Identifisering av vrak
Moderator: Moderatorer
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Identifisering av vrak
http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=110944
Hvilken bil er egentlig det der?
Ser ut som en OG900, men støtfangeren avkreftet det, noen andre som vet?
Hvilken bil er egentlig det der?
Ser ut som en OG900, men støtfangeren avkreftet det, noen andre som vet?
- Runar N403
- 1,5 bar
- Innlegg: 467
- Registrert: 29 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 403
- Navn: Runar Tollan
- Bil: 9000, 9-5
- Sted: Nord-Østerdalen
- Jørgen N237
- MAX BOOST
- Innlegg: 6464
- Registrert: 05 jun 2003, 01:00
- Medlemsnummer: N237
- Navn: Jørgen Tveiterås
- Bil: GM
- Sted: Geiranger, sunnmøre
- Kontakt:
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
- Surbotaab N369
- Overload!!!
- Innlegg: 1612
- Registrert: 01 des 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 369
- Sted: Bø
- Runar N403
- 1,5 bar
- Innlegg: 467
- Registrert: 29 mar 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 403
- Navn: Runar Tollan
- Bil: 9000, 9-5
- Sted: Nord-Østerdalen
Å da hjelper det ikke med mange fine stjerner i euro ncap tester...Surbotaab N369 skrev:Møter du en semi og begge ligger i 80Kmt så har semien 70Kmt etter den har "kjørt over" deg.....ParADigM N558 skrev:Burde vært strengere kontroller for det der, det er ikke ukjent at man er jo sjangseløs mot 20 tonn+ semitrailer...
Er en liten tankevekker.....
på hvilket grunnlag kan du si det?Surbotaab N369 skrev:Møter du en semi og begge ligger i 80Kmt så har semien 70Kmt etter den har "kjørt over" deg.....ParADigM N558 skrev:Burde vært strengere kontroller for det der, det er ikke ukjent at man er jo sjangseløs mot 20 tonn+ semitrailer...
Er en liten tankevekker.....
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
- Paradigm N558
- MAX BOOST
- Innlegg: 6954
- Registrert: 03 jun 2005, 01:00
- Medlemsnummer: 558
- Navn: Robert
- Bil: Ionic
- Sted: Bodø
Kan bekrefte at en personbil vil bli overkjørt,og at hastigheten ikke minker vesentlig,da spesielt hvis hvis bilen treffer utenfor ramma på lastebilen. Snakker da av egen erfaring. Ikke noe pent syn nei,det er feige lag kan dere si.
Ellers synes jeg det ikke passer seg å ta opp slike tema,kansje dere synes det er gøy,men absolutt ikke noe gøy for en som har vert utsatt for akkurat dette.
Vet godt at de trailerne som kommer fra østblokklandene ofte har dårlige dekk,å dær skal jeg si meg enig i at det burde være strengere kontroller når de krysser grensa.
Så til fremtiden kan dere tenke over at det faktisk er meneskeliv som har gått tapt,neste gang kan det jo være noen dere kjenner eller noen dere er glad i, da blir det ikke like moro å se slike bilder å gjette hvilken bil det en gang var osv. osv. Dette til ettertanke....
Ellers synes jeg det ikke passer seg å ta opp slike tema,kansje dere synes det er gøy,men absolutt ikke noe gøy for en som har vert utsatt for akkurat dette.
Vet godt at de trailerne som kommer fra østblokklandene ofte har dårlige dekk,å dær skal jeg si meg enig i at det burde være strengere kontroller når de krysser grensa.
Så til fremtiden kan dere tenke over at det faktisk er meneskeliv som har gått tapt,neste gang kan det jo være noen dere kjenner eller noen dere er glad i, da blir det ikke like moro å se slike bilder å gjette hvilken bil det en gang var osv. osv. Dette til ettertanke....

-92/96 9000 AERO
-63 96 (Pusses opp)
STCN N363
-63 96 (Pusses opp)
STCN N363
- Eirik N396
- MAX BOOST
- Innlegg: 5768
- Registrert: 12 okt 2004, 01:00
- Medlemsnummer: N396
- Bil: 95, 99, 90
- Sted: Sandnes
- Kontakt:
det handler om bevegelsesmengde, p = m * vDatapaal N526 skrev:på hvilket grunnlag kan du si det?Surbotaab N369 skrev:Møter du en semi og begge ligger i 80Kmt så har semien 70Kmt etter den har "kjørt over" deg.....
Er en liten tankevekker.....
og impuls, I = Fres * t = dp
dette er et elastisk støt.. men vi kan ikke se på det som fullstendig elastisk(selv om dette hadde vært enklere), i og med at bilen er blitt så kraftig deformert, så det er lettere sagt enn gjort å føre energiregnskap her, men det er klart at lastebilen vil merke lite eller ingenting, sammenlignet med personbilen!
- kenny n277
- 1,5 bar
- Innlegg: 470
- Registrert: 25 feb 2004, 01:00
- Medlemsnummer: n 277
- Navn: Ken Roger Bjørgo
- Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
- Sted: Arendal
En lastebil skur godt den, har en kamerat som kjører, han skudde en personbil på tvers foran seg i to kvartaler uten å merke no(allt gikk godt med han i personbilen, litt sinna da). det er ganske utrolig da.
Tror heller ikke det er påbudt med vinterdekk på tunge kjøretøy bare en har nok mønster kan de kjøres hele året.

9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod
Det spørs litt på hva slags bil dette er snakk om. Hvis bilen er ekstremt liten, kan den faktisk sprette unna, mener å ha hørt at dette har skjedd med en 2cv, jeg husker ikke hvor eller når jeg hørte dette, kun at bilen ble litt bulkete, og som sagt spratt vekk. Hva slags hastigheter lastebilen eller 2cv'en kan ha hatt aner jeg ikke.Runar N403 skrev:Å da hjelper det ikke med mange fine stjerner i euro ncap tester...Surbotaab N369 skrev:Møter du en semi og begge ligger i 80Kmt så har semien 70Kmt etter den har "kjørt over" deg.....ParADigM N558 skrev:Burde vært strengere kontroller for det der, det er ikke ukjent at man er jo sjangseløs mot 20 tonn+ semitrailer...
Er en liten tankevekker.....
mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt 
9-5 2,3 t 1998

9-5 2,3 t 1998
- Kristian N70
- MAX BOOST
- Innlegg: 2016
- Registrert: 06 mar 2003, 01:00
- Sted: oslo
- Kontakt:
Haha! Må vel ha hatt 0,5km/t den 2CV`en og lastebilen daoddiN108 skrev:Det spørs litt på hva slags bil dette er snakk om. Hvis bilen er ekstremt liten, kan den faktisk sprette unna, mener å ha hørt at dette har skjedd med en 2cv, jeg husker ikke hvor eller når jeg hørte dette, kun at bilen ble litt bulkete, og som sagt spratt vekk. Hva slags hastigheter lastebilen eller 2cv'en kan ha hatt aner jeg ikke.Runar N403 skrev:Å da hjelper det ikke med mange fine stjerner i euro ncap tester...Surbotaab N369 skrev: Møter du en semi og begge ligger i 80Kmt så har semien 70Kmt etter den har "kjørt over" deg.....
Er en liten tankevekker.....
mvh oddi

05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped
02 Toyota Yaris type moped
Helt korrekt.. skulle bare høre om noen kunne forklare det teoretisk:p har fysikk jeg å:pSkjæveland N396 skrev:det handler om bevegelsesmengde, p = m * vDatapaal N526 skrev:på hvilket grunnlag kan du si det?Surbotaab N369 skrev:Møter du en semi og begge ligger i 80Kmt så har semien 70Kmt etter den har "kjørt over" deg.....
Er en liten tankevekker.....
og impuls, I = Fres * t = dp
dette er et elastisk støt.. men vi kan ikke se på det som fullstendig elastisk(selv om dette hadde vært enklere), i og med at bilen er blitt så kraftig deformert, så det er lettere sagt enn gjort å føre energiregnskap her, men det er klart at lastebilen vil merke lite eller ingenting, sammenlignet med personbilen!
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]
-
- Overload!!!
- Innlegg: 1961
- Registrert: 22 jul 2004, 01:00
- Medlemsnummer: 398
- Navn: Ottar Amdal
- Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
- Sted: Skjæveland