Bensin eller bensin -- det ?r fr?gan

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Svar
Brukeravatar
doc N544
0.7 bar
0.7 bar
Sted: Fränsta, Sverige

Bensin eller bensin -- det är frågan

Legg inn av doc N544 » 10 okt 2005, 11:23

Med tanke på bensindebatten som härjat i tråden om motorhavarier.

Kolla senaste numret av TV ( Teknikens Värld ). Där testas V-power.
Jag kör på V-power ( nåt måste man ju ha i tanken ) och verkar för en gångs skull ha gjort något alldeles rätt...

Inte för effekthöjningens skull, det gav bara 8-10 hk på en Porsch med 355 hk i grunutförande. Men, motorn mår nog bättre - mindre knackningar vad jag förstår - inte illa det.
Läs själva.

krasimir
0.7 bar
0.7 bar

Legg inn av krasimir » 10 okt 2005, 13:57

Hei ,
Jeg reiser hvert år med bil fra Norge til Bulgaria. Man merker godt at det er forskjell på bensin kvaliteten, stillere motor og lavere forbruk.
I går tomte jeg tanken med siste droppe tysk bensin og fylte nytt på Texaco. Det gikk ikke lange tid før jeg merkte forskjellen.
Det var likt andre veien, når det var slutt på Shell bensinen i Tyskland på vei nedover og fylte tanken med tysk bensin.
Jeg har sett etter 17 ganger kjøringer sørover at, mange presser bilen med over 120 km timer med en gang de kommet til Danmark. Med de små kjøringene her og spesielt ved lav hastighet er dette ikke bra for motoren. På tross at man skifter olje ofte må man ta litt forsiktig når begynner å kjøre på motorveien.
Sol

Brukeravatar
Saab900STCR
MAX BOOST
Medlemsnummer: N652
Navn: Anders Alkevad
Bil: Ng900 Turbo
Sted: Ludvika(Sverige) och Hokksund

Legg inn av Saab900STCR » 10 okt 2005, 23:33

V-power i Sverige är 99oktan.
V-power i Norge är än så länge 95oktan.
Min bil gick märkbart bättre på V-power i sverige.
Fast den inte inte dåligt på "vanlig" 98 heller då.... :twisted: :twisted:

Mvh Anders
Anders N652
Horsepower is how hard you hit the wall! Torque is how long you take the wall whith you!!!!
Nothing beats displacement!!! ;-)

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 11 okt 2005, 06:59

v-power og v-power er ikke det samme.. Tanket to tanker med v-power i sverige i sommer, og merket god forskjell.. I Norge er det absolutt ingen forskjell, heller til det dårligere i forhold til 98, ikke bedre enn 95 heller.. Kjører stort sett Shell 98 oktan.

MVH
Jørgen
Styrer med DAB og AUX

Svar