TT N12 skrev:Hmm.... Nå er det kansje sånn at jeg bør sensurere meg selv ettersom klokka er 04.54 og jeg sansynligvis ikke er blandt de skarpeste akkurat nå av naturlige årsaker.....
Jeg er enig at det muligens bør opprettes et forum til....
Mulig det er det vi trenger... for nå har jeg problemer med å forstå at tråden som Petter legger ut om kjøp av ny bil, 9k (absolutt saabrelatert) blir flyttet til offtopic samtidig med at tråden om at P-A bygger ny bil blir liggende i turbo-forumet.....
Andre eksempler i turbo-forumet som ikke nødvendigvis er saab-relatert kan være: "Beste dekkene forran eller bak" For meg så er det klart mere Saab-relevant at Petter har kjøpt seg 9k.....
Synes også at topicen om turen til Kjetil omhandler STCN og Saab på en måte som gjør at jeg føler at Topicen hører hjemme under: Saab Turbo Forum, Åpent forum for Saab Turbo entusiaster. Her diskuteres alt om Saab!
Så gick vi till sängs ung. samtidigt då ....
Jag tillhör nog de som tycker att ett rent teknik-forum kunde vara bra, men samtidigt ( som det påpekas ) är det inte lika hög aktivitet på STCN som STCS ( vi är ju inte lika många ) och därför bör det inte vara allt för manga olika forum, - det är bättre att det händer något på dom som finns än att ett forum nästan aldrig blir brukt. Jag synes moderatorerna är rätt duktiga på att placera rätt jag...
Gränsdragningsproblem kommer alltid att finnas, tex är jag inte riktigt överens med dig i att däck fram/bak inte är en typisk ( teknisk ? ) Saab-fråga. Tråden utgick ju från vad som är bäst på Saab, inte generellt - och Saabs köregenskaper är ju definitivt däck-beroende - kanske mer än andra märken. Talar vi om bankörning/streetrace eller strip så vore det enligt min mening ganska naturligt att däcksval hamnar inom trimning, snygga fälgar kanske inom " grombilsområdet ".
Så inte har vi sett sista gränsdragningsproblemet än, nej...
Men det vore inte dumt med ett mer rent tekniskt forum där man kunde fråga på hjälp med tekniska problem, diskutera tekniska lösningar som inte har med trim att göra mm .
När det gäller att få mångas mening in på forumet är det väl mest en fråga om att ha en god och avslappnat relation till varandra, med högt till tak, så de som är tysta nu känner att deras meningar ochså är uppskattade och att de som som skriver mest inte dominerar allt för tydligt ( no offence to anyone ). ... Jag fick ju själv min första "fälg" i helgen !!
Annars är det ju så att även på STCS är det en relativt liten andel som är forumanvändare, tror det är orsaken till att "Turbotrycket" - den tryckta medlemstidningen fortfarande känns viktig.