Bestilling av turbo fra utlandet? toll, avgifter +++??

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Griffin N430
2.0 bar
2.0 bar

Bestilling av turbo fra utlandet? toll, avgifter +++??

Legg inn av Griffin N430 » 26 sep 2005, 19:27

Driv å ser på turbo på http://www.turbocalculator.com til saaben, og lurer på om jeg skal bestille en fra der...! Er jo veldig billig da...!! :)

Men da lurer jeg på angående toll og andre avgifter. Noen som vet noe om dette? Hvor mye ekstra det blir...?

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Medlemsnummer: N6
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 26 sep 2005, 19:37

-> Offtopic.

Det du gjer er at du kjøper varar momsfritt i utlandet.
Ved innførsel til Norge må du betale moms av vara sin verdi i utlandet (derfor kjøper du momsfritt), pluss frakta hit til landet.
For å få vara inn i landet må den som fraktar vara hit legge ut momsen for deg, dette må du dermed betale eit gebyr til den som fraktar vara. Dette er ifrå 100-200 kroner. Ytterligare avgifter skal ikkje kome til, sidan bildeler er tollfritt.

Griffin N430
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Griffin N430 » 26 sep 2005, 19:41

Hjelle, N6 skrev:-> Offtopic.

Ved innførsel til Norge må du betale moms av vara sin verdi i utlandet (derfor kjøper du momsfritt), pluss frakta hit til landet.
For å få vara inn i landet må den som fraktar vara hit legge ut momsen for deg, dette må du dermed betale eit gebyr til den som fraktar vara. Dette er ifrå 100-200 kroner. Ytterligare avgifter skal ikkje kome til, sidan bildeler er tollfritt.
Så da vil det egentlig si at det lønner seg å handle i utlandet?! Hvis det ikke er mer avgifter altså...!

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 26 sep 2005, 20:06

Griffin N430 skrev:

Så da vil det egentlig si at det lønner seg å handle i utlandet?! Hvis det ikke er mer avgifter altså...!
Ja, om prisen i utlandet inkl. norsk moms pluss frakt er mindre enn norsk pris vil det lønne seg. Eg har ihvertfall ikkje betalt noko meir avgift på dei bildelene eg har besteillt i frå utlandet enn det eg seier her.

Griffin N430
2.0 bar
2.0 bar

Legg inn av Griffin N430 » 26 sep 2005, 20:08

Hjelle, N6 skrev:
Griffin N430 skrev:

Ja, om prisen i utlandet inkl. norsk moms pluss frakt er mindre enn norsk pris vil det lønne seg. Eg har ihvertfall ikkje betalt noko meir avgift på dei bildelene eg har besteillt i frå utlandet enn det eg seier her.
Så man må betale norsk moms? eller? Er ikke så inne i dette her akkurat...! :?

Brukeravatar
Hjelle, N6
Site Admin
Site Admin
Kontakt:

Legg inn av Hjelle, N6 » 26 sep 2005, 20:12

Griffin N430 skrev:Så man må betale norsk moms? eller? Er ikke så inne i dette her akkurat...! :?
Ja.
Derfor handlar du momsfritt i utlandet.

Svar