Rubrikk.no ringte meg i dag og sa at de kan selge bilen min som ligger ute for salg for minimum 25.000 spenn, mot at de fikk 1000 kr.
Noen som kjenner til konseptet? Må jeg betale 1000 kr. UANSETT om de selger den eller ikke? Selv om de gir en garranti på at den skal være solgt om 14 dager?
Noen her som har vært borti det samme?
Mvh
Robert
Rubrikk.no
Moderator: Moderatorer
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Rubrikk.no
2022 Ionic 5
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
2018 Suzuki SV650 X
2024 NEVS Emily GT (I wish)
Har eid: MY86 900i, MY85 900t, MY95 9000 Aero, MY01 9-3 2.0t, MY05 9-5 Aero, MY97 9000 Aero
Re: Rubrikk.no
Rent lureri alt sammen. de prøvde seg på meg også, at de skulle selge bilen min for mer enn det som sto i autodb-annonsen, hvis ikke skulle de dekke all videre annonsering (på rubrikk.no) og dette ville koste dem 600 kr uka ellerno. bare tull. koster dem jo ingenting å la annonsen ligge der i årevis. Da jeg påpekte at det sto i annonsen at jeg ikke ønska kontakt med telefonselgere, påsto han at han ikke var annonseselger, men representerte et firma som het intermedia ellerno sånt rør. Han påsto også at han hadde solgt 3 ogcab'er for høyere pris enn jeg skulle ha for min, og med mere km, på EN uke. Tull&tøys. hvis det kommer 3 nye ogcab'er til landet, regner jeg med at noen her hadde vært oppdatert, og at det hadde ligget på forumet lenge før de bilene sto på kaia i drammen;)Ikke la deg lure!! rubrikk.no er et totalt useriøst firma. sjekk siden dems. det ligger kanskje 3-4 saaber der.ParADigM N558 skrev:Rubrikk.no ringte meg i dag og sa at de kan selge bilen min som ligger ute for salg for minimum 25.000 spenn, mot at de fikk 1000 kr.
Noen som kjenner til konseptet? Må jeg betale 1000 kr. UANSETT om de selger den eller ikke? Selv om de gir en garranti på at den skal være solgt om 14 dager?
Noen her som har vært borti det samme?
Mvh
Robert
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Oppdatert!!!
Dette blir gøy, for hør her:
De jobber slik at de gir meg en responsgaranti uansett, og 25.000 er minimumsbeløpet bilen skal selges for.
Videre er annonsen for meg gratis, hvis ikke bryter de norsk lov.
Altså: Du har ubetinget angrerett i 14 dager. Du behøver ikke ha noen grunn til å angre. Du kan fritt gå fra avtalen.
Hvis selgeren IKKE opplyste om angreretten, har du ett års frist.
Men du bør ikke somle. Selgeren kan prøve seg med at annonsen allerede er ute, eller noe sånt.
Det skal du ikke bry deg om. Vi leser § 21: (Nå er vi tibake i kapittelet om kjøp av tjenester)
De jobber slik at de gir meg en responsgaranti uansett, og 25.000 er minimumsbeløpet bilen skal selges for.
Vi leser § 20. Der vises det videre til § 13:Kapittel 5. Angrerett ved kjøp av tjenester
§ 18. Rett til å gå fra avtalen (angrerett)
Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til tjenesteyteren etter § 20 innen 14 dager etter at de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Angrefristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at avtalen ble inngått, eller etter 1 år dersom opplysning om angreretten ikke er gitt.
Altså må vi til § 13: (Denne står i kapittelet om varekjøp)§ 20. Melding om bruk av angreretten. Fristberegning
Bestemmelsene i § 13 om melding om bruk av angreretten og fristberegning gjelder tilsvarende for avtaler om tjenester.
Hmm.. da må vi se hva som er "angreretten etter §11": (Også denne står i kapittelet om varekjøp, men angreretten gjelder altså også for tjenester.)§ 13. Melding om bruk av angreretten. Fristberegning
Dersom forbrukeren vil benytte angreretten etter § 11 skal det gis melding til selgeren om dette innen utløpet av den dagen fristen løper ut. I meldingen skal forbrukeren opplyse om hvordan retur av varen vil skje.
Ender fristen på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges den likevel slik at den løper ut den nærmeste virkedagen som følger etter.
Fristen anses overholdt dersom meldingen er avsendt innen fristens utløp, og på en måte som er forsvarlig etter forholdene. Dette gjelder selv om meldingen blir forsinket eller på annen måte ikke kommer riktig fram.
(Paragrafen er lengre, men dette var poenget)§ 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett)
Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. [----]
Altså: Du har ubetinget angrerett i 14 dager. Du behøver ikke ha noen grunn til å angre. Du kan fritt gå fra avtalen.
Men du bør ikke somle. Selgeren kan prøve seg med at annonsen allerede er ute, eller noe sånt.
Det skal du ikke bry deg om. Vi leser § 21: (Nå er vi tibake i kapittelet om kjøp av tjenester)
Så er ikke bilen solgt inne 14-dager.. jah, så betaler jeg ikke giroen og trekker meg§ 21. Gjennomføring av angreretten
Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort.
Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring så langt det er mulig. Dette gjelder ikke kostnader forbrukeren eventuelt skal svare for etter avtale i medhold av tredje ledd. Bestemmelsene i §§ 14 og 15 gjelder tilsvarende for tilbakebetaling av vederlag og tilbakeføring av varer forbrukeren har mottatt i forbindelse med tjenesteavtalen.
Ved annet fjernsalg enn telefonsalg kan det avtales at tjenesten skal påbegynnes før utløpet av angrefristen, med den virkning at forbrukeren ved bruk av angreretten skal betale for den delen av tjenesten som er utført samt for medgåtte materialer. Slik påbegynnelse skal avtales særskilt. Påbegynnelse kan ikke skje før tjenesteyteren har gitt de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 på foreskreven måte.

Jaja, en slik krangel er alltid morro, du får holde oss oppdater om hva som skjer med saken, jeg for min del ville ikke betalt uansett:)ParADigM N558 skrev:Oppdatert!!!
Vi leser § 20. Der vises det videre til § 13:Kapittel 5. Angrerett ved kjøp av tjenester
§ 18. Rett til å gå fra avtalen (angrerett)
Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til tjenesteyteren etter § 20 innen 14 dager etter at de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Angrefristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at avtalen ble inngått, eller etter 1 år dersom opplysning om angreretten ikke er gitt.Altså må vi til § 13: (Denne står i kapittelet om varekjøp)§ 20. Melding om bruk av angreretten. Fristberegning
Bestemmelsene i § 13 om melding om bruk av angreretten og fristberegning gjelder tilsvarende for avtaler om tjenester.Hmm.. da må vi se hva som er "angreretten etter §11": (Også denne står i kapittelet om varekjøp, men angreretten gjelder altså også for tjenester.)§ 13. Melding om bruk av angreretten. Fristberegning
Dersom forbrukeren vil benytte angreretten etter § 11 skal det gis melding til selgeren om dette innen utløpet av den dagen fristen løper ut. I meldingen skal forbrukeren opplyse om hvordan retur av varen vil skje.
Ender fristen på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges den likevel slik at den løper ut den nærmeste virkedagen som følger etter.
Fristen anses overholdt dersom meldingen er avsendt innen fristens utløp, og på en måte som er forsvarlig etter forholdene. Dette gjelder selv om meldingen blir forsinket eller på annen måte ikke kommer riktig fram.(Paragrafen er lengre, men dette var poenget)§ 11. Rett til å gå fra avtalen (angrerett)
Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren etter § 13 innen 14 dager etter at hele varen og de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 er mottatt på foreskreven måte. Fristen løper uansett ut senest 3 måneder etter at varen er mottatt, eller etter 1 år dersom opplysninger om angrerett ikke er gitt. [----]
Det skal du ikke bry deg om. Vi leser § 21: (Nå er vi tibake i kapittelet om kjøp av tjenester)Så er ikke bilen solgt inne 14-dager.. jah, så betaler jeg ikke giroen og trekker meg§ 21. Gjennomføring av angreretten
Ved bruk av angreretten faller partenes plikt til å oppfylle avtalen bort.
Dersom noen av partene har oppfylt hele eller deler av avtalen skal det skje en tilbakeføring så langt det er mulig. Dette gjelder ikke kostnader forbrukeren eventuelt skal svare for etter avtale i medhold av tredje ledd. Bestemmelsene i §§ 14 og 15 gjelder tilsvarende for tilbakebetaling av vederlag og tilbakeføring av varer forbrukeren har mottatt i forbindelse med tjenesteavtalen.
Ved annet fjernsalg enn telefonsalg kan det avtales at tjenesten skal påbegynnes før utløpet av angrefristen, med den virkning at forbrukeren ved bruk av angreretten skal betale for den delen av tjenesten som er utført samt for medgåtte materialer. Slik påbegynnelse skal avtales særskilt. Påbegynnelse kan ikke skje før tjenesteyteren har gitt de opplysninger som kreves med hjemmel i kapittel 3 på foreskreven måte.
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998