Identifisering av vrak

Åpent forum der alt annet enn Saab diskuteres!

Moderator: Moderatorer

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Identifisering av vrak

Legg inn av Paradigm N558 » 13 des 2005, 08:14

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=110944
Hvilken bil er egentlig det der?

Ser ut som en OG900, men støtfangeren avkreftet det, noen andre som vet?

Brukeravatar
Runar N403
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 467
Registrert: 29 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: 403
Navn: Runar Tollan
Bil: 9000, 9-5
Sted: Nord-Østerdalen

Legg inn av Runar N403 » 13 des 2005, 10:10

Fysj ... Trailer på sommerdekk i Norge midt på vintern... Keep up the good work, guys!
Why drive a car, when you can pilote a SAAB ?
Saab 9-5 Estate 2,3t M02
Saab 9000t Airflow M88

Brukeravatar
Jørgen N237
MAX BOOST
Innlegg: 6464
Registrert: 05 jun 2003, 01:00
Medlemsnummer: N237
Navn: Jørgen Tveiterås
Bil: GM
Sted: Geiranger, sunnmøre
Kontakt:

Legg inn av Jørgen N237 » 13 des 2005, 10:15

Ja, reagerte på det jeg også..
Styrer med DAB og AUX

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 13 des 2005, 10:32

Burde vært strengere kontroller for det der, det er ikke ukjent at man er jo sjangseløs mot 20 tonn+ semitrailer...

Brukeravatar
Surbotaab N369
Overload!!!
Innlegg: 1612
Registrert: 01 des 2004, 01:00
Medlemsnummer: 369
Sted:

Legg inn av Surbotaab N369 » 13 des 2005, 11:38

ParADigM N558 skrev:Burde vært strengere kontroller for det der, det er ikke ukjent at man er jo sjangseløs mot 20 tonn+ semitrailer...
Møter du en semi og begge ligger i 80Kmt så har semien 70Kmt etter den har "kjørt over" deg.....

Er en liten tankevekker.....

Brukeravatar
Runar N403
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 467
Registrert: 29 mar 2005, 01:00
Medlemsnummer: 403
Navn: Runar Tollan
Bil: 9000, 9-5
Sted: Nord-Østerdalen

Legg inn av Runar N403 » 13 des 2005, 11:42

Surbotaab N369 skrev:
ParADigM N558 skrev:Burde vært strengere kontroller for det der, det er ikke ukjent at man er jo sjangseløs mot 20 tonn+ semitrailer...
Møter du en semi og begge ligger i 80Kmt så har semien 70Kmt etter den har "kjørt over" deg.....

Er en liten tankevekker.....
Å da hjelper det ikke med mange fine stjerner i euro ncap tester...
Why drive a car, when you can pilote a SAAB ?
Saab 9-5 Estate 2,3t M02
Saab 9000t Airflow M88

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 13 des 2005, 13:06

Surbotaab N369 skrev:
ParADigM N558 skrev:Burde vært strengere kontroller for det der, det er ikke ukjent at man er jo sjangseløs mot 20 tonn+ semitrailer...
Møter du en semi og begge ligger i 80Kmt så har semien 70Kmt etter den har "kjørt over" deg.....

Er en liten tankevekker.....
på hvilket grunnlag kan du si det?
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Brukeravatar
Paradigm N558
MAX BOOST
Innlegg: 6954
Registrert: 03 jun 2005, 01:00
Medlemsnummer: 558
Navn: Robert
Bil: Ionic
Sted: Bodø

Legg inn av Paradigm N558 » 13 des 2005, 13:17

fordi den kjører nesten over deg, G-kreftene knuser deg.. blir som 80 km/t til -70 km/t på ett par millisekundt..

Brukeravatar
TGM N363
1.2 bar
1.2 bar
Innlegg: 264
Registrert: 20 aug 2004, 01:00
Sted: Melhus
Kontakt:

Legg inn av TGM N363 » 13 des 2005, 13:41

Kan bekrefte at en personbil vil bli overkjørt,og at hastigheten ikke minker vesentlig,da spesielt hvis hvis bilen treffer utenfor ramma på lastebilen. Snakker da av egen erfaring. Ikke noe pent syn nei,det er feige lag kan dere si.
Ellers synes jeg det ikke passer seg å ta opp slike tema,kansje dere synes det er gøy,men absolutt ikke noe gøy for en som har vert utsatt for akkurat dette.
Vet godt at de trailerne som kommer fra østblokklandene ofte har dårlige dekk,å dær skal jeg si meg enig i at det burde være strengere kontroller når de krysser grensa.
Så til fremtiden kan dere tenke over at det faktisk er meneskeliv som har gått tapt,neste gang kan det jo være noen dere kjenner eller noen dere er glad i, da blir det ikke like moro å se slike bilder å gjette hvilken bil det en gang var osv. osv. Dette til ettertanke.... :x
-92/96 9000 AERO
-63 96 (Pusses opp)
STCN N363

Brukeravatar
Eirik N396
MAX BOOST
Innlegg: 5768
Registrert: 12 okt 2004, 01:00
Medlemsnummer: N396
Bil: 95, 99, 90
Sted: Sandnes
Kontakt:

Legg inn av Eirik N396 » 13 des 2005, 13:45

Datapaal N526 skrev:
Surbotaab N369 skrev:Møter du en semi og begge ligger i 80Kmt så har semien 70Kmt etter den har "kjørt over" deg.....

Er en liten tankevekker.....
på hvilket grunnlag kan du si det?
det handler om bevegelsesmengde, p = m * v
og impuls, I = Fres * t = dp

dette er et elastisk støt.. men vi kan ikke se på det som fullstendig elastisk(selv om dette hadde vært enklere), i og med at bilen er blitt så kraftig deformert, så det er lettere sagt enn gjort å føre energiregnskap her, men det er klart at lastebilen vil merke lite eller ingenting, sammenlignet med personbilen!

Brukeravatar
kenny n277
1,5 bar
1,5 bar
Innlegg: 470
Registrert: 25 feb 2004, 01:00
Medlemsnummer: n 277
Navn: Ken Roger Bjørgo
Bil: SAAB 9-3 Turbo x sport combi
Sted: Arendal

Legg inn av kenny n277 » 13 des 2005, 14:36

En lastebil skur godt den, har en kamerat som kjører, han skudde en personbil på tvers foran seg i to kvartaler uten å merke no(allt gikk godt med han i personbilen, litt sinna da). det er ganske utrolig da. :shock: Tror heller ikke det er påbudt med vinterdekk på tunge kjøretøy bare en har nok mønster kan de kjøres hele året.
9-3 Turbo x SC 2008
9-3 turbo 1,8 SS 2003
99 GL (16v turbo) 1984 mod
900 turbo 2 dørs 1986 mod
900 2,1 i 3 dørs 1993 mod
Chevrolet captiva, 2006 mod
Volvo B9M (buss) 1990 mod

Brukeravatar
oddi N108
Overload!!!
Innlegg: 1337
Registrert: 26 feb 2003, 01:00
Sted: Sandefjord
Kontakt:

Legg inn av oddi N108 » 13 des 2005, 16:39

Runar N403 skrev:
Surbotaab N369 skrev:
ParADigM N558 skrev:Burde vært strengere kontroller for det der, det er ikke ukjent at man er jo sjangseløs mot 20 tonn+ semitrailer...
Møter du en semi og begge ligger i 80Kmt så har semien 70Kmt etter den har "kjørt over" deg.....

Er en liten tankevekker.....
Å da hjelper det ikke med mange fine stjerner i euro ncap tester...
Det spørs litt på hva slags bil dette er snakk om. Hvis bilen er ekstremt liten, kan den faktisk sprette unna, mener å ha hørt at dette har skjedd med en 2cv, jeg husker ikke hvor eller når jeg hørte dette, kun at bilen ble litt bulkete, og som sagt spratt vekk. Hva slags hastigheter lastebilen eller 2cv'en kan ha hatt aner jeg ikke.

mvh oddi
900 T16 cab, 1990 <-- solgt :(

9-5 2,3 t 1998

Brukeravatar
Kristian N70
MAX BOOST
Innlegg: 2016
Registrert: 06 mar 2003, 01:00
Sted: oslo
Kontakt:

Legg inn av Kristian N70 » 13 des 2005, 16:49

oddiN108 skrev:
Runar N403 skrev:
Surbotaab N369 skrev: Møter du en semi og begge ligger i 80Kmt så har semien 70Kmt etter den har "kjørt over" deg.....

Er en liten tankevekker.....
Å da hjelper det ikke med mange fine stjerner i euro ncap tester...
Det spørs litt på hva slags bil dette er snakk om. Hvis bilen er ekstremt liten, kan den faktisk sprette unna, mener å ha hørt at dette har skjedd med en 2cv, jeg husker ikke hvor eller når jeg hørte dette, kun at bilen ble litt bulkete, og som sagt spratt vekk. Hva slags hastigheter lastebilen eller 2cv'en kan ha hatt aner jeg ikke.

mvh oddi
Haha! Må vel ha hatt 0,5km/t den 2CV`en og lastebilen da :lol:
05 9-5 Vector Estate 2,0t
02 Toyota Yaris type moped

Brukeravatar
Pål N526
MAX BOOST
Innlegg: 3615
Registrert: 19 mar 2004, 01:00
Medlemsnummer: 526

Legg inn av Pål N526 » 13 des 2005, 17:45

Skjæveland N396 skrev:
Datapaal N526 skrev:
Surbotaab N369 skrev:Møter du en semi og begge ligger i 80Kmt så har semien 70Kmt etter den har "kjørt over" deg.....

Er en liten tankevekker.....
på hvilket grunnlag kan du si det?
det handler om bevegelsesmengde, p = m * v
og impuls, I = Fres * t = dp

dette er et elastisk støt.. men vi kan ikke se på det som fullstendig elastisk(selv om dette hadde vært enklere), i og med at bilen er blitt så kraftig deformert, så det er lettere sagt enn gjort å føre energiregnskap her, men det er klart at lastebilen vil merke lite eller ingenting, sammenlignet med personbilen!
Helt korrekt.. skulle bare høre om noen kunne forklare det teoretisk:p har fysikk jeg å:p
Anthonsen Performance[right]Donate[/right]
O - Saab 9-5 B235 Biopower MY98
O - Saab 9-5 B205 MY04
O - Saab 9-5 B235 MY06
O - Suzuki (Bandit) GSF 600n MY99
X - Saab 900 T16 B202 MY84 LH2.2[right]Bilde 2272x1704[/right]

Ottar N398
Overload!!!
Innlegg: 1961
Registrert: 22 jul 2004, 01:00
Medlemsnummer: 398
Navn: Ottar Amdal
Bil: SAAB 900 T16, 9-5 Estate 2,0t
Sted: Skjæveland

Legg inn av Ottar N398 » 13 des 2005, 20:00

:roll: :-k [-o<
900 T16 M89 4d
9-5 Estate 2,0t M05

Svar