Side 1 av 1
Dogde Viper GTS og en Lambourghini Diabolo VT
Lagt inn: 21 aug 2005, 23:45
av Paradigm N558
Jeg og en kammerat var og dragga på flerfelten i bodø i dag...
Vi kjørte mot en Dogde Viper GTS og en Lambourghini Diabolo VT... De gikk..
MEN! Det var vist nok en Saab 9-5 som kjørte "ræva" av Viperen.. hadde 330 hester i Saaben... Fikk ikke med meg at de to dragga, skulle gitt mye for å se det! =(
Men igjen.. gatebilmiljøet i bodø tar seg opp!
Bilder av de to bilene: (tatt med en kameramobil på heftige 1.2 Mpix)
http://jiml.no-ip.org/gallery2/main.php ... temId=3966
http://jiml.no-ip.org/gallery2/main.php ... temId=3968
Lagt inn: 22 aug 2005, 16:16
av Pål N526
jææh.. det jeg sier.. bruker man samme prisen som en diablo koser, PÅ en saab.. så kan man vell rygge i fra begge bilene tilsammen:P
Lagt inn: 22 aug 2005, 16:43
av Eirik N310
Men du får ikke en Diablo av det...

Lagt inn: 22 aug 2005, 17:06
av Pål N526
nei, men hva er vitsen med diablo? hvorfor ikke bare ha en normal bil som går bra nokk for ditt bruk?
Lagt inn: 22 aug 2005, 18:30
av Henrik N380
I følge et Saab magasin fra 97-98 så skulle 900 SVO(prototypen av viggen) være raskere en Diablo

really?
Lagt inn: 22 aug 2005, 19:42
av Paradigm N558
Greitt nok at Diaboloen veier 1.6 tonn mot 1.3 i Saab Viggen... men det er 250 hester (på forhjulene) mot 560 hester (på bakhjulene)..
Tror det går dårlig.. Men sa**n den Saaben gikk!
Lagt inn: 22 aug 2005, 22:31
av Pål N526
ja, men må du tenke på at DRÆGGING ike er alt hær i værden.. bane kjøring kurver.. det finnes det også..
Lagt inn: 23 aug 2005, 01:34
av Paradigm N558
datapaal skrev:ja, men må du tenke på at DRÆGGING ike er alt hær i værden.. bane kjøring kurver.. det finnes det også..
"bane kjøring" ja... jeg tror fortsatt at lamboen har et solid forsprang der med handling enn en Saab 9-5, ikke at jeg disser Saaben, men den profilen på dekkene der, samt bakkeklaringen og aerodynamikken.. den taler for seg selv...
Men på viperen er det ikke akkurat så mye vinge at det gjør noe... men den er bygd for hastighet og kjøring i kurver osv..
Tror det skal gjøres mye med en Saab for at den skal ha like god handling som en bil til 1.3 mill...
Men ikke F*** at jeg har brukt den summen på en viper! eller en diabolo.. Da hadde det blitt noe ala Saab 9-3 Viggen pikes peak

Lagt inn: 23 aug 2005, 10:27
av Ole-P-N154
En bil til 1,3 mill her i Norge, sier jo ingenting om bilens kjøreegenskaper.
Prisen blir til som et resultat av at avgiftskåte (og missunnelige) politikere
har avgiftsbelagt vekt, sylyndervolum og HK. Stor, sterk og tung motor er dyrt!! Kjøreegenskaper, sikkerhetsutstyr ol bryr myndighetene seg lite om. Med mindre det veier da, da skal de jo ha sine avgifter!!
Husk at det er i politikken som på veien. Å kjøre på rødt er dyrt.
Å stemme rødt er mye dyrere...
Ha en god dag (og et godt valg. (for vi skal vel alle stemme!))
Lagt inn: 23 aug 2005, 11:00
av Pål N526
jæjæ... du så nå på topgear.. en 1.6L polo kjørte i Fra en EVO 8 begge bilene i 5 gir og max gass.. starta samtidig... Evoen kjørte i fra en lambo eller en færarri(bakhjulstrekk) såeh.. jææ.. må prøves i praksis.. kan ikke sitte å diskutere tørrfakta.. prisen har ikke alt å si.. 4wd har mye å si:P diablo koster mye, og SKAL være bra.. sånn er det bare..
BTW... det har JÆVELI mye å si på føreren..
GO SAAB
Lagt inn: 24 aug 2005, 09:30
av Trond N47
Kult med den niofemmen som tok dem da!!! Få med den karen i klubben. Tror nok den svarte er kvass i svingene, men Viper er best rett fram. Selv om det er den beste amerikanske bilen for kurvekjøring som noengang er bygd så sier det SVÆRT lite...
Visste dere at fram til Ferrari kom med sin F50 så var 9000 Aero den raskeste serieproduserte bil fra 60 til 100 i 4. gir?
Lagt inn: 31 aug 2005, 16:12
av Pål N526
jarra.. og en hjul-laster har raskere ax en din bil.. alle veit det;)
