Side 1 av 1
Megaflause!!!
Lagt inn: 12 jul 2005, 15:14
av tranceman N366
Oioi!!! Tro om noen mekanikere blir fristet av Saaber med turbo?
Les denne tråden, etterhvert som den utviklet seg holdt jeg på å le meg skakk
http://imprezadriver.com/phpBB2/viewtop ... sc&start=0
Lagt inn: 12 jul 2005, 16:16
av Rune N35
Lagt inn: 12 jul 2005, 17:02
av Mortimer-N18
Har vært ute for noe av det samme med min bil... Skulle levere den til lakkrens og dyp-polering... Fikk høre av kamerater i ettertid at de hadde sett meg spole ut av kryss o.l. Har ikke levert bilen tilbake dit for å si det sånn..
Lagt inn: 12 jul 2005, 17:18
av Rune N35
Dere med magnetventil får bare nappe av ledningen, evt sette en skjult bryter på den et sted..Grundladd er ikke så gøy!
Lagt inn: 12 jul 2005, 17:49
av Eirik N310
Evt klistre opp en post-it med km-stand og dato\tidspunkt på... GPS er heller ikke en så dårlig idé. ;D
Lagt inn: 13 jul 2005, 05:43
av sakarias
Rune N35 skrev:Dere med magnetventil får bare nappe av ledningen, evt sette en skjult bryter på den et sted..Grundladd er ikke så gøy!
Har tenkte å fikse en bryter i bilen som kobler av magnetventilen. Brytern må selfølgelig være i nærheten at jeg får muligheten å "nedchippe" bilen fortest mulig.
Har dere tips hvordan jeg skal fikse dette.
Kjøre en ledning fra ECU via en bryter? Eller?
Fra ECUen kommer jo kanske mange ledniger. Kansje dere vet vilken som styrer magnetventilen. Gidder ikke å bruke prøve og feile-metoden

Lagt inn: 13 jul 2005, 08:57
av Jens P. N024
Slå to fluer i en smekk og ta ledningen fra bremsepedal-bryteren.
Da slipper du å få grunnladetrykk ved venstrebremsing også......
Lagt inn: 13 jul 2005, 10:14
av Griffin N430
sakarias skrev:Rune N35 skrev:Dere med magnetventil får bare nappe av ledningen, evt sette en skjult bryter på den et sted..Grundladd er ikke så gøy!
Har tenkte å fikse en bryter i bilen som kobler av magnetventilen. Brytern må selfølgelig være i nærheten at jeg får muligheten å "nedchippe" bilen fortest mulig.
Har dere tips hvordan jeg skal fikse dette.
Kjøre en ledning fra ECU via en bryter? Eller?
Fra ECUen kommer jo kanske mange ledniger. Kansje dere vet vilken som styrer magnetventilen. Gidder ikke å bruke prøve og feile-metoden

Så lettvindt har jeg gjort det!
http://www.garaget.org/?car=6667&image=69137
Et rele på magnetventilen, som styrer om den skal være koblet inn eller ikke, og en bryter i coupè`n!!;-)
Lagt inn: 13 jul 2005, 10:19
av Jørgen N237
Griffin_N430 skrev:sakarias skrev:Rune N35 skrev:Dere med magnetventil får bare nappe av ledningen, evt sette en skjult bryter på den et sted..Grundladd er ikke så gøy!
Har tenkte å fikse en bryter i bilen som kobler av magnetventilen. Brytern må selfølgelig være i nærheten at jeg får muligheten å "nedchippe" bilen fortest mulig.
Har dere tips hvordan jeg skal fikse dette.
Kjøre en ledning fra ECU via en bryter? Eller?
Fra ECUen kommer jo kanske mange ledniger. Kansje dere vet vilken som styrer magnetventilen. Gidder ikke å bruke prøve og feile-metoden

Så lettvindt har jeg gjort det!
http://www.garaget.org/?car=6667&image=69137
Et rele på magnetventilen, som styrer om den skal være koblet inn eller ikke, og en bryter i coupè`n!!;-)
Enkelt og greit for andre å vite det om de stikker av med bilen din..

Lagt inn: 13 jul 2005, 10:35
av Griffin N430
Freshmaker N237 skrev:Griffin_N430 skrev:sakarias skrev:
Har tenkte å fikse en bryter i bilen som kobler av magnetventilen. Brytern må selfølgelig være i nærheten at jeg får muligheten å "nedchippe" bilen fortest mulig.
Har dere tips hvordan jeg skal fikse dette.
Kjøre en ledning fra ECU via en bryter? Eller?
Fra ECUen kommer jo kanske mange ledniger. Kansje dere vet vilken som styrer magnetventilen. Gidder ikke å bruke prøve og feile-metoden

Så lettvindt har jeg gjort det!
http://www.garaget.org/?car=6667&image=69137
Et rele på magnetventilen, som styrer om den skal være koblet inn eller ikke, og en bryter i coupè`n!!;-)
Enkelt og greit for andre å vite det om de stikker av med bilen din..

Er mest brukt til å måle grunntrykket med da!

Kjører ikke med den utkoblet! Det er ikke noe gøy!!

Lagt inn: 14 jul 2005, 00:05
av Saab900STCR
Jag vet inte vilken det är på 9-3 med T7styrning, men på Ng900 är det den mittersta av dom tre på kontakten till MV som skall brytes.
Eller som Jens sa!
Mvh Anders