en E220, med rust midt på døra. Steinsprut sa merkeverkstedet. Etter mye krangling skulle han få det utbedret. 2 års ventetid der og (Askim). Og disse bilene har 30 års rustgaranti UTEN galvanisert karrosseri

Han kjører nå Subaru.
Lagt inn: 10 jun 2005, 21:43
av Hjelle, N6
I rettferdigheita sitt namn må en vel seie at det er 210-serien som er plaga, "nye" 211-serien skal visstnok ikkje være plaga (enno).
Lagt inn: 10 jun 2005, 22:35
av Henrik N380
Vel skal ikke kommentere noe av denne "andre diskusjonen" da jeg er livredd for å bli lynsjet, ja kan faktisk like andre bilmerker så lenge det ikke er Volvo og div. Japser!
Men det er ikke førstegangen jeg leser/hører snodige kommentarer fra såkalte eksperter fra mediene...
Hva med all den rusten på og900, ng900 og 9000? Fæl den gitt
Saab for ever!

Lagt inn: 10 jun 2005, 23:10
av TurboLars N383
Problemene startet på modellene som kom sent 1995 , da det kom noe miljøgreier eller noe

+ dårlig konstruksjon !
Det er også sant at den nye E-klassen er vesentlig bedre

Det er ikke bare Mærce som febrilsk bytter dører og luker , bmw også

. Tror ikke det er så brutalt som hos Mærce enda da
Synes det er temmelig drøyt å finne et enormt rusthull i døra di på den 4 år gamle bilen din som kosta 850 000
Jeg er glad jeg kjører Saab

.
En gang Saab , alltid Saab

?
Ps : motorjournalister har stort sett ikke peiling

Lagt inn: 10 jun 2005, 23:23
av Jørgen N237
Hjelle, N6 skrev:I rettferdigheita sitt namn må en vel seie at det er 210-serien som er plaga, "nye" 211-serien skal visstnok ikkje være plaga (enno).
For en gangs skyld kan jeg rette deg Hjelle.. Er funnet på ihvertfall 4-5 211 serien som jeg vet om, så det er begynt.. Det gjelder alle mercedes fra og med årsmodell 1996 (oktober-november 1995) i større eller mindre grad....
Lagt inn: 10 jun 2005, 23:48
av TurboLars N383
Kan legge til at hvis en bil blir ordnet og kunden kommer tilbake og påviser ny rust der det ble utbedret , så må verkstedet betale for jobben hvis det blir klaget inntil et år etter at jobben ble utført , etter dette går det på Mærcedes !

Lagt inn: 10 jun 2005, 23:52
av Henrik N380
Freshmaker N237 skrev:Hjelle, N6 skrev:I rettferdigheita sitt namn må en vel seie at det er 210-serien som er plaga, "nye" 211-serien skal visstnok ikkje være plaga (enno).
For en gangs skyld kan jeg rette deg Hjelle.. Er funnet på ihvertfall 4-5 211 serien som jeg vet om, så det er begynt.. Det gjelder alle mercedes fra og med årsmodell 1996 (oktober-november 1995) i større eller mindre grad....
Men får ta merce litt i forsvar; Hvor mange av disse bilene(W211) er Drosjer?
Lagt inn: 11 jun 2005, 09:15
av Jørgen N237
Angry_Saab skrev:Freshmaker N237 skrev:Hjelle, N6 skrev:I rettferdigheita sitt namn må en vel seie at det er 210-serien som er plaga, "nye" 211-serien skal visstnok ikkje være plaga (enno).
For en gangs skyld kan jeg rette deg Hjelle.. Er funnet på ihvertfall 4-5 211 serien som jeg vet om, så det er begynt.. Det gjelder alle mercedes fra og med årsmodell 1996 (oktober-november 1995) i større eller mindre grad....
Men får ta merce litt i forsvar; Hvor mange av disse bilene(W211) er Drosjer?
Det er sant, men i Bergen forsvinner ihvertfall emrcedes mer og mer som drosjer, mest volvo, litt Saab (ihvertfall 15-16 stk), masse toyota og ford.. Flest privatbiler som har disse problemene av en eller annen grunn..